2021-03-19, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Precis och han var säkert full också, dvs han var i ett hjälplöst tillstånd.

Hällde inte hon i honom alkohol? Tvingade i honom detta. Allt för att få honom ut sina sinnes fulla bruk, handlingsförlamad så hon kunde få honom under kontroll👍
Citera
2021-03-19, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrDoubtful71
Ur ett rent juridiskt och moraliskt perspektiv vore det ytterst spännande om GL gjorde en motanmälan. Lagen är ju könsneutral (i skrift men omöjligen i praktik).

Han samtyckte helt enkelt inte alls till att ha sex.

Dilemmat blir då att domstolen har att ta itu med en falsk premiss: båda sitter på den anklagandes stol och båda kan ha fel.

Har länge väntat på någon som är anklagad för sexköp hävda att vederbörande inte samtyckte. Skulle säkert bidraga till att samtyckeslagen skulle haverera.
Citera
2021-03-19, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tvarodalappar
Hällde inte hon i honom alkohol? Tvingade i honom detta. Allt för att få honom ut sina sinnes fulla bruk, handlingsförlamad så hon kunde få honom under kontroll👍

Därtill gick han på kryckor för sin skadade vad som han fått när han hjälpte en hjälplös äldre dam över gatan. Vidare hade han en depression och var en lätt match för vilket monster som helst som ville utnyttja honom.

Skämt åsido. En feministisk lag som i princip är antifeministiskt då kvinnor ses som svaga (offer) och män ses som starka (förövare). Ändock hyllar alla feminister denna lag. Paradox. Men det borde inte vara någon överraskning vid detta lag då cherrypicking är vad de sysslar med.
Citera
2021-03-19, 22:50
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julemand
Tänkte bara på vilken typ av män EA valt att anmäla för våldtäkt. De verkar ju vara mesar allihop. Typ lamm som skall slaktas av henne och rättsväsendet.

Jadu...
I målet har framkommit att målsägande A den 30 december 2018 [ska vara 2017] på sociala medier bland annat uttalat en förhoppning om att år 2018 skulle innehålla väsentligt färre "våldtäktsskandaler och sexualbrott".
(mitt tillägg/ fetning)
Detta är alltså dagen innan den påstådda våldtäkt som fick en man fälld i TR men friad i HR.
Senast redigerad av bergsturk 2021-03-19 kl. 22:56.
Citera
2021-03-19, 22:58
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Jadu...
I målet har framkommit att målsägande A den 30 december 2018 (ska vara 2017) på sociala medier bland annat uttalat en förhoppning om att år 2018 skulle innehålla väsentligt färre "våldtäktsskandaler och sexualbrott".
(min fetning)
Detta är alltså dagen innan den påstådda våldtäkt som fick en man fälld i TR men friad i HR.

EA verkar få typ psykoser på jularna, just.

Bland de sista bilderna av EA på lektyrfotografens sida, är typ bilder på julbord.

Det vore intressant att veta om PA, VAR det juletid då också?
Citera
2021-03-19, 22:59
Medlem
Mentorskapet: Här säger G.L 6 Maj 2019

uppsalajuristernas alumnistiftelse-intervju med Göran

(Ni får googla ovanstårnde text för att se intervjun, facebook)

I intervjun utrycker sig G.L om att just problemet mellan förälder till ex dotter/son kanske har svårt att nå fram med samma budskap som en utsedd mentor kan göra. (min uppfattning, adepten kanske lyssnar mer på en okänd person än sina föräldrar när det gäller råd.)Med förälder kan det istället uppfattas som tjat. Här är ju kvinnan snart 30 år så här är det inget barn vi pratar om. Nu är ju ändå upplägget så att man kan ha en MENTOR på universitetet. Varför jag tycker det är på tapeten är för att man försöker i media peka på att han kallar sin adept för "dotter".

Här får vi koppla ihop vad G.L säger i intervjun med påstådda ”dotter” (expressen) och då får sammanhanget en annan innebörd. G.L ser som sagt mentorskapet på ett annat sätt. Datumet 6 maj 2019 när intervjun gjörs då var inte E.A med i bilden. Därför tycker jag inte man ska sätta så stor vikt i att han kallat henne dotter. (Aktuellt eftersom detta kommer användas mot G.L vid ett eventuellt åtal)

Vad som hänt på kvällen har jag ingen synpunkt på just idag.
Citera
2021-03-19, 23:03
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Nej, det fattar inte alla och det skulle förstöra utredningen samt få åklagaren att lägga ner om det framkom. Finns ingenting som tyder på att målsägande har läckt till Expressen. Sms har varit en av bevisen i häktningsförhandlingen. Ingen målsägare är så korkad så den lämnar bevismaterial till media.

Varför är målsäganden korkad om hon lämnar bevismaterial till media? Tror du det påverkar hennes chans att få Lambertz fälld negativt?
Citera
2021-03-19, 23:06
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Bland de sista bilderna av EA på lektyrfotografens sida, är typ bilder på julbord.

Nej deras förhållande havererade i augusti/september 2015.

Men det stämmer att borderlinepersoner brukar ha det jobbigt runt högtider.
Senast redigerad av bergsturk 2021-03-19 kl. 23:15.
Citera
2021-03-19, 23:10
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banbrytare
Konstigt av försvaret att ta upp att kvinnan tidigare anmält våldtäkter.... menar de att om en kvinna en gång blivit våldtagen och anmält det, blir hon immun mot våldtäkter då och kan inte råka ut för samma sak igen? Varför skulle hennes trovärdighet minska att hon tidigare anmält samma brott liksom.

Om jag blir rånad ikväll och anmäler. Ska jag skita i att anmäla om jag råkar ut för samma sak igen om ett år?

Däremot om det bygger på hennes eget vittnesmål, nu hade hon tydligen en ljudfil, vilket hon även hade när hon peka ut U.H som först vart dömd i TR men sedan friad i HR då man fick fram hennes oklippta ljudinspelning och då kunde fria UH.

GW sa något i stil med att hennes historik med bland annat förtalsmål, utpekade våldtäkter som sedan frias inte skulle påverka fallet, men att det kommer göra det ändå.

Hon har nu anmält 3 våldtäkter, men det har aldrig förekommit någon mer teknisk bevisning, annat än den ljudinspelning mot U.H, samma ljudinspelning valde hon att klippa i, innan hon lämnade in den men efter att man fick ta del av hela kunde man fria den utpekade "våldtäktsmannen".
Citera
2021-03-19, 23:35
Medlem
Van Nostrands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDoubtful71
En feministisk lag som i princip är antifeministiskt då kvinnor ses som svaga (offer) och män ses som starka (förövare). Ändock hyllar alla feminister denna lag. Paradox.

Huvudet på spiken!

Detta fall drar allt till sin spets. Mycket spännande att se vad som följer. "Den stora massan" ifrågasätter det här åtalet och till och med mainstream-media vacklar.
Citera
2021-03-19, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Troligtvis snarare så att hon ljög om missfallen för att själv framstå som ett offer.

Och observera att det var omöjligt för mannen att vistas i hemmet pga att frun var så "ledsen"..

Kanske snarare så att hon ville knarka ifred?

Hon påstog att hon var gravid för något år sen. Övervägde abort än hit och än dit. Blev abort till slut. Tror aldrig hon varit gravid. Missfallen är säkert också påhitt.
Citera
2021-03-19, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Men de anmälda "gärningsmännen" har blivit frikända varje gång. Det får man också väga in.

Jag läste lite om denna flickas bakgrund och tidigare förhållanden på en nyhetssajt på internet, och om informationen där stämmer så är det både en trasig flicka och en manipulativ flicka. Hon är vacker - men trasig och manipulativ.

Det är nog sällan som hennes möten med män slutar bra.
Jag har ju nu sett henne i ex makens video med alla tjejer. Jag tycker inte alls att hon är så särskilt vacker. Iallafall inte i jämförelse med dom andra tjejerna som han har fotat. Så man kan förstå att hon inte kan försörja sig som fotomodell. Men då får hon välja börja jobba i Konsum om hon nu klarar det. Eller liknande jobb. Men det här är en jävla latmask och dessutom farlig. GL däremot har jobbat hela livet och gjort rätt för sig. Han är värd mycket bättre än den här skiten som han har råkat ut för. Jag håller på honom. Jag hoppas han går fri och får en bra framtid med någon som passar. Han har chans på hur många som helst. Toktjejen får börja jobba och lära sig vad livet är. Skura trappor kan hon göra för någon jurist lär hon iallafall inte bli.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in