2021-03-19, 23:09
Medlem
Soulflowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auswanderer
Shit, hur träffade du henne? För mig är det helt främmande att träffa någon utan att ens försöka, förstår själv inte hur det skulle gå till då jag aldrig upplevt det.

Tack. Ska försöka göra något snällt nu i helgen kanske. Det var faktiskt första gången jag skällde ut en främling. Aldrig gjort någonting liknande förut, måste vara väldigt mycket aggression inom mig.

Btw att sluta att bry sig är faktiskt en ganska skön frihetskänsla. Jag kan faktiskt lägga ner mer fokus på jobbet och plugget och sedan chilla med en pizza här hemma. Låter ganska bra trots allt.
Det är fantastiskt befriande, bara anamma det så ska du se hur bra du egentligen har det.

Det var faktiskt Badoo. Jag hade det mest som tidsfördriv, svajpade när jag satt på toaletten i princip. Jag var ute på praktik på en båt då och var nära Tyskland, hon dök upp och jag tänkte att vi säkert aldrig skulle träffas ens (hon bodde i Tysklan) men hon var för söt för att jag inte skulle skriva något. Så jag skrev nåt töntigt bara, sen började vi prata och nu 3.5 år senare kollar vi på lägenheter för att flytta ihop när jag tagit examen.
Jag började plugga när jag var 37, det är väl ett tecken på att det sällan är för sent med något.

Ibland när jag är på humör så ger jag en komplimang till en tant att hon har fin hatt eller något, mest för min egen skull att jag blir glad av att någon annan oväntat blir glad. Men om du provar med någon du absolut inte har någon baktanke om att ligga med, så kanske du får ett mer avslappnat sätt att prata med de du faktiskt vill ligga med. Om inte så har du iallafall gjort några tanter glada i processen
Citera
2021-03-19, 23:12
Medlem
Auswanderers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TidensMysterium
Inte ett enda gott råd har du fått! Folk bara hatar dig och rackar ned på dig. Fy skam. Själv gjorde jag liknande erfarenheter som ung och tror jag kan hjälpa dig. Lyssna!

Om du är som jag var som ung så är det hur lätt som helst att skaffa flickvän och manliga vänner också. Att du misslyckas beror på sociala och sexuella hämningar i dig själv. Du tar inte emot det som bjuds. Du är desperat och deprimerad. Om flickorna får det intrycket kan de inte ta dig för att det krossar deras ära. De vill inte ha skräpet som alla andra har vrakat. Då hjälper det inte hur bra du objektivt är. Även om du inte har vrakats av en enda utan bara varit blyg och nu blivit desperat så tror flickorna att du har vrakats av alla. De tar för givet att du har försökt alla men fått nej överallt.

Lösningen är att sluta sträva så hårt för att skaffa flickvän. Hitta något du gillar och njut livet. Det bästa du kan göra för att få flickvän är att må bra, vara glad och munter. Men se till att du färdas där du råkar många tjejer. Skola och arbetsplats är bäst för att träffa tjejer. På Uni tog jag biokemi bara för att träffa dem. På labbet var det massor av härliga tjejer. Jag visade inget särskilt intresse för dem och tog inga initiativ. Bara tittade nyfiket på dem i bland och log vänligt men lite blygt. Den kvinnliga labb-assistenten som hjälpte oss, en snygg härlig blondin, blev alldeles tokig. Hon kastade sig över mig och nästan våldtog mig. Hon kom till mig en dag och berättade att hon egentligen var sjuk men hade kommit ändå! En annan tjej där log mot mig och böjde sig fram för mig så jag fick se hennes stora tuttar under blusen. Hon hade inte BH på sig. Flera andra uppvaktade mig. Det var bara att välja och vraka.

Men nu gäller det att inte gå fel. Det verkar som om du kan ligga med alla dessa flickorna genast, eller hur? Men det kan du inte! Du ska INTE försöka förföra dem, det är ett stort misstag. Var bara vänlig och social, ta ett litet steg i taget och lyssna på responsen. Samtala med dem, var nyfiken, berätta något om dig själv, skämta och lek med dem. Jag frågade tjejen på labbet: Ska vi slå följe hemåt när vi är färdiga? Vänta på mig, jag kommer snart. Så följdes vi åt hemåt från uni. Samtalade vänligt och lät henne lära mig känna. Så skiljdes vi. Jag föreslog inget, sade bara att vi ses på labbet nästa vecka. Hon log mot mig och jag kramade henne. Så gick jag men vände mig om efter ett tag, och hon vände sig också, jag vinkade till henne och hon vinkade tillbaks.

Snart hade jag flickvän, kärlek och lycka. En annan gång jobbade jag i ett stort IT-företag. Alla tjejerna där var vilda. Du förstår att tjejerna planerar att träffa någon på uni eller arbetsplatsen. Där är de 100 % öppna för närmanden. Bland Securitas-tjejerna som höll vakt var det flera blonda skönheter och jag fick vem jag ville. Trots att jag själv inte är snygg. De var så kåta och det var inte mycket konkurrens från IT-nördarna. Men igen måste man hantera dem rätt, inte förföra, inte vara desperat, inte påflugen. Bara vara kompis med dem i början och låta dem driva det vidare. Bli bara inte bitter och uppskjut allt för länge. Då tror de att du inte är intresserad.

Som sagt är det lättast att träffa någon på uni eller arbetsplatsen. Men nu är våren här och det är bara att jogga ut i parken så möter du joggande tjejer. De är inte bara där för att jogga utan även i hopp om att träffa en kille. Inte alla, men många. De är öppna för närmanden. Försök möta hennes blick, utväxla leenden, säg något skämtsamt. Kanske stannar hon för att fråga vad du sade, då har du henne. Men det bästa är att gå till henne när hon har stannat för att vila och töja. Det är svårare i parken än på uni eller jobbet men inte alls omöjligt. Men där är det viktigare än någonsin att du inte försöker förföra. Om hon frågar vad du vill är det bara att säga som sant är att du söker flickvän. Öppenhet och ärlighet är väldigt bra och tjänar din sak.
Ja, förstår vad du menar. Förstår inom mig att du har helt rätt och att inställning är A och O. Jag misstänker dock att du är betydligt snyggare än mig och besitter personlighetsdrag som är mer attraktiva.

Jag får i och för sig lätt ögonkontakt med tjejer och många blickar på stan och liknande. Faktum är att tjejer brukar initiera kontakt med mig. Tyvärr så brukar de avskräckas ganska snabbt när jag öppnar munnen. Någonting extremt oattraktivt gör jag när jag kommunicerar med dem, ingen aning om vad egentligen. I övrigt är jag ganska blyg och tystlåten när jag inte känner mig trygg med människorna i rummet. Har testat det mesta som du skriver om men ingenting har jag lyckats med. Nuförtiden är det svårare på grund corona-distans, men även innan misslyckades jag.

Det som är så förnedrande dock är att alla förväntar sig att man ska skaffa tjej om man studerar på universitet och dessutom jobbar. "Det finns tjejer överallt". Men jag misslyckas konstant ändå. Det är ju typ därför jag accepterat att jag aldrig kommer hitta någon, vilket i sig är skönt för då slipper jag tänka på det. Men annars är dina tips superbra och genomtänkta och fungerar på 99% av normala killar. Tyvärr tillhör jag 1% av killar som tillhör kategorin "allvarligt fel på".

Men tack för hjälpen ändå!
Citera
2021-03-19, 23:14
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Jo, håller med om att det är svaret. Har personligen dock inte orken att utöver mitt jobb, studier och träning bli någon form av superman. Men visst, har ni några förslag är jag öppna för dem.

Du behöver inte vara någon superman. Lev ditt bara till fullo så kommer kvinnorna organiskt.
Citera
2021-03-19, 23:15
Medlem
Auswanderers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Du behöver inte vara någon superman. Lev ditt bara till fullo så kommer kvinnorna organiskt.
Absolut, jag gör det varje dag och inga tjejer. Tack för tipset.
Citera
2021-03-19, 23:20
Medlem
Auswanderers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulflower
Det är fantastiskt befriande, bara anamma det så ska du se hur bra du egentligen har det.

Det var faktiskt Badoo. Jag hade det mest som tidsfördriv, svajpade när jag satt på toaletten i princip. Jag var ute på praktik på en båt då och var nära Tyskland, hon dök upp och jag tänkte att vi säkert aldrig skulle träffas ens (hon bodde i Tysklan) men hon var för söt för att jag inte skulle skriva något. Så jag skrev nåt töntigt bara, sen började vi prata och nu 3.5 år senare kollar vi på lägenheter för att flytta ihop när jag tagit examen.
Jag började plugga när jag var 37, det är väl ett tecken på att det sällan är för sent med något.

Ibland när jag är på humör så ger jag en komplimang till en tant att hon har fin hatt eller något, mest för min egen skull att jag blir glad av att någon annan oväntat blir glad. Men om du provar med någon du absolut inte har någon baktanke om att ligga med, så kanske du får ett mer avslappnat sätt att prata med de du faktiskt vill ligga med. Om inte så har du iallafall gjort några tanter glada i processen
Häftig story. Och grattis! Även om du inte kanske inte inser det så ger din story mig lite hopp och gör att jag mår bättre. Är själv under 30 och pluggar, så om du som 37 åring kan finna den rätta så borde jag också kunna det en dag. Mådde ganska piss idag när jag skriv tråden, men mår bättre nu, så tack.

Men som sagt, ska försöka ta bort fokus från tjejer och vänner ett tag. Det räcker med studierna och jobbet i mitt liv för tillfället. Om några år kanske jag installera Badoo igen och vi får se vad som händer. Imorron ska jag ut och ge komplimanger till tanter. Ha det bäst!
Citera
2021-03-20, 00:11
Medlem
Citat:
Tyvärr så brukar de avskräckas ganska snabbt när jag öppnar munnen. Någonting extremt oattraktivt gör jag när jag kommunicerar med dem, ingen aning om vad egentligen. I övrigt är jag ganska blyg och tystlåten när jag inte känner mig trygg med människorna i rummet.

Det verkar som du är lite autistisk. Många unga män är det. Men huvudsakligen är du deprimerad och därför pessimistisk. Som sagt behöver du återvinna sinnets hälsa. Du kommer inte att erövra någon kvinna så länge du är så långt nede. När du öppnar munnen märker de detta genast och skräms bort. Din själs tillstånd strömmar ut genom din mun och i din rösts melodi. Det är en klagolåt som bär bud om hur olycklig och förtvivlad du är. Ingen kvinna tar en sådan man.

Så ta en paus från kvinnan och lev livet. Må bra, bli glad. Res mycket, syssla med aktiviteter du gillar och där du träffar kvinnor. Men låt dem vara tills du mår bra. Växla några ord med dem i bland om något opersonligt. Öva dig i att vara munter. Försök inte närma dig dem. Men försök skämta, gyckla, spela dum och få dem att skratta. När du minst försöker nå dem kommer de till dig.
Citera
2021-03-20, 00:32
Medlem
När jag lämnade min kärring, för 4 år sedan så var det en viss omställning men vi har en gemensam dotter och min roll som pappa har blivit så mycket bättre, veckorna hos mig lirar vi tv spel, besöker lekparken mm. Då jag och mitt ex mest bråkade sista åren har iallafall kontakten blivit mer avslappnad nu och vi kan skratta åt hur vi hade det då. Skulle ALDRIG vilja ha henne tillbaka , men för dotterns skull känns det bra att vi kan snacka iallafall.

Har ingen längtan att ha nån i mitt liv igen på det sättet, har passerat den officiella gubbåldern och för mig känns relationer som ett avslutat kapitel. Nästa år tänker jag ta steget vidare och har en fem rummare på g, då jag bor trångt idag. Då ska dottern få sig ett riktigt rum, mitt tv spel intresse ska få växa i ett rum med konsoller, spel ,retro grejer..ett rum som kontor, vardagsrum där dottern likväl kan umgås med sina vänner.

Då jag jobbar mycket känns det så bra att komma hem och ge mig själv och dottern den miljö jag vill ha, utan nån kärring som säger åt mig vad jag ska göra...
Citera
2021-03-20, 03:18
Medlem
LittleFishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories
Hur svårt är det att gå ut? Har du ingen kontakt med någon?
Om det varit så lätt som du påstår så hade inte 10% av svenskarna inte haft en endaste nära vän och 59% hade inte känt sig ensamma ofta eller ibland. Undersökning
Men jag antar att det bara är att "rycka" upp sig. Du har samma hjärndöda retorik som det är att säga till deprimerade att det är bara "rycka upp sig" fast vi vet att det är mycket mer avancerat än så.
JA, att ta sig ur sin bubbla och forcera sig själv att träffa folk ökar chansen att man får större socialt nätverk men det är ett mer omfattande problem än enbart brist på initiativ från individen. Utlänningar (studenter, invandrare osv) som kommer till Sverige säger unisont att svenskarna är närmast autistiska i sin sociala förmåga. Kulturen är kall, avvisande och dömande, till och med mellan etniska svenskar. Svensken har årligen rapporteras som det svåraste landet i världen att få nytt umgänge i som utbytesstudent. Det går knappast att skylla på enbart individen. Något är gravt problematiskt med den svenska folksjälen. Du får ursäkta om jag verkar passivt aggressiv men stör mig otroligt mycket på "bara" "gå" "ut". Det är så mycket mer här.
Senast redigerad av LittleFish 2021-03-20 kl. 03:25.
Citera
2021-03-20, 04:32
Medlem
varfors avatar
Enkelt, det TS tror är en merit är egentligen den absolut lägsta nivån av att ta ansvar för sitt eget liv & livssituation.

Ingen kommer ge TS en jävla medalj för att han i vuxen ålder har arbete, bostad, lite deg på banken samt pallrar sig iväg till något gym.

Är verkligen dekadensen så långt gången?
(friska*¹) Muppar som tror att livets motsvarigheten till deltagarmedaljer i knattefotboll är eftersträvansvärt & exklusivt?
TS, du borde fan i mig lägga till "Torkar mig själv i arslet när mamsen är upptagen." på ditt CV.

*¹Ingen ska komma här och säga att jag är funkofob...
Senast redigerad av varfor 2021-03-20 kl. 04:36.
Citera
2021-03-20, 08:28
Medlem
Auswanderers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varfor
Enkelt, det TS tror är en merit är egentligen den absolut lägsta nivån av att ta ansvar för sitt eget liv & livssituation.

Ingen kommer ge TS en jävla medalj för att han i vuxen ålder har arbete, bostad, lite deg på banken samt pallrar sig iväg till något gym.

Är verkligen dekadensen så långt gången?
(friska*¹) Muppar som tror att livets motsvarigheten till deltagarmedaljer i knattefotboll är eftersträvansvärt & exklusivt?
TS, du borde fan i mig lägga till "Torkar mig själv i arslet när mamsen är upptagen." på ditt CV.

*¹Ingen ska komma här och säga att jag är funkofob...
Intressant då hur många killar som sitter på sitt arsle hela dagen och spelar TV-spel lyckas skaffa tjej, eller som har missbrukarproblem, är arbetslösa eller bor fortfarande i mammas källare. Jag gör ingetdera. Men visst, jag har bara uppnått "minimikraven". Intressant dock hur mina minimikrav är betydligt, betydligt högre än alla andras.

Edit: förstår inte alla som tror att jag går runt och berättar detta för alla jag träffar som något "CV". Detta har jag endast berättat här, anonymt. Självklart går jag inte runt som ett mongo till folk jag träffar och bara "jo, jag har faktiskt jobb egen lägenhet, så det så!". Jösses.
Senast redigerad av Auswanderer 2021-03-20 kl. 08:40.
Citera
2021-03-20, 13:23
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TidensMysterium
Inte ett enda gott råd har du fått! Folk bara hatar dig och rackar ned på dig. Fy skam. Själv gjorde jag liknande erfarenheter som ung och tror jag kan hjälpa dig. Lyssna!

Om du är som jag var som ung så är det hur lätt som helst att skaffa flickvän och manliga vänner också. Att du misslyckas beror på sociala och sexuella hämningar i dig själv. Du tar inte emot det som bjuds. Du är desperat och deprimerad. Om flickorna får det intrycket kan de inte ta dig för att det krossar deras ära. De vill inte ha skräpet som alla andra har vrakat. Då hjälper det inte hur bra du objektivt är. Även om du inte har vrakats av en enda utan bara varit blyg och nu blivit desperat så tror flickorna att du har vrakats av alla. De tar för givet att du har försökt alla men fått nej överallt.

Lösningen är att sluta sträva så hårt för att skaffa flickvän. Hitta något du gillar och njut livet. Det bästa du kan göra för att få flickvän är att må bra, vara glad och munter. Men se till att du färdas där du råkar många tjejer. Skola och arbetsplats är bäst för att träffa tjejer. På Uni tog jag biokemi bara för att träffa dem. På labbet var det massor av härliga tjejer. Jag visade inget särskilt intresse för dem och tog inga initiativ. Bara tittade nyfiket på dem i bland och log vänligt men lite blygt. Den kvinnliga labb-assistenten som hjälpte oss, en snygg härlig blondin, blev alldeles tokig. Hon kastade sig över mig och nästan våldtog mig. Hon kom till mig en dag och berättade att hon egentligen var sjuk men hade kommit ändå! En annan tjej där log mot mig och böjde sig fram för mig så jag fick se hennes stora tuttar under blusen. Hon hade inte BH på sig. Flera andra uppvaktade mig. Det var bara att välja och vraka.

Men nu gäller det att inte gå fel. Det verkar som om du kan ligga med alla dessa flickorna genast, eller hur? Men det kan du inte! Du ska INTE försöka förföra dem, det är ett stort misstag. Var bara vänlig och social, ta ett litet steg i taget och lyssna på responsen. Samtala med dem, var nyfiken, berätta något om dig själv, skämta och lek med dem. Jag frågade tjejen på labbet: Ska vi slå följe hemåt när vi är färdiga? Vänta på mig, jag kommer snart. Så följdes vi åt hemåt från uni. Samtalade vänligt och lät henne lära mig känna. Så skiljdes vi. Jag föreslog inget, sade bara att vi ses på labbet nästa vecka. Hon log mot mig och jag kramade henne. Så gick jag men vände mig om efter ett tag, och hon vände sig också, jag vinkade till henne och hon vinkade tillbaks.

Snart hade jag flickvän, kärlek och lycka. En annan gång jobbade jag i ett stort IT-företag. Alla tjejerna där var vilda. Du förstår att tjejerna planerar att träffa någon på uni eller arbetsplatsen. Där är de 100 % öppna för närmanden. Bland Securitas-tjejerna som höll vakt var det flera blonda skönheter och jag fick vem jag ville. Trots att jag själv inte är snygg. De var så kåta och det var inte mycket konkurrens från IT-nördarna. Men igen måste man hantera dem rätt, inte förföra, inte vara desperat, inte påflugen. Bara vara kompis med dem i början och låta dem driva det vidare. Bli bara inte bitter och uppskjut allt för länge. Då tror de att du inte är intresserad.

Som sagt är det lättast att träffa någon på uni eller arbetsplatsen. Men nu är våren här och det är bara att jogga ut i parken så möter du joggande tjejer. De är inte bara där för att jogga utan även i hopp om att träffa en kille. Inte alla, men många. De är öppna för närmanden. Försök möta hennes blick, utväxla leenden, säg något skämtsamt. Kanske stannar hon för att fråga vad du sade, då har du henne. Men det bästa är att gå till henne när hon har stannat för att vila och töja. Det är svårare i parken än på uni eller jobbet men inte alls omöjligt. Men där är det viktigare än någonsin att du inte försöker förföra. Om hon frågar vad du vill är det bara att säga som sant är att du söker flickvän. Öppenhet och ärlighet är väldigt bra och tjänar din sak.

Är ditt råd i princip redan det han fått 999 gånger i den här tråden? Fast mindre mångordigt. Ibland tror man att man vill ha goda råd. Fast det man i själva verket vill ha är sympati. Vilket verkar vara fallet här. Eftersom de flesta män - i varierande utsträckning- gått igenom det trådstartaren beskriver är tålamodet med självömkan inte på topp. Vilket verkligen inte är detsamma som ”hat”.
Senast redigerad av flesh-flute 2021-03-20 kl. 13:28.
Citera
2021-03-20, 14:59
Medlem
Knaviuss avatar
Du har ju inte gett upp om du fortfarande jobbar. Det är det enda som krävs för att leva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in