2021-03-18, 08:15
Medlem
Motherships avatar
Kan det vara Cissi Wallin som är anmälaren?
Nån skrev att det var en känd person på något sätt.
Citera
2021-03-18, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Plockar man fram mobilen under en våldtäkt och spelar in utan att den andra märker?
Mycket märkligt.
Hon kanske lärt sig att klippa ljudfilen bättre än förra gången där det framgick i originalfilen att hon sa "tror du inte jag vet hur skönt det är" när dom satte igång. Den förslagna EA raderade sen originalfilen vilken NFC lyckligvis (för sanningens skull) kunde återställa. Enligt EA var det en slump att det redigerade klippet startade precis efter hon sagt "tror du inte jag vet hur skönt det är.

Farlig människa som manipulerar sanningen i avsikt att beröva en oskyldig människa sin frihet i 2 - 6 års tid. Ska det vara möjligt att göra något så ondskefullt utan sanktion?
Senast redigerad av 90510 2021-03-18 kl. 08:35.
Citera
2021-03-18, 08:19
Medlem
Bendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mothership
Ja hon har ju uppenbarligen haft kontakt med kvinnan.

Vilken soppa! Känns som att verkligheten i detta fall överträffar allt som tom luttrade FB-teoretiker kunnat hitta på
Citera
2021-03-18, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
I kvinnans ställe skulle jag nog tänkt mej för innan jag gjorde en anmälan med tanke på vilka konsekvenser det kan få med personer i Lambertz ställning. Det är ju inte vem som helst. Tyvärr tror jag att han går fri. Och det är han medveten om eftersom han går ut offentligt med sitt namn. Att vi är lika inför lagen kan man glömma. När ord står mot ord i våldtäktsfall dömer domstolen ofta till mannens fördel. Inte så konstigt när huvdelen av nämndemän är just "män".
Självklart. Vi vill väl inte komma till situationen där den aktuella tokkvinnan ges fria händer att sy in folk som det behagas. Såriga kvinnors totalitära makt över männen.
Citera
2021-03-18, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mothership

Dra inte in Cissi i detta i detta läge. EA kontaktade en känd jurist efter händelsen. Denne kontaktade sedan en känd kvinnlig polis som träffade EA. Hon fick rådet att spara allt GL skriver och säger. EA lockar GL att beklaga och bekräfta vissa saker och sedan lämnas det en anmälan av en vän till EA som spelar svårt traumatiserad när en ovetandes polise kontaktar henne har hon trots sitt tillstånd lyckats ha flera dagars sms och samtal med GL efter julen att lämna in.
Citera
2021-03-18, 08:45
Medlem
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Dra inte in Cissi i detta i detta läge. EA kontaktade en känd jurist efter händelsen. Denne kontaktade sedan en känd kvinnlig polis som träffade EA. Hon fick rådet att spara allt GL skriver och säger. EA lockar GL att beklaga och bekräfta vissa saker och sedan lämnas det en anmälan av en vän till EA som spelar svårt traumatiserad när en ovetandes polise kontaktar henne har hon trots sitt tillstånd lyckats ha flera dagars sms och samtal med GL efter julen att lämna in.

Säg att det är MassiFritz?
Citera
2021-03-18, 08:47
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Vilket ord skulle du själv använda för att beskriva det BO sysslade med? Om det inte ska kallas för manipulation eller att hon manipulerade - vad gjorde hon då enligt dig?

Hon presenterade ju inte sanningen.

För det första så bör det påpekas att jag flertalet gånger uttryckt att jag inte har något emot att använda ordet manipulera i ett vardagsspråklig avseende för att beskriva hennes agerande. Nu förhåller det sig dock så att vi har två domstolar som använder ordet i en annan bemärkelse. Om vi diskuterar den aktuella domen är det således rimligt att vi förhåller oss någorlunda till domstolens nomenklatur i syfte att kunna förstå varandra. Vilket denna tråd förtjänstfullt tydliggör :-)

Så till din fråga: Jag skulle personligen beskriva hennes agerande som uppenbart ämnat att dölja saker som talar emot hennes historia och för mannens. Förklaringarna till agerandet är också i mitt tycke uppenbart osanna.

Själva syftet med det är svårare att uttala sig om. Det kan vara allt ifrån att han faktiskt mer eller mindre genuint upplever sig våldtagen och således vill att han ska straffas, vilket får bedömas som en ganska rimlig mänsklig reaktion. Det skulle också kunna finnas betydligt mörkare motiv i form av t ex rent ekonomiska, politiska eller psykotiska.

Det är det som gör henne lite obehaglig i mina ögon, när jag läser domarna kan jag egentligen inte utesluta något scenario. Domarna är tyvärr lite som en religiös text, du kan få stöd för vilken uppfattning som helst om du går in med förutfattade meningar. Desto viktigare då att hålla sig till vad domstolarna faktiskt skriver innan man - som flera skribenter här inne gjort, såvitt jag vet är du dock inte en utav dem - påstår att typ "hovrätten bevisar att hon är en lögnaktig slyna"
Citera
2021-03-18, 08:49
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
"Av ljudfilen framgår vidare att målsägande A, strax efter att DU lämnat lägenheten, bland annat uttalat; "Alltså shit, va fan, vi klarade det här".

Grattis tjejer. 100.000kr delat på två - om det vill sig väl.. Det kan man köpa mycket kola för..

helt jävla otroligt.
Citera
2021-03-18, 08:50
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Tycker allt det har varit lite märkligt att hon och GL skulle fira julafton ihop. Finns anledning att tro att dom kan ha haft sex tidigare.

Det stämmer ju mycket bättre.
Allt i historien stämmer mycket bättre om man utgår ifrån att hon är prostituerad. GL skiljer sig från sin fru. Tar som tröst hem en prostituerad som han känner via ett annat fall, han går inte ut och letar prostituerade med sitt kända namn. Hon sover över för sex. Det behövs en massa alkohol för att klara honom som kund, han är 71. Sedan börjar julklappsutdelningen och han får vad han betalat för. Hon är utfattig och i behov av pengar och ser då sin chans att få 100.000 kr i skadestånd av honom via domstol. Kanske att hon också hatar honom för att han köpte henne. Kanske också att något hände i hans lägenhet, han sa eller gjorde något dumt men inte i närheten av våldtäkt. Därefter behövde hon fundera i några veckor hur hon med sin stora erfarenhet av polisanmälningar skulle lägga upp det. GL vet att hon ljuger om allt så han räknar med att vinna målet och går ut med sitt namn.

Allt stämmer logiskt. Fanns många logiska luckor innan. En 30-åring snygging hamnar inte stupfull under en 71-årig kändisjurist och metoo-bejakare ensam i hans lägenhet på julafton.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2021-03-18 kl. 08:59.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Självklart. Vi vill väl inte komma till situationen där den aktuella tokkvinnan ges fria händer att sy in folk som det behagas. Såriga kvinnors totalitära makt över männen.

Kollar man på tingsrättsdomen där den förre killen hon anmälde dömdes för våldtäkt och jämför med hovrättens dom blir man mörkrädd. Våldtäkt har i många fall blivit som "Brottning". En bedömningsfråga även när riktiga bevis saknas. Tror många killar sitter inne pga tjejer som bettet sig som EA. 100.000 kr e mycket pengar i sammanhanget. Anhöriga till mordoffer får max 75.000kr.
Citera
Medlem
Ksenia74s avatar
Hur kommer PK-media agera nu om detta visar sig stämma att GL köpt en prostituerad bedragerska och sedan blivit falskt anklagad för våldtäkt? Vad ska feministkärringarna skriva om detta?
Citera
2021-03-18, 08:52
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerStryparen
Ljudfilen blir ju manipulerad om det klipps i den, eller det tas en ny kopia.

Inte enligt rättens användning av ordet, vilket är vad vi har att förhålla oss till i det specifika fallet. Klipp-agerandet prövas dock likväl i båda domstolarna, men under annan beteckning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in