2021-03-26, 14:18
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Problemet med den nya sexlagstiftningen, som du talar talar väldigt lite om i ditt dravel, är att den öppnar för att mening (mening rent filosofiskt) dvs. samtycke i en modern kontext kan förändras i efterhand - psykologer skulle under hypnos kunna få dig att minnas saker, placera minnen som aldrig inträffat. En vän kan övertala dig om att vad du gjorde av fri vilja egentligen vara våldtäkt.

Det stora problemet med den här lagstiftningen är att du kan ångra dig efteråt - att samtycke kan tas tillbaka i retrospektiv.

Det som skett med denna lagstiftning är just detta och det är obehagligt hur människor kan frångå det faktum att bevis i en rättsstat borde vara objektivit betingade. Antingen teknisk bevisning eller vittnesutsaga som prövas. Likaså att det är skuld, inte skuldfrånvaro som ska bevisas.

Det går inte att backa ur en krock även om det skulle vara jävligt smidigt om det gick. Den nya sexlagstiftningen öppnar dörren för att människor kan lockas till att medvetet gå med på sådant de sedan väljer att ångra för att få skadestånd.
Citera
2021-03-26, 14:19
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Jag har rätt och du har fel
Vore bättre att du tar till dig det istället för att komma med en massa personangrepp

Nej, du har inte rätt om någonting.

Så här står det ordagrant om grunden till Hovrättens dom:

Citat:
När det gäller ljudfilen är det så att A startade en inspelning på sin mobil kl. 03.46 som pågår i en timme och 47 minuter. Den startades en liten stund efter att A, Alena Anderberg och D.U. hade kommit till A:s lägenhet och pågick i ca trekvartstimme efter att D.U. hade lämnat lägenheten.

A skickade en del av ljudfilen, 19 minuter, till polisen i samband med polisanmälan. Först vid ett senare tillfälle fick polisen del av den fullständiga inspelningen. Den korta versionen börjar direkt efter ett avsnitt där A ger uttryck för något som inte kan förstås på annat sätt än att det här varit fråga om frivilliga sexuella handlingar eftersom hon säger "Alltså tror du inte jag vet hur skönt det här är"

A har hävdat att hon lämnade ifrån sig en kortare version av praktiska skäl eftersom den fullständiga filen var för stor för att mejla och att det var en slump att det nyss nämnda uttalandet inte kom med.

Det är enligt hovrätten tämligen osannolikt att klippet gjordes just där av en ren tillfällighet. Det ligger dock, i ljuset av vad som i övrigt kommit fram av filen, närmare till hands att anta A helt enkelt var mån om att ge polisen det material som hon ansåg vara relevant.

Schas iväg med dig nu din idiot.
Citera
2021-03-26, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Det e konstigt gjort av MSM. Men jag tror allt stöd från feminister till kvinnan kommer slå tillbaka mot dom. Om dom kan ha såhär fel om detta fall varför ska man någonsin lyssna på vad dom tycker i en endaste fråga. Jag tror att det kommer fram mycket mer om kvinnan. Hon har garanterat förstört livet för fler än 4 män. Sveland och Co har målat in sej i ett hörn.
Ja, det tråkiga är att de som blir utsatta på riktigt drabbas i slutändan.
Citera
2021-03-26, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jaa, alltså jag tycker att det borde vara en form av hemfridsbrott.

Men släpp föreläsningen!!! Du kommer ALDRIG att föreläsa själv, och du har högst troligen själv aldrig varit på någon föreläsning alternativt har du absolut ingen behällning av en föreläsning för du är för koncentrerad på att märka ord.

En etta, en-rumslägenhet, 1RoK, (speciellt i lite äldre hus i innerstan i Stockholm) KAN även ha en sovalkov (kan nog göras om till ett "rum" idag), det KAN finnas ett matrum, det KAN finnas en stor garderob med fönster och plats för säng, det KAN finnas en jättestooor hall.

Hoppas verkligen att du återgår till skolan, för din egna del.

Nej, skrämmande. Försvaret fick nog begära att det skulle göras, precis som i D.U.-målet.

Det lär ju ha varit hon som tjatade sig dit, hon var sååå ensam och övergiven, stooora krokodil-tårar....

Jaa, jag tror att han var stupfull, hon började att hålla på, hångla, lägga ut sig.....locka....samtidigt som hon knappade på mobilen.....

Men du din kärring, vadå märka ord? Nu var det ju inspelade ORD som avgorde utgången i fallet.
Citera
2021-03-26, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Ln96V1/lambertz-har-ratt-att-ge-sin-version
Elisabeth Massi Fritz förtalade grovt Julian Assange i en direktsänd debatt i SVT Rapport förra (elller kanske förrförra) året, trots att det inte ens fanns något aktivt åtal mot honom längre. Hon beskrev det som om det var praktiskt taget säkrat att Assange våldtagit Ardin. Jag har aldrig sett någon journalist eller jurist påpeka det ytterst tveksamma i detta agerande.
Citera
2021-03-26, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Nej, du har inte rätt om någonting.

Så här står det ordagrant om grunden till Hovrättens dom:

Schas iväg med dig nu din idiot.

Du blandar ihop saker.

Det du nu citerar håller jag med om, men det är ju en annan sak, varför blandar du in det?

Jag har visst rätt i att det sägs en sak i domen och att advokaten säger en annan på föreläsningen
Det kan varje normalbegåvad människa se och höra
Citera
2021-03-26, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abadonna
Haha helt sant jag har inte ens tänkt på det komiska i detta, han insinuerar att hon anmält för att hon är ute efter pengarna och sen ansöker han själv om skyhöga skadestånd. Kasta inte bajs i glashus, Göran!
Vem är det som suttit frihetsberövad med restriktioner? Vilket jävla helvete att sitta oskyldigt häktad i 16 dagar. Testa själv innan du kastar piss i duschen.
Citera
2021-03-26, 14:25
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Du blandar ihop saker.

Det du nu citerar håller jag med om, men det är ju en annan sak, varför blandar du in det?

Jag har visst rätt i att det sägs en sak i domen och att advokaten säger en annan på föreläsningen
Det kan varje normalbegåvad människa se och höra

Så vad syftar du på som advokaten säger som är av betydelse?
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Inte bara det.De som gillar honom är ju bittra incels.

Tokfeministerna har svårt att skilja på att gilla GL och att ogilla falskanmälningar.

Jag tycker GL är en idiot, baserat på hans verk i TQ-fallet och på hans försvar av #metoo t.ex. men det gör inte att jag försvarar en livsfarlig kvinna som förstör livet för flera män genom falskanmälningar.

Tokfeministerna klarar uppenbarligen inte av att hålla två tankar i huvudet samtidigt.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Ln96V1/lambertz-har-ratt-att-ge-sin-version

Ok men får ge sin version helt omotsagt! Om något media väl skulle vara upprörda över är att en oskyldig man suttit häktad i två veckor, fått sitt liv omkastad kallad knullkungen i Sveriges största tidning etc etc. Men icke det är hon det är synd om.
Citera
2021-03-26, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Inte bara det.De som gillar honom är ju bittra incels.
Nja snarare folk som inte tycker man ska hylla fenomenet falska våldtäktsanklagelser. Du vet sånt förstör rätt mycket för ryktet.
Citera
2021-03-26, 14:26
Medlem
Citat:
Vilken sjukdom har hon?
Källa på det?

Hon har enligt säkra källor varit tvångsintagen på psyket inte mindre än två grr. Ett symtom på hennes psykiatriska diagnos är mytomani.

Orsakerna till ljugandet kan vara flera, dels att verka mer intressant, dels att väcka omgivningens medlidande eller för att manipulera ett brottsoffer i en bedrägerisituation etc. En del mytomaner tror själva på sina lögner, andra gör det inte. Det finns ett flertal fallbeskrivningar, men ingen sammanställda data. Detta kan bero på att mytomanen saknar sjukdomsinsikt, och därför inte söker hjälp, men också för att en grundläggande sjukdom är det som behandlas primärt om de kommer till vård eller för att lögnerna ingår som verktyg bland bedragares redskap.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Mytomani

Känns: "lögner ingår som verktyg bland bedragares redskap" igen?
Känns: "väcka omgivningens medlidande eller för att manipulera ett brottsoffer i en bedrägerisituation" igen?

EA är en utpräglad mytoman och en mycket farlig bedragare som absolut inte kan tillåtas fortsätta sin ljusskygga verksamhet.

I det har flashback en mycket viktig uppgift.
Senast redigerad av 90510 2021-03-26 kl. 14:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in