Citat:
Ursprungligen postat av
Auswanderer
Tja!
Jag är en man runt 20-30 år som saknar vänner och ett socialt liv. Jag har haft två förhållandena mitt liv som var väldigt destruktiva och kortvariga. Att som kille skaffa tjej är ett heltidsjobb där mycket förnedring och misslyckande ingår. Man ska ha tinder, Badoo och hela det köret, försöka prata med så många tjejer som möjligt, inte ha några krav som kille eftersom utbudet redan är så skralt. Vara rolig, trevlig, glad och framåt konstant 24/7 i det verkliga livet också.
Jag har redan ett heltidsjobb och studerar på deltid, så är inte längre intresserad av att jobba dag och natt för att få kontakt med någon. Känner att det är tillräckligt att jag jobbar och studerar för att kunna träffa någon. Läser ofta här på Flashback och Familjeliv om tjejer som klagar över att sin kille spelar för mycket TV-spel, är fet, lat eller missbrukare. Jag är ingetdera och lyckas ändå inte skaffa tjej. Jag gymmar i princip varje dag, jobbar och studerar, är framåt och har egen lägenhet och sparande. Uppenbarligen räcker inte det för att varken få tjejer eller vänner och nu har jag helt enkelt fått nog. Från och med nu kommer jag bara tänka på mig själv och accepterar att jag aldrig kommer ha en vän eller ett förhållande i framtiden.
Har ni några tips på vad man kan göra rent praktiskt för att klara av situationen? Om allt går rätt så kanske jag lever tills jag är 70-80-90 år, så jag har lång tid kvar att leva (bortsett från eventuellt självmord i framtiden). Hur ska man fördriva tiden i ensamhet? Är det full fokus på en hobby eller att resa som gäller? Hur klarar ni av ensamheten?

Inte ett enda gott råd har du fått! Folk bara hatar dig och rackar ned på dig. Fy skam. Själv gjorde jag liknande erfarenheter som ung och tror jag kan hjälpa dig. Lyssna!
Om du är som jag var som ung så är det hur lätt som helst att skaffa flickvän och manliga vänner också. Att du misslyckas beror på sociala och sexuella hämningar i dig själv. Du tar inte emot det som bjuds. Du är desperat och deprimerad. Om flickorna får det intrycket kan de inte ta dig för att det krossar deras ära. De vill inte ha skräpet som alla andra har vrakat. Då hjälper det inte hur bra du objektivt är. Även om du inte har vrakats av en enda utan bara varit blyg och nu blivit desperat så tror flickorna att du har vrakats av alla. De tar för givet att du har försökt alla men fått nej överallt.
Lösningen är att sluta sträva så hårt för att skaffa flickvän. Hitta något du gillar och njut livet. Det bästa du kan göra för att få flickvän är att må bra, vara glad och munter. Men se till att du färdas där du råkar många tjejer. Skola och arbetsplats är bäst för att träffa tjejer. På Uni tog jag biokemi bara för att träffa dem. På labbet var det massor av härliga tjejer. Jag visade inget särskilt intresse för dem och tog inga initiativ. Bara tittade nyfiket på dem i bland och log vänligt men lite blygt. Den kvinnliga labb-assistenten som hjälpte oss, en snygg härlig blondin, blev alldeles tokig. Hon kastade sig över mig och nästan våldtog mig. Hon kom till mig en dag och berättade att hon egentligen var sjuk men hade kommit ändå! En annan tjej där log mot mig och böjde sig fram för mig så jag fick se hennes stora tuttar under blusen. Hon hade inte BH på sig. Flera andra uppvaktade mig. Det var bara att välja och vraka.
Men nu gäller det att inte gå fel. Det verkar som om du kan ligga med alla dessa flickorna genast, eller hur? Men det kan du inte! Du ska INTE försöka förföra dem, det är ett stort misstag. Var bara vänlig och social, ta ett litet steg i taget och lyssna på responsen. Samtala med dem, var nyfiken, berätta något om dig själv, skämta och lek med dem. Jag frågade tjejen på labbet: Ska vi slå följe hemåt när vi är färdiga? Vänta på mig, jag kommer snart. Så följdes vi åt hemåt från uni. Samtalade vänligt och lät henne lära mig känna. Så skiljdes vi. Jag föreslog inget, sade bara att vi ses på labbet nästa vecka. Hon log mot mig och jag kramade henne. Så gick jag men vände mig om efter ett tag, och hon vände sig också, jag vinkade till henne och hon vinkade tillbaks.
Snart hade jag flickvän, kärlek och lycka. En annan gång jobbade jag i ett stort IT-företag. Alla tjejerna där var vilda. Du förstår att tjejerna planerar att träffa någon på uni eller arbetsplatsen. Där är de 100 % öppna för närmanden. Bland Securitas-tjejerna som höll vakt var det flera blonda skönheter och jag fick vem jag ville. Trots att jag själv inte är snygg. De var så kåta och det var inte mycket konkurrens från IT-nördarna. Men igen måste man hantera dem rätt, inte förföra, inte vara desperat, inte påflugen. Bara vara kompis med dem i början och låta dem driva det vidare. Bli bara inte bitter och uppskjut allt för länge. Då tror de att du inte är intresserad.
Som sagt är det lättast att träffa någon på uni eller arbetsplatsen. Men nu är våren här och det är bara att jogga ut i parken så möter du joggande tjejer. De är inte bara där för att jogga utan även i hopp om att träffa en kille. Inte alla, men många. De är öppna för närmanden. Försök möta hennes blick, utväxla leenden, säg något skämtsamt. Kanske stannar hon för att fråga vad du sade, då har du henne. Men det bästa är att gå till henne när hon har stannat för att vila och töja. Det är svårare i parken än på uni eller jobbet men inte alls omöjligt. Men där är det viktigare än någonsin att du inte försöker förföra. Om hon frågar vad du vill är det bara att säga som sant är att du söker flickvän. Öppenhet och ärlighet är väldigt bra och tjänar din sak.