Citat:
Ursprungligen postat av
banbrytare
Konstigt av försvaret att ta upp att kvinnan tidigare anmält våldtäkter.... menar de att om en kvinna en gång blivit våldtagen och anmält det, blir hon immun mot våldtäkter då och kan inte råka ut för samma sak igen? Varför skulle hennes trovärdighet minska att hon tidigare anmält samma brott liksom.
Om jag blir rånad ikväll och anmäler. Ska jag skita i att anmäla om jag råkar ut för samma sak igen om ett år?
Däremot om det bygger på hennes eget vittnesmål, nu hade hon tydligen en ljudfil, vilket hon även hade när hon peka ut U.H som först vart dömd i TR men sedan friad i HR då man fick fram hennes oklippta ljudinspelning och då kunde fria UH.
GW sa något i stil med att hennes historik med bland annat förtalsmål, utpekade våldtäkter som sedan frias inte skulle påverka fallet, men att det kommer göra det ändå.
Hon har nu anmält 3 våldtäkter, men det har aldrig förekommit någon mer teknisk bevisning, annat än den ljudinspelning mot U.H, samma ljudinspelning valde hon att klippa i, innan hon lämnade in den men efter att man fick ta del av hela kunde man fria den utpekade "våldtäktsmannen".