2021-03-19, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnasTrams
Intressant inlägg, men vad bygger du allt det här på? Är det rykten på stan eller?

Jag har redan tidigare efterlyst något substantiellt som knyter MÄ till denna utpekade bordellmamma på Östermalm.
Vad kan du tänka dig för substantiellt, plus publicerbart, som bevisar ett slikt arbetsförhållande??
En lagakraftvunnen dom, eller?
Citera
2021-03-19, 18:18
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Ja jag ska försöka göra en sammanfattning men Göran Lindberg och gruppen av män runt honom och olika utredningar gör det väldigt rörigt.

Under ca 15 års tid har en grupp män som är rätt framstående inom polis/domstol/akademiska världen/finansvärlden och politiken sysslat med att utnyttja/köpa sex/våldföra sig på tjejer, mestadels trasiga tjejer men även utåt dom så tjejer som haft missbruk av olika slag som gjort dom till lätta offer.
Många av dessa tjejer som ser bra ut har hängt på Stureplan och plockats upp av Marianne Östlund och Gustav Ceder. Många av dessa unga tjejer har imponerats av Marianne och Gustavs nätverk av kändisar . Marianne Östlund var tidigare och fortfarande men inte lika aktiv, kanske på grund av åldern känd bland överklassen att ta hem män på en drink och sällskap mot betalning. Dessa unga tjejer kopplade hon ihop med män som var villiga att betala för att ha sex med dom.

Bordellmamman Marianne Östlund har haft en väldigt bra plattform genom att sitta i styrelsen för 1.6 miljoners klubben med kända kvinnor som jobbar för kvinnors hälsa. (Obegripligt att hon ens kan vara medlem där med det hon sysslar med).
Samtidigt har hon enligt yttrande till tingsrätten misskött och vanvårdat sina barn. Arvid skickade hon till hans pappa och pappan var bostadslös och de bodde i en husvagn i Uppsala när Arvid var 8 år och hon bodde i en stor våning vid Stureparken. Detta yttrande är en tragedi men förklarar varför Arvid blev missbrukare och grovt kriminell med flera grova brott i sin historia.

I början av november blev Arvid kidnappad och Marianne betalade 300 000 kr för att få honom fri. En vecka senare lånade Marianne ut sin bil till Arvid som ägs av företaget effektiv media så han kan råna och kidnappa folk så Marianne ska få tillbaka sina 300 000.

Efter Arvid och hans vän Markus tour så får polisen fått i dom ute i Huddinge med polishelikopter och polisbilar. Arvid hoppar ur bilen och försöker fly och Markus gasar och försöker köra på polisen. Markus åtalas och dömas sedan för försök till grov misshandel på polisen han försökte köra över. I bilen hittar man handklovar och yxa. Ja ni kan ju gissa vad de skulle göra med offren de kidnappade. I villan i Huddinge som Marianne äger gör man husrannsakan och i bilen och lägenheten vid Stureparken och man tar en mängd mobiler och annat. Flera mobiler vägrar alla könnas vid.

Det finns ett vittne som är en hjälte som avslöjar allting. Arvid och Markus grips och häktas och döms.

Under julen får Marianne problem när EA ringer och vill att Matianne ska lösa problemet med Göran Lambertz. Han har köpt sällskap och sex under hösten men under julen var det bara sällskap och inget sex överenskommet. Marianne säger till EA att inte anmäla utan prata med Anne först. Anne hänvisar till Irmeli som instruerar EA att samla bevis som sms och inspelningar. Marianne förstår att polisen nu vet vad hon och Gustav Ceder sysslar med och går under jorden. De lägger ut hennes lägenhet på blocket. Marianne som inte kan stoppa EA ser till så att EA får biträde av Clea Sangborn som är Mariannes vän och som Marianne försökte få Arvid att byta till. Den 19 Dec inkom till tingsrätten en ansökan om advokatbyte från Arvid till Clea Sangborn.

Marianne Östlund kommer aldrig bli en Barbro Ehnbom hur gärna hon än vill. De tjejer Marianne använder kommer aldrig bli en Sofia Hellkvist.

Det har ryktats i flera trådar de senaste 10 åren om en hög jurist bland Göran Lindberg i Uppsala och det är Lambertz.
Fortsättning följer i senare inlägg.

Så MarÖst är en modern Doris Hopp och vi står inför en Geijer-affär!? Men varför tilläts MÄ löpa juridisk amok så här? Alla borde ha förstått att sliten skulle träffa fläkten.... Men kanske är MÄ helt oregerlig.
Senast redigerad av JymdKjam 2021-03-19 kl. 18:28.
Citera
2021-03-19, 18:27
Medlem
Om GL har torskat hela hösten borde väl EA ha någon sorts bevis för detta. GLs beteende i media blir då obegripligt

Å andra sidan är mycket obegripligt med honom
Citera
2021-03-19, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Känns som du exponerar dig en del med de här postningarna, känner du dig trygg?
Är polisen i fas med din info eller finns det krafter där som kommer försöka dölja alltihopa?
Vet du om det sker import av tjejer också, speciellt från Baltikum?
Finns det kopplingar till några "modellagenturer" som pysslar med nakenfoto etc?

Tack för postningarna men se till så du kan skydda dig själv och de här svinen inte kan använda din info för att städa upp efter sig.

Vet att det finns krafter som vill tysta ner detta. Men det finns domar, fupar och yttranden och inlagor i massor med brottmål och utredningar sedan Göran Lindbergs tid så den som vill och har tid kan bara börja gräva. Men Jonas Trolle försöker tysta ner alla rykten om männen runt Göran Lindberg.
Citera
2021-03-19, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnasTrams
Intressant inlägg, men vad bygger du allt det här på? Är det rykten på stan eller?

Jag har redan tidigare efterlyst något substantiellt som knyter MÄ till denna utpekade bordellmamma på Östermalm.

De var vänner på Facebook. EA har även sovit över hos Marianne efter sena kvällsbesök
Citera
2021-03-19, 18:33
Medlem
Lägenheten i Huddinge är uthyrd i andra hand. Hon bor inte där.
Citera
2021-03-19, 18:34
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Under julen får Mari*nne problem när EA ringer och vill att Mari*nne ska lösa problemet med Göran Lambertz. Han har köpt sällskap och sex under hösten men under julen var det bara sällskap och inget sex överenskommet. Mari*nne säger till EA att inte anmäla utan prata med Ann* (*=e) först. Ann* hänvisar till Irmel* (*=i) som instruerar EA att samla bevis som sms och inspelningar. Mari*nne förstår att polisen nu vet vad hon och Gust*v Ced*r (*=a,e) sysslar med och går under jorden. De lägger ut hennes lägenhet på blocket. Mari*nne som inte kan stoppa EA ser till så att EA får biträde av Cle* S*ngborn (*=a) som är Mari*nnes vän och som Mari*nne försökte få Arv*d att byta till. Den 19 Dec inkom till tingsrätten en ansökan om advokatbyte för Arv*d till Cle* S*ngborn.

Tack för detta!

Jag ändrade namn som var skrivna i klartext.

Du ger otvivelaktigt ett trovärdigt intryck.

Då får vi väl vänta och se hur EAs respektive GLs historier om vad som hände på julaftonen hemma hos GL låter.

Om GL köpt sällskap men inte sex så är våldtäkt definitivt möjligt.

Sammantaget låter det som om det finns en mycket större byk att tvätta här än den som rör vad som hände hemma hos GL på julaftonen...

–
Citera
2021-03-19, 18:35
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Under julen får Marianne problem när EA ringer och vill att Matianne ska lösa problemet med Göran Lambertz. Han har köpt sällskap och sex under hösten men under julen var det bara sällskap och inget sex överenskommet. Marianne säger till EA att inte anmäla utan prata med Anne först. Anne hänvisar till Irmeli som instruerar EA att samla bevis som sms och inspelningar.
Jo, det här lägger ju till en skön tvist till den här soppan.

Du har ju skrivit om de andra inblandade i en annan tråd, där det verkar som om du har god insyn och vet vad du pratar om. Men att EA/MÅ skulle vara inblandad där är inte helt självklart.
(FB) Stor polisutredning på Östermalm med flera kända personer

EA tycks visserligen ha hankat sig fram på diverse arbeten med knapp nöd, så det är väl inte osannolikt att hon "sålt sin kropp" i något avseende. Men vad man undrar då är ju varför EA et al. inte angriper honom med det, utan med en hopljugen historia som GL är så säker på inte ska hålla ens i allmänhetens ögon att han går ut med sitt namn i media.
Skulle han verkligen göra det om han köpt sex tidigare?

Nu är han förstås så juridiskt skolad så att han, om han köpte sex, lätt skulle kunna ordna affärerna på ett sådant sätt att det inte blir frågan om sexköp i lagens mening, men i allmänhetens ögon om EA och hennes försvarsadvokat väljer att läcka snaskigheter till media.
Citera
2021-03-19, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
Otroligt spännande! Stieg Larsson försökte ju alltid framställa det som att snuskgubbarna som utnyttjade unga flickor höll till på högerkanten - så visar de sig vara progressiva och feminister...

/Johan

Jaså - inte såg jag några politiska färger på männnen som tycks ha kommit över mitt telefonnummer när jag som ung och naiv (och vacker) tagit mig till Stockholm för relativt länge sedan. Att mannen som startade allt tog betalt för telefonnumret hade jag ingen tanke på då.
Citera
2021-03-19, 18:36
Medlem
NyfikenGul1900s avatar
Har inte hängt med i tråden, men blev intresserad då en bekant berättade att nämnda EA bor i samma hus som min bekanta.
Huset är mycket stort. Huset är under omgörning till studentboende. Finns kvar en del som bor med korttidskontrakt.
Har EA korttidskontrakt kommer hon nog bli utslängd snart. Har hon kontrakt som studerande bör hon väl klara av vissa poäng för att kunna bo kvar som student?
I porten står det endast EA:s namn på lägenheten. Det är hyresvärden som sätter upp namnlappar i den inglasade informationstavlan vid entrén.
Är EA på väg att bli bostadslös?
Citera
2021-03-19, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stuuuudent
Varför väljer man som 70 åringen att ha sex med en 30 åring?? Borde han inte veta vad som är rätt eller fel?

Hur många 70-åriga singlar skulle avstå den möjligheten tror du?
Citera
2021-03-19, 18:43
Medlem
KnasTramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Vad kan du tänka dig för substantiellt, plus publicerbart, som bevisar ett slikt arbetsförhållande??
En lagakraftvunnen dom, eller?
En lagakraftvunnen dom vore jättebra. Jag kan även nöja mig med belägg av indiciekaraktär. Nedan följer några exempel.

1. En publicerad artikel från journalist eller liknande som gör kopplingen mellan MÄ och utpekad bordellmamma (stoppa pressarna funkar jättebra!).

2. Ett utdrag ur en FUP där både MÄ och bordellmamman figurerar.

3. En koppling på sociala medier, förslagsvis Facebook.

4. Ett Instagram-inlägg där MÄ har plåtats på någon av bordellmammans fester i Doris Hopp-stil.

Jag efterlyser inte fullständig bevisning för fullbordat koppleribrott. Jag efterlyser något som faktiskt knyter samman dessa individer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in