2021-03-18, 15:56
Medlem
KnasTramss avatar
Lektyrfotografen har tagit ner blogginlägget där han namnger EA.
Citera
2021-03-18, 15:56
Medlem
Shalashaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Om det hade handlat om sexköp hade han godtagit ett strafföreläggande istället för att sitta häktad på sannolika skäl misstänkt för våldtäkt. Nej, jag har svårt att tänka mig det före jag kan se det i verifierbart underlag.
Nu är det dock inte sexköp, utan våldtäkt, som han anmälts för.
Citera
2021-03-18, 15:57
Medlem
Det påstås ju att den utpekade kvinnan själv står under åtal för förtal av en man som hon påstått har våldtagit henne. Det har till och med sagts att GL avgivit ett rättsutlåtande som åberopas i målet. Varför tar inte någon fram uppgifter om detta mål? Allt i målet bör inte ligga under sekretess. I varje fall dagboksbladet bör utvisa en del intressant förhållanden.
Citera
2021-03-18, 16:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Plastkork
I allmänhet saknar juridisk kunskap betydelse för uppsåtsfrågan och så även för det misstänkta brottet

Jag skrev insikten i handlandet, alltså insikt i att det handlande han utförde var olagligt, om det gått till på det sätter han är anklagad för.
Citera
2021-03-18, 16:02
Medlem
Hittar inte vad förkortningen EA står för? Länk till bilder eller Facebook eller bara skriva ut namnet tack
Citera
2021-03-18, 16:02
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnasTrams
Lektyrfotografen har tagit ner blogginlägget där han namnger EA.
är väl bara en tidsfråga innan resten av inläggen som handlar om henne och bilderna försvinner
Citera
2021-03-18, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shalashaska
Nu är det dock inte sexköp, utan våldtäkt, som han anmälts för.

Ja, men du påstår att det förefaller som att han köpt sex. Det finns inget underlag på det som är verifierbart . Så tills det sker är det inget annat än spekulationer. Någonstans i en tråd som går fort och som har stort allmänintresse bör man sortera vad som faktiskt är verifierat och vad som inte är det.
Citera
2021-03-18, 16:05
Medlem
Det tog 11 dagar efter julafton för EA att få alla bitar på plats innan polisanmälan gjordes. 4 Januari polisanmäldes GL och EA fick ett ombud
Citera
2021-03-18, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Det är initialer på inblandade. Det är ju en riktig soppa......med ständigt växande antal ingredienser.

Hon kan ju ha tjatat det till sig? Det är väl hon som kallat GL "extrapappa"? Troligen ville hon ha en ny Sugardaddy....

Vid vilken FR i Sverige? Norr, söder, väst, öst?

Kanske skulle kunna vara Th#ström (å)? Min gissning!

FR i Stockholm.
Citera
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ssthlmss
Hittar inte vad förkortningen EA står för? Länk till bilder eller Facebook eller bara skriva ut namnet tack
https://lennartmsjoberg.se/Fan/Elvira/1.html

Läs i länk
Citera
Medlem
Moruroas avatar
Citat:
Nej, det duger inte att hänvisa till en hel tråd. Bättre upp måste det vara. Underlag som aktbilagor osv.

Det väcktes visst inte något åtal så någon fup finns inte.
Citera
2021-03-18, 16:07
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Kollade Görans Wiki:
Lambertz beslutade i maj 2005, i egenskap av justitiekansler att inte yrka avsättning av justitierådet L*if Th*rsson, som genom ett strafföreläggande bötfällts för brott mot sexköpslage
https://sv.wikipedia.org/wiki/G%C3%B6ran_Lambertz

Lite kuriosa...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in