2021-03-19, 21:58
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Ja jag ska försöka göra en sammanfattning men Göran Lindberg och gruppen av män runt honom och olika utredningar gör det väldigt rörigt.

Under ca 15 års tid har en grupp män som är rätt framstående inom polis/domstol/akademiska världen/finansvärlden och politiken sysslat med att utnyttja/köpa sex/våldföra sig på tjejer, mestadels trasiga tjejer men även utåt dom så tjejer som haft missbruk av olika slag som gjort dom till lätta offer.
Många av dessa tjejer som ser bra ut har hängt på Stureplan och plockats upp av Marianne Östlund och Gustav Ceder. Många av dessa unga tjejer har imponerats av Marianne och Gustavs nätverk av kändisar . Marianne Östlund var tidigare och fortfarande men inte lika aktiv, kanske på grund av åldern känd bland överklassen att ta hem män på en drink och sällskap mot betalning. Dessa unga tjejer kopplade hon ihop med män som var villiga att betala för att ha sex med dom.

Bordellmamman Marianne Östlund har haft en väldigt bra plattform genom att sitta i styrelsen för 1.6 miljoners klubben med kända kvinnor som jobbar för kvinnors hälsa. (Obegripligt att hon ens kan vara medlem där med det hon sysslar med).
Samtidigt har hon enligt yttrande till tingsrätten misskött och vanvårdat sina barn. Arvid skickade hon till hans pappa och pappan var bostadslös och de bodde i en husvagn i Uppsala när Arvid var 8 år och hon bodde i en stor våning vid Stureparken. Detta yttrande är en tragedi men förklarar varför Arvid blev missbrukare och grovt kriminell med flera grova brott i sin historia.

I början av november blev Arvid kidnappad och Marianne betalade 300 000 kr för att få honom fri. En vecka senare lånade Marianne ut sin bil till Arvid som ägs av företaget effektiv media så han kan råna och kidnappa folk så Marianne ska få tillbaka sina 300 000.

Efter Arvid och hans vän Markus tour så får polisen fått i dom ute i Huddinge med polishelikopter och polisbilar. Arvid hoppar ur bilen och försöker fly och Markus gasar och försöker köra på polisen. Markus åtalas och dömas sedan för försök till grov misshandel på polisen han försökte köra över. I bilen hittar man handklovar och yxa. Ja ni kan ju gissa vad de skulle göra med offren de kidnappade. I villan i Huddinge som Marianne äger gör man husrannsakan och i bilen och lägenheten vid Stureparken och man tar en mängd mobiler och annat. Flera mobiler vägrar alla könnas vid.

Det finns ett vittne som är en hjälte som avslöjar allting. Arvid och Markus grips och häktas och döms.

Under julen får Marianne problem när EA ringer och vill att Matianne ska lösa problemet med Göran Lambertz. Han har köpt sällskap och sex under hösten men under julen var det bara sällskap och inget sex överenskommet. Marianne säger till EA att inte anmäla utan prata med Anne först. Anne hänvisar till Irmeli som instruerar EA att samla bevis som sms och inspelningar. Marianne förstår att polisen nu vet vad hon och Gustav Ceder sysslar med och går under jorden. De lägger ut hennes lägenhet på blocket. Marianne som inte kan stoppa EA ser till så att EA får biträde av Clea Sangborn som är Mariannes vän och som Marianne försökte få Arvid att byta till. Den 19 Dec inkom till tingsrätten en ansökan om advokatbyte från Arvid till Clea Sangborn.

Marianne Östlund kommer aldrig bli en Barbro Ehnbom hur gärna hon än vill. De tjejer Marianne använder kommer aldrig bli en Sofia Hellkvist.

Det har ryktats i flera trådar de senaste 10 åren om en hög jurist bland Göran Lindberg i Uppsala och det är Lambertz.
Fortsättning följer i senare inlägg.

Det här är ju helt otroligt om det är sant.
Vi alla vet att Expressen och andra läser här, varför kommer inget ut? Är det för känsligt? Finns det ännu högre hästar i boxen?
Citera
2021-03-19, 21:59
Medlem
DN
Citat:
Målsägande och toppjuristen har haft en tät kontakt, med mycket sms och samtal,

Citat:
Annika Bokefors till TT, och säger att en del av bevisningen består av sms.

Står överallt vad åklagaren har sagt och vad hon använt i häktningsförhandlingen.
Senast redigerad av Browser 2021-03-19 kl. 22:05.
Citera
2021-03-19, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Vem skulle ha gjort det annars om inte EA?

Alla utredningar läcker, kvällstidningarna har kontakter framför allt inom polisen.
Jag håller med tidigare inlägget att det inte låter så troligt att MÄ läckt till media, hon har inget att tjäna på det utan riskerar bara att försämra sin situation.
Citera
2021-03-19, 22:03
Medlem
Citat:
Häktningsförhandlingen var stängda dörrar så därifrån kan det inte kommit. Det är EA för inte ens utredande polis har dem eftersom det tar många veckor att spegla mobiler det är helt klart EA som läckt.

Utredningen har ju pågått under två månader och därmed åtskilliga poliser, utredare och tekniker som tagit del av materialet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men käre värld. Inte ens jag skulle vara så dum, att jag skulle ha lämnat bevismaterial efter mig i form av SMS-meddelanden (eller e-mails eller Facebookmeddelanden eller något annat som sparas), om jag hade gjort något som skulle kunna användas emot mig. Vare sig det var ett brott eller inte. Hur KAN en erfaren jurist som GL vara så dum..?

Han ville väl få chansen ligga igen. Men jag gissar att han tänkt över vad han skrivit OM det ens då fanns någon tanke på att det hänt något som skulle kunna brottsligt.
Citera
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bendi
Konstigt nog är det ofta de män resp. Kvinnor som har störst behov av motsatt kön. Vad ska man göra med dem?!!

Thunderdome!

Citat:
Ursprungligen postat av tvarodalappar
Har du fått intrycket av att denna tjej verkar smart eller ens så normal att man kan se henne som en del i ett stort sammanhang, eller verkar hon vara undantaget som bekräftar regeln?

Det är lite svårt att se varför anmälan är gjord, om GL inte har våldtagit henne.
Det hade varit mer förslaget att utpressa.
Om det går till rättegång måste hon få honom fälld för att få skadestånd, och med tanke på tidigare beteenden kommer nu detta fall att skärskådas, det måste hon själv vara medveten om.
Och det var tydligen inte hon själv som anmälde.
Jag börjar luta åt att alla är skyldiga till något i den här härvan.
Sexköp som blev till sugardaddyförhållande som blev till våldtäkt när hon inte längre ville (pga äckel)? Sedan ett sammanbrott pga uppfuckat liv och in på sjukan.
Detta motsäger inte tidigare galenskaper.
Citera
2021-03-19, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Troligt att hon vart inlagd på psyket.
Eller en överdos kanske, hon skrev till GL att hon varit medvetslös.

Tror inte på hennes uppgifter ang sjukhus utan att ha sett det styrkt från sjukhuset.
Har en känsla av att hon har andra mycket större problem i grunden. Det var väl därför hon tog kontakt med honom och ville ha hjälp. Om hon har hyrt ut lägenheten i andra hand, var bor hon då? Kanske har svårt att försörja sig på vanligt sätt. Kanske är arbetsskygg. Skulle inte förvåna mig. Hon skulle väl vara glad att hon fick lite julmat iallafall. Hon kanske knarkar också. Jag tror att det är en whitetrashtjej. Ingen som jobbar som andra får göra. Jag känner att jag inte kan ge mycket för henne och det var synd att GL hamnade i denna fälla. Men lite försiktig måste man nog vara.
Citera
2021-03-19, 22:07
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Det här är ju helt otroligt om det är sant.
Vi alla vet att Expressen och andra läser här, varför kommer inget ut? Är det för känsligt? Finns det ännu högre hästar i boxen?
Kan ju också vara så att det inte är sant. Även om expressen skriver massor med dynga så kan de inte publicera random påståenden från en anonym postare på flashback förstår du väl? Inte utan att ha någon trovärdig källa som vidimerar i alla fall.
Citera
2021-03-19, 22:07
Medlem
Citat:
Häktningsförhandlingen var stängda dörrar så därifrån kan det inte kommit. Det är EA för inte ens utredande polis har dem eftersom det tar många veckor att spegla mobiler det är helt klart EA som läckt.

Hennes mobil har polisen såklart haft sedan hon anmälde. I snart två och en halv månad alltså.
Det skulle förvåna mig om det inte var just att de fick tillbaka den från NFC som gjorde att de grep GL. Men det är såklart bara en (kvalificerad) gissning.
Citera
2021-03-19, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Thunderdome!

Det är lite svårt att se varför anmälan är gjord, om GL inte har våldtagit henne.
Det hade varit mer förslaget att utpressa.
Om det går till rättegång måste hon få honom fälld för att få skadestånd, och med tanke på tidigare beteenden kommer nu detta fall att skärskådas, det måste hon själv vara medveten om.
Och det var tydligen inte hon själv som anmälde.
Jag börjar luta åt att alla är skyldiga till något i den här härvan.
Sexköp som blev till sugardaddyförhållande som blev till våldtäkt när hon inte längre ville (pga äckel)? Sedan ett sammanbrott pga uppfuckat liv och in på sjukan.
Detta motsäger inte tidigare galenskaper.
Jag tror att hon sökt bekräftelse hos annan och spelat offer för att få uppmärksamhet. Därav har annan anmält. Jag har personligen sett detta förr och det är oftast oerhört trasiga människor som gör allt för uppmärksamheten. När annan anmält väljer dom den fega vägen och spelar vidare på sin story.
Citera
2021-03-19, 22:11
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Kan ju också vara så att det inte är sant. Även om expressen skriver massor med dynga så kan de inte publicera random påståenden från en anonym postare på flashback förstår du väl? Inte utan att ha någon trovärdig källa som vidimerar i alla fall.

Vissa saker kommer aldrig ut, oavsett om det är sant eller inte.

Jag förväntar mig att Expressen gräver fram en trovärdig källa i det här fallet.

Det finns någon som vet något väldigt väldigt smutsigt.
Citera
2021-03-19, 22:13
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Det vanligaste är en polis som läcker även om det är mindre i dag än vad det var tidigare. Åklagare har blivit mer noga med att täta och tysta i pågående förundersökning. Men i detta fallet lutar det åta kriminalreportrarna kontaktar sina sk källor.

Långt mer sannolikt att EA har läckt detta, hon har sett den här tråden och försöker lägga moteld men alla vet redan vad hon går för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in