2021-03-19, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Vissa saker kommer aldrig ut, oavsett om det är sant eller inte.

Jag förväntar mig att Expressen gräver fram en trovärdig källa i det här fallet.

Det finns någon som vet något väldigt väldigt smutsigt.

Finns inte en tillstymmelse till sanning i det hopkoket. Det ren och skär fantasi tills det beläggs med underlag eller konkreta bevis. Tills dess sker gäller misstanken våldtäkt och absolut ingenting annat.

Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Långt mer sannolikt att EA har läckt detta, hon har sett den här tråden och försöker lägga moteld men alla vet redan vad hon går för.

Skulle vara första gången jag hört talas om det i så fall. Utredningen läcker som ett såll redan och åklagaren kommer täppa till och möjligtvis sätta pålitliga poliser på utredningen. Kanske även skär ner på antalet så det inte läcker.
Senast redigerad av Browser 2021-03-19 kl. 22:16.
Citera
2021-03-19, 22:15
Medlem
Shalashaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Det är lite svårt att se varför anmälan är gjord, om GL inte har våldtagit henne.
Det hade varit mer förslaget att utpressa.
Om det går till rättegång måste hon få honom fälld för att få skadestånd, och med tanke på tidigare beteenden kommer nu detta fall att skärskådas, det måste hon själv vara medveten om.
Och det var tydligen inte hon själv som anmälde.
Jag börjar luta åt att alla är skyldiga till något i den här härvan.
Sexköp som blev till sugardaddyförhållande som blev till våldtäkt när hon inte längre ville (pga äckel)? Sedan ett sammanbrott pga uppfuckat liv och in på sjukan.
Detta motsäger inte tidigare galenskaper.
Håller med i ditt resonemang.
Dock så har jag ju en tidigare misstanke om att anmälningen kom efter att utpressningsförsöket misslyckades. Återstår att se vad som hänt.

Om intenog har rätt så får vi hoppas att detta fall kan bli en katalysator för att nysta upp något större.
Det var ju en polisutredning i ett annat ärende som fick Göran Lindberg på fall.
Kanske kan även detta vara något liknande?

Oroväckande det som intenog skriver att EAs målsägandebiträde, Clea Sangborn, har som uppgift att sopa allt under mattan. EA borde kanske be om att få byta målsägandebiträde och berätta allt och se till att polisen verkligen inte kan avstå från att gå till botten med det här. Det är både EA och alla andra eventuellt drabbade kvinnor värda!
Citera
2021-03-19, 22:17
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Finns inte en tillstymmelse till sanning i det hopkoket. Det ren och skär fantasi tills det beläggs med underlag eller konkreta bevis. Tills dess sker gäller misstanken våldtäkt och absolut ingenting annat.

Hur vet du det?

Dennes inlägg är enligt min mening mycket mer trovärdiga än dina tvärsäkra utsagor.
Citera
2021-03-19, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Hur vet du det?

Dennes inlägg är enligt min mening mycket mer trovärdiga än dina tvärsäkra utsagor.

Ja du kanske nöjer dig med konspirationer och hittepå. Jag är dock enbart intresserad av den förundersökningen som bedrivs i verkligheten och den rubricering som finns i verkligheten. Alltså vad polis, åklagare försvarare, teknisk och muntlig bevisning samt domslut har att leverera.
Citera
2021-03-19, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken
Alla utredningar läcker, kvällstidningarna har kontakter framför allt inom polisen.
Jag håller med tidigare inlägget att det inte låter så troligt att MÄ läckt till media, hon har inget att tjäna på det utan riskerar bara att försämra sin situation.

Håller inte med där fullt ut ..beroende på ..människan Om ngn reporter kommer till en Människa som kan ha dålig ekonomi
Kanske akuta drogproblem eller en Korrupt Polis
Jag har hört om bostäder som bytt gäst mot Heroin.
Däremot är det ingen som vid sina sinnes fulla bruk törs nalkas MÄ nu
Hamna i Cellen sidan om GL .. Gäller fan ta mig styra klart ...

Jag tror det är utredningen som läcker .. Lätt att en Polis mot 50 000 kan lämna över saker.
Som ändå kommer fram.
Kan också tänka mig muntligt överlämnade uppgifter som reportern skarvar på.
Lösnummer är då sålda .i värsta fall får man dementera

Man minns Palme senast .. Då gick man ut hävdade vapnet funnet .. Bullshit var det
Citera
2021-03-19, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Det duger inte, ingenting säger om det samtycket dras tillbaks senare eller vilken form av sex man medger.

Ur ett rent juridiskt och moraliskt perspektiv vore det ytterst spännande om GL gjorde en motanmälan. Lagen är ju könsneutral (i skrift men omöjligen i praktik).

Han samtyckte helt enkelt inte alls till att ha sex.
Citera
2021-03-19, 22:28
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men käre värld. Inte ens jag skulle vara så dum, att jag skulle ha lämnat bevismaterial efter mig i form av SMS-meddelanden (eller e-mails eller Facebookmeddelanden eller något annat som sparas), om jag hade gjort något som skulle kunna användas emot mig. Vare sig det var ett brott eller inte. Hur KAN en erfaren jurist som GL vara så dum..?

Ja, om du nu var helt medveten om att du hade begått ett brott ja. Så om GL verkligen våldtog henne och var fullt medveten om det så hade han troligen tänkt sig för.

Men om det var frivilligt fast bara jävligt dumt och olämpligt så är det mer förståelig.
Citera
2021-03-19, 22:30
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDoubtful71
Ur ett rent juridiskt och moraliskt perspektiv vore det ytterst spännande om GL gjorde en motanmälan. Lagen är ju könsneutral (i skrift men omöjligen i praktik).

Han samtyckte helt enkelt inte alls till att ha sex.

Precis och han var säkert full också, dvs han var i ett hjälplöst tillstånd.
Citera
2021-03-19, 22:34
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Ja, om du nu var helt medveten om att du hade begått ett brott ja. Så om GL verkligen våldtog henne och var fullt medveten om det så hade han troligen tänkt sig för.

Men om det var frivilligt fast bara jävligt dumt och olämpligt så är det mer förståelig.

Eller så är det en "dubbel bluff"? Han skriver om händelsen till henne, för att alla fattar, att en toppjurist INTE skulle göra det, om det var en våldtäkt? Att de hade haft sex kunde ju konstateras på annat sätt, gissar jag (DNA-prov från kvinnans underliv), så DET faktumet visste han ju att han inte kunde komma undan ifrån.

Men ändå... "att jag inte kunde låta bli dig?" Varför inte skriva: "du var mig en vildkatta, höhö, du fick verkligen igång mig, det var bra att du insisterade, jag trodde ju nästan att jag hade blivit impotent på gamla dar..."
Citera
2021-03-19, 22:34
Avslutad
Tänkte bara på vilken typ av män EA valt att anmäla för våldtäkt. De verkar ju vara mesar allihop. Typ lamm som skall slaktas av henne och rättsväsendet.
Citera
2021-03-19, 22:35
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banbrytare
Konstigt av försvaret att ta upp att kvinnan tidigare anmält våldtäkter.... menar de att om en kvinna en gång blivit våldtagen och anmält det, blir hon immun mot våldtäkter då och kan inte råka ut för samma sak igen? Varför skulle hennes trovärdighet minska att hon tidigare anmält samma brott liksom.

Om jag blir rånad ikväll och anmäler. Ska jag skita i att anmäla om jag råkar ut för samma sak igen om ett år?

Men de anmälda "gärningsmännen" har blivit frikända varje gång. Det får man också väga in.

Jag läste lite om denna flickas bakgrund och tidigare förhållanden på en nyhetssajt på internet, och om informationen där stämmer så är det både en trasig flicka och en manipulativ flicka. Hon är vacker - men trasig och manipulativ.

Det är nog sällan som hennes möten med män slutar bra.
Citera
2021-03-19, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shalashaska
Håller med i ditt resonemang.
Dock så har jag ju en tidigare misstanke om att anmälningen kom efter att utpressningsförsöket misslyckades. Återstår att se vad som hänt.

Om intenog har rätt så får vi hoppas att detta fall kan bli en katalysator för att nysta upp något större.
Det var ju en polisutredning i ett annat ärende som fick Göran Lindberg på fall.
Kanske kan även detta vara något liknande?

Oroväckande det som intenog skriver att EAs målsägandebiträde, Clea Sangborn, har som uppgift att sopa allt under mattan. EA borde kanske be om att få byta målsägandebiträde och berätta allt och se till att polisen verkligen inte kan avstå från att gå till botten med det här. Det är både EA och alla andra eventuellt drabbade kvinnor värda!
Med tanke på vad som senast framkommit (om sms/bevisning); ter det sig nu mer möjligt att allt handlade om en sälj/eskorthistoria??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in