2021-03-19, 20:10
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
”I ett sms tillbaka skrev kvinnan att hon var inlagd på sjukhus efter händelserna och att hon hade kommit in akut med ambulans på annandagen. Hon skrev också att hon inte mådde bra av det som inträffat.”

Ja åker man ambulans akut till sjukhus så mår man väl inte helt bra?
Stämmer detta så kan det ju indikera att det finns teknisk bevisning (skador etc).
Om det nu stämmer.
Man får dokumentation på att man "mått dåligt" på så sätt. "Medvetslös" också, tydligen
Citera
2021-03-19, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Nej.... hur tolkar du in detta i min text. Svara inte.

Jag tolkade som att du menade att man inte ska fortsätta med ett beteende som leder till att man blir utsatt för brott, fel tolkat?

Och jag undrar bara hur hon ska veta vilka män hon ska kunna umgås med då.
Citera
2021-03-19, 20:11
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken
”Efter händelsen hade Lambertz och kvinnan sms-kontakt, enligt Expressens uppgifter – där kallar han henne ”min dotter” och sig själv för ”idiot” – och skriver att han förbannar sig själv för att han ”inte kunde låta bli dig.”

https://www.expressen.se/nyheter/goran-lambertz-sms-med--kvinnan-kallade-henne-min--dotter-och-sig-sjalv-idiot/
Inte konstigt, däremot är ju inget av det som tas upp ett erkännande av våldtäkt.
Citera
2021-03-19, 20:13
Medlem
Citat:
”I ett sms tillbaka skrev kvinnan att hon var inlagd på sjukhus efter händelserna och att hon hade kommit in akut med ambulans på annandagen. Hon skrev också att hon inte mådde bra av det som inträffat.”

Stämmer detta så kan det ju indikera att det finns teknisk bevisning (skador etc).
Om det nu stämmer.

Läste i artikeln att hon skrivit att hon hade varit medvetslös och låg på sjukhus.

Det låter ju lite överdrivet tänker jag...
Citera
2021-03-19, 20:14
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Man får dokumentation på att man "mått dåligt" på så sätt. "Medvetslös" också, tydligen
Oavsett har han som det synes betett sig som en komplett idiot; vilket iofs synkar rätt bra med min bild av honom.
Citera
2021-03-19, 20:14
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Oavsett har han som det synes betett sig som en komplett idiot; vilket iofs synkar rätt bra med min bild av honom.
Ja, två idioter på jule-äventyr...
Citera
2021-03-19, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken
”Efter händelsen hade Lambertz och kvinnan sms-kontakt, enligt Expressens uppgifter – där kallar han henne ”min dotter” och sig själv för ”idiot” – och skriver att han förbannar sig själv för att han ”inte kunde låta bli dig.”

https://www.expressen.se/nyheter/goran-lambertz-sms-med--kvinnan-kallade-henne-min--dotter-och-sig-sjalv-idiot/
Samma sak som med ljudinspelningen, någon läcker utvalda delar för att det ska verka i MÄs favör. Troligtvis hon själv eller hennes advokat. Det är iaf min gissning.
Citera
2021-03-19, 20:16
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ja, två idioter på jule-äventyr...
Julkorv och dito skinka
Citera
2021-03-19, 20:18
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
Läste i artikeln att hon skrivit att hon hade varit medvetslös och låg på sjukhus.

Det låter ju lite överdrivet tänker jag...
Kan ha varit ett påhitt för att få ett ”förlåt för att jag har varit så dum”-meddelande att lägga till bevisning, men det kan ju också vara sant. Överdos?
Citera
2021-03-19, 20:20
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:

Om det nu stämmer.
Troligt att hon vart inlagd på psyket.
Eller en överdos kanske, hon skrev till GL att hon varit medvetslös.

Tror inte på hennes uppgifter ang sjukhus utan att ha sett det styrkt från sjukhuset.
Citera
Bannlyst
Vem är åklagaren i målet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banbrytare
Konstigt av försvaret att ta upp att kvinnan tidigare anmält våldtäkter.... menar de att om en kvinna en gång blivit våldtagen och anmält det, blir hon immun mot våldtäkter då och kan inte råka ut för samma sak igen? Varför skulle hennes trovärdighet minska att hon tidigare anmält samma brott liksom.

Om jag blir rånad ikväll och anmäler. Ska jag skita i att anmäla om jag råkar ut för samma sak igen om ett år?

Jag håller också med att mycket som skrivs om EA är orättvist. Däremot tycker jag jämförelsen mellan våldtäkt och rån är orättvis. Jag skulle nog inte säga att folk i allmänhet menar att hennes trovärdighet har förstörts av att hon tidigare våldtäktsanmält andra män. Det är väl främst när man kikat i tidigare domar att hon förfarit på likande sätt; hävdar att hon varit däckad och för full att minnas, elektronisk bevisning, etc. I synnerhet inspelningen som klippts i senaste domen och fabrikåterställda mobiler. Osammanhängande utsagor som jag inte förstår. En människa som kan förfara på detta sätt har en stor uppförsbacke att styrka sin trovärdighet oavsett brott. Däremot blir det väl starkare reaktioner pga sexbrott har en annan karaktär än rån ex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in