Citat:
Ursprungligen postat av
Swan65
Jodå, Kina är naturligtvis den stora vinnaren, miljarder och åter miljarder dolares strömmar in i landet varje dag tack vare jordens alla munskyddskåta dårar exempelvis. Till på det är Kina den stora boven, helt jävla sanslöst egentligen att boven får tjäna på sitt eget brott..
Dom flesta av dina inlägg är bara ett stort flöde av svordomar.
Men här är ett inlägg som jag faktiskt ställer mig bakom. Det är absurt att kineserna får tjäna pengar på sitt eget brott.
Citat:
Ursprungligen postat av
Swan65
Spelar ingen roll, dom mörkade utbrottet de första kritiska veckorna.
Jag instämmer.
Men jag vill påminna om att kineserna fick hjälp av WHO att sprida viruset över Världen. WHO's generaldirektör gick till kraftigt angrepp mot länder som ville skydda sig mot epidemin. Det borde ha varit en jätteskandal, men trots det, så sitter Tedros Adhanom Ghebreyesus kvar som WHO's ledare.
Citat:
Ursprungligen postat av
Swan65
Helt oförlåtligt naturligtvis och straffet borde bli total utfrysning. Men nädå, de får profitera på eländet de lyckades mörka. Fruktansvärt vilket hyckleri av världssamfundet, men så går det när hela världen har fabriker i skitlandet.
Kinas regering är busar.
Men Västvärldens ledare bär också skuld. Västvärldens ledare gett Kinas regering deras enorma makt. Sedan lång tid har Västvärldens ledare accepterat att deras industrier har flyttat till Kina. Där ligger grunden till Kinas makt.
Ett exempel på skurk är Miljöpartiet. Miljöpartiets ilska mot atomkraft har hjälpt till att jaga bort industrier iväg från Sverige. Industrierna har flyttat till länder som satsar stort på kolkraft. Miljön är den stora förloraren på Miljöpartiets politik. Den stora vinnaren är Kinas kommunistparti.