2021-03-19, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Nej, det fattar inte alla och det skulle förstöra utredningen samt få åklagaren att lägga ner om det framkom. Finns ingenting som tyder på att målsägande har läckt till Expressen. Sms har varit en av bevisen i häktningsförhandlingen. Ingen målsägare är så korkad så den lämnar bevismaterial till media.

Jo, den här kvinnan är helt klart helt galen. Hon borde tas om hand av vårdpersonal.
Citera
2021-03-19, 21:44
Medlem
Nattjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bendi
Vad ska man göra med dem?!!

Så lite som möjligt. Definitivt inte ligga med dem.

Mer allvarligt, det finns inget alls jag kan komma på som löser problemet med folk som seriekaosar och/eller råkar illa ut gång efter gång (det är en perspektivfråga -- om någon tar fram det värsta i andra, och själv dessutom beter sig illa .. var ligger då ansvaret?).
Citera
2021-03-19, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Vem skulle ha gjort det annars om inte EA?

Det vanligaste är en polis som läcker även om det är mindre i dag än vad det var tidigare. Åklagare har blivit mer noga med att täta och tysta i pågående förundersökning. Men i detta fallet lutar det åta kriminalreportrarna kontaktar sina sk källor.
Citera
2021-03-19, 21:47
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FITYMI
I SMS till Lambert efteråt så påstod hon att hon fick åka akut till sjukhus och att hon varit medvetslös, så det låter ju minst sagt som att det kan vara en tendens till överdrift där.

antingen uppdiktat, eller knarkrelaterat. förmodar att läkarjournaler kan bevisa eller dementera detta, om det anförs i rättegång
Citera
2021-03-19, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
antingen uppdiktat, eller knarkrelaterat. förmodar att läkarjournaler kan bevisa eller dementera detta, om det anförs i rättegång
Det framgår inte av detta läckta bevis att det skulle vara på grund av GL som hon var medvetslös och fick åka till sjukhus. Så skulle inte förvåna mig om hon tuggar i sig lite antidepp år åker till sjukan så hon får det loggat i jounal.
Citera
2021-03-19, 21:49
Medlem
Citat:
Nej, det fattar inte alla och det skulle förstöra utredningen samt få åklagaren att lägga ner om det framkom. Finns ingenting som tyder på att målsägande har läckt till Expressen. Sms har varit en av bevisen i häktningsförhandlingen. Ingen målsägare är så korkad så den lämnar bevismaterial till media.

Häktningsförhandlingen var stängda dörrar så därifrån kan det inte kommit. Det är EA för inte ens utredande polis har dem eftersom det tar många veckor att spegla mobiler det är helt klart EA som läckt.
Citera
2021-03-19, 21:50
Medlem
Citat:
... Sms har varit en av bevisen i häktningsförhandlingen. Ingen målsägare är så korkad så den lämnar bevismaterial till media.

Men i så fall borde försvararen haft kännedom om sms:en,🤔

”Lambertz advokat Ola Salomonsson skriver i ett sms till Expressen att han inte kan kommentera konversationen: ”Jag vet inget om sms-konversation så jag kan ändå ej kommentera den”.l
(Expressen)
Citera
2021-03-19, 21:50
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airoi
Det framgår inte av detta läckta bevis att det skulle vara på grund av GL som hon var medvetslös och fick åka till sjukhus.

nej, men om det kommer anföras t.ex. att hon mådde så dåligt efter våldtäkten att hon blev medvetslös, yada yada, så borde det kunna kontrolleras
Citera
2021-03-19, 21:51
Avstängd
Merwinnas avatar
Men käre värld. Inte ens jag skulle vara så dum, att jag skulle ha lämnat bevismaterial efter mig i form av SMS-meddelanden (eller e-mails eller Facebookmeddelanden eller något annat som sparas), om jag hade gjort något som skulle kunna användas emot mig. Vare sig det var ett brott eller inte. Hur KAN en erfaren jurist som GL vara så dum..?
Citera
2021-03-19, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Häktningsförhandlingen var stängda dörrar så därifrån kan det inte kommit. Det är EA för inte ens utredande polis har dem eftersom det tar många veckor att spegla mobiler det är helt klart EA som läckt.

Men snälla du sluta nu jiddra med en massa skräp. Häktningsförhandlingen innehöll elektronisk stödbevisning enligt åklagaren. Alltså hade dom sms redan då trots att du vilseleder tråden med att dom inte kan ha speglat så fort osv. Polisläckorna är väl kända sedan många år.

Dessutom har dom utrett GL sedan januari. Du verkar inte insatt.
Citera
2021-03-19, 21:53
Medlem
Citat:

Hur vet du att SMS:en var del av bevisen i häktesförhandlingen? Det enda som har nämnts är en ljudinspelning. Lambertz advokat säger själv att han inte vet någonting om en sms-konversation.
Citera
2021-03-19, 21:54
Medlem
Citat:
Nej, det fattar inte alla och det skulle förstöra utredningen samt få åklagaren att lägga ner om det framkom. Finns ingenting som tyder på att målsägande har läckt till Expressen. Sms har varit en av bevisen i häktningsförhandlingen. Ingen målsägaren är så korkad så den lämnar bevismaterial till media.
Har du fått intrycket av att denna tjej verkar smart eller ens så normal att man kan se henne som en del i ett stort sammanhang, eller verkar hon vara undantaget som bekräftar regeln?

” Om man ser en skylt "Parkering förbjuden på söndagar" så utgår man ifrån att parkering är tillåten övriga dagar - trots att ingenting sägs om detta. Man utgår ifrån att det som utannonseras är ett undantag. Det är det undantaget som bekräftar regeln.”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in