Citat:
Ursprungligen postat av
Swan65
Spelar ingen roll, dom mörkade utbrottet de första kritiska veckorna. Helt oförlåtligt naturligtvis och straffet borde bli total utfrysning. Men nädå, de får profitera på eländet de lyckades mörka. Fruktansvärt vilket hyckleri av världssamfundet, men så går det när hela världen har fabriker i skitlandet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vasteras
Jag är inte säker på att just det är det rätta svaret, betänk att de är kommunister och en stormakt. De gör mer eller mindre hur fan de vill, skulle omvärlden provocera dem så kan det leda till storkrig.
Ja, numera har Kina makten att göra som dom vill. Men vem är det som har gett kineserna den makten?
Kinas makt kommer av deras ekonomi. Den goda ekonomin kommer av deras industrier. Vem var det som lät västvärldens industrier flytta till Kina?
Citat:
Ursprungligen postat av
Surtruten
Även om det är off topic så är det pudelns kärna.
Vi skulle aldrig låtit oss lockas av Kinas låga produktionspriser, men samtidigt var det politiska läget lite anorlunda då.
På vilket sätt var det annorlunda? Har Kinas regering någonsin varit helgon?
Citat:
Ursprungligen postat av
pjabas
Instämmer i allt.
Kina och WHO har ett tungt ansvar.
Kina är Kina.
Men WHOs, Tedros, sinnessjuka sätt att lägga sig platt för Kina initialt, före det eskalerade till en pandemi?
Det måste få konsekvenser. För WHO och Tedros personligen.
Jag uppmanar alla att titta på WHOs initiala presskonferens före detta blev en pandemi.
Förstår man inte att det är något riktigt jävla lurt med Tedros och WHO då, så ska man inte ha rösträtt.
Tedros är en Kina-schill deluxe.
Tedros sade att WHO skulle konfrontera alla länder som stängde sina gränser för resenärer från Kina. Dom skulle konfrontera och fråga efter vetenskapligt underlag till åtgärden att stänga gränsen.
Det borde inte vara svårt att hitta vetenskapligt underlag till att man skyddar sig genom att stänga gränsen. Viruset sprids med människor. Såvida man stoppar människors rörlighet, så stoppas även viruset.
Tedros Adhanom Ghebreyesus har gjort bort sig.
Jag misstänker att Tedros plånbok har fått påfyllning med renminbi.