Citat:
Ursprungligen postat av
Socialdemokrat1990
Skiter faktiskt i Oisins förvirrade feminist-pekoral. Givetvis är alla omständigheter runt inblandade personer av intresse, i synnerhet i ärenden där teknisk bevisning och liknande sannolikt inte kan styrka något specifikt alls.
Oisin skrev ju jäkligt omdömeslöst om Assange tex. Rena karaktärsmordet.
Att den jäveln inte skäms är fullständigt obegripligt
Citat:
Ursprungligen postat av
Airoi
Kan man inte hitta droger månader efter i hår?
Jo, fast vet ej hur bra tekniken är. Sådana fynd brukar oftast gälla (miss-)brukare. Håret ger en dålig uppskattning på tidpunkten då preparatet intogs. Hårets och naglarnas tillväxt är inte precis stor.
Det rör ju sig om millimetrar per månad, typ...
Frågeställningen som det antyds i denna tråden är om en sk rape-drog har använts av GM. Eller om de intagit dessa preparat frivilligt. Beklagligtvis är det svårt att upptäcka sådant i efterhand. Även om ett flertal prov tas tex 3-5 dygn senare, så kvarstår bara 1-2 % av ursprungsdosen, pga att kroppen bryter ner drogerna. Eller att de utsöndras genom urinen. Därmed blir det svårt att dels avgöra om hur mycket och vid vilken tidpunkt drogen intogs.
Dessa data är generellt sett mycket värdefulla för Polisen att ha. Men det skulle innebära att man hade frivilliga försökspersoner som ställer upp, för att man ska kunna mäta upp sådana data. Ett etiskt dilemma när det gäller illegala droger förstås.
Tidsspannet på 13-19 timmar i halveringstid för tex Rohypnol antyder att man inte mätt det tillräckligt noga, nej.
Citat:
Ursprungligen postat av
Socialdemokrat1990
Plus att hennes karriär framstår som allt för långt gången för att hon skulle kunna massanmäla våldtäkter utan att det skulle väcka reaktioner.
Det är ju riktigt tänkt det ja. Advokater och jurister överhuvudtaget brukar alltid hålla sig undan på rätt sida om skranket för att inte bli inblandade i rättsliga tvister själva, därför att det inverkar menligt på deras eget arbete.
Citat:
Ursprungligen postat av
snyggastefittan
Önskar tillägga att hon påstår att hon var stupfull. Hon skulle eg lika gärna kunnat ha varit spiknykter eller salongsberusad med använder sig av full och däckad för att göra sig till offer
Tydligen tillräckligt nykter för att starta inspelningen på mobilen ?
I regel går det åt 1 minut för 1 MB, således så är en timme 60 MB, och en inspelning på 24 timmar tar alltså 1440 MB eller cirka 1,44 GB.
Citat:
Ursprungligen postat av
Daikoku
De flesta lär sig av sina erfarenheter, så bli inte förvånad om ljudupptagningen denna gång (och eventuellt skådespeleri som kan höras på den) har ett proffsigare upplägg med färre möjligheter till ifrågasättande.
Hon påstår ju att hon inte kunde skicka hela den stora ljudfilen. Utan den är klippt, avkortad. Den kan också vara manipulerad på andra sätt, tex att bruset har reducerats, och visst ljud förstärkts. Att tex ordet
"NEJ" har förstärkts. För att verifiera att ljudfilen är i original så behövs nästan alltid den fysiska telefonen.
Man kan behöva göra testinspelningar med samma eller likadan telefon. Man kan fastställa vissa tekniska parametrar som kan avslöja om ljudfilen har redigerats.
Jag skriver att "man kan" avslöja redigering, men det är inte helt säkert.
Man brukar då titta på om det är "ett hopp" i bruset. Detta är en viktig detaljupplysning som antyder att det återfinns ett redigeringsingrepp i ljudfilen.
Bruslinjen är nämligen det sk bakgrundsljudet/bakgrundsbruset som är en värdefull baslinje. I detalj är den ett kontinuum av brus, som det brukar ses "ett hopp i" ifall ljudfilen har redigerats.
Tekniker har menat att kombinationen mikrofon plus AD-konvertern också ger ett digitalt fingeravtryck, men om det "fingeravtrycket" kan identifiera en enskild mikrofon det vet jag inte, tyvärr.
Mikrofonen är så att säga fönstret mot den "analoga världens kaos" utanför, och översätter signalen till en digital signal. Nu är ju bruset knappast intressant för den normala användaren, men för en tekniker så är den det.
Konstigt att tjejen verkar komma ihåg det viktigaste att sätta igång inspelningen vid rätt tillfälle när hon säger att hon vaknade naken av att ha blivit våldtagen?
Och att hon i själva verket varit naken och vaken hela tiden ?
Citat:
Ursprungligen postat av
Ohshit.Cuntwell
Hur vet du att GW inte blivit våldtagen? Jag har blivit det av alla tjejer jag har varit tillsammans med i juridisk mening. Samtliga har inlett sex med mig när jag sovit.
Ja man har ju råkat ut för ett flertal tjuvskator, dock har det mest handlat om att de har våldtagit min ekonomi.. Haha..
Fast det får väl kosta bäst vad det vill ?
Det är mannnens lott i livet...
Och hur fan tänkte kvinnan när hon raderade/fabriksåterställde innehållet i tfnen ?
Alltså att jag gissar att det fanns komprometterande bevis mot BO själv.
De kan ju kanske kunna kolla i efterhand loggen hos ISPn/telebolaget.
Ska inte skriva om hur riktiga kriminella bär sig åt,
men den här kvinnan verkar vara en "glad amatör".
Citat:
Ursprungligen postat av
Marie-Antoinette
Mja, denna An¤erberg (n) är lärare i SO-ämnen......
Men jag börjar tro på en omfattande eskortverksamhet.
Och jag tror att det finns fler manliga offer, som betalat för att slippa dras inför skranket.
Och hur tvättas pengarna då ? Finns det ett flertal "lösa" swish-konton, tex hos lärarens anhöriga, dvs tex åldringar, eller möjlighet att tvätta in kontanter ?
Vad är det för slags företag som SO-läraren står på ?
Citat:
Ursprungligen postat av
lasternassumma
Någon efterlyste bilder på EA. På första bilden kan man även se delar av hennes ryggtatuering. Om det är en tatuering?
http://www.vegasus.se/2012/06/elvira-och-ryggtatueringen/
http://www.lennartmsjoberg.se/Big%20cats/14.jpg
Nja, det finns ju sådan tatuering som man kan "måla på" på kroppen. Kallas bodypaint. De sitter bara på någon dag eller två.
Förresten är det inte lite konstigt, ett konstigt sammanträffande, att det finns ett stort antal bilder på kvinnan, medans vi vet inte mycket om henne i övrigt. Tex vad hon själv har skrivit ? Och hennes egna bilder då ?