2021-03-18, 07:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Det gjorde det, läste du dom inte? Hur exempel försämrat mörkerseende inte kan avhjälpas med glasögon. Eller hur människor inte tänker på att de hör illa, utan tror att människor börjat tala lite otydligt.
Vad du verkar ha svårt att förstå är att åldrande människor sällan söker för dom här sakerna. För att det dels känns skämmigt och dels vill man förneka sitt eget åldrade.
Förstår du att mycket förändrat i en människa både kroppsligt och mentalt när vi åldras. Förstår du att det är jätteskillnad på 40 och 80.
För förstår du inte ens det tänker jag att vi kommer att ha svårt att mötas i någon förståelse.

Trist att se hur du åldersdiskriminerar och drar alla äldre över en kam. Jag känner många äldre som är jävligt ledsna på bli sedda som mindre kapabla av sådana som dig. Joe Biden klarar av att vara USA:s president vid 78 års ålder, så bevisligen har du fel. Jag har själv 2 släktingar som närmar sig 80 som fortfarande jobbar som jurist respektive ingenjör och de älskar att vara aktiva och det betyder jättemycket för deras lycka.
Senast redigerad av vonEisen 2021-03-18 kl. 08:08. Anledning: Stavfel
2021-03-18, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Glasögon har han uppenbarligen, skulle han vara lomhörd så har han säkert en hörapparat också. Stod det inte något om sådana hjälpmedel i länkarna du Googlade fram?

Glasögon har väl var och varannan människa redan från 30-40 års ålder? Då han har glasögon så får man väl anse att han har rätt bra syn kollad av en optiker.
I de reportage som finns på webben, tv4 och vilka de nu är där svara han korrekt på det de frågar samt jag kommer inte ihåg at jag hört honom fråga om eller säga : VAA?
2021-03-18, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Glasögon har väl var och varannan människa redan från 30-40 års ålder? Då han har glasögon så får man väl anse att han har rätt bra syn kollad av en optiker.
I de reportage som finns på webben, tv4 och vilka de nu är där svara han korrekt på det de frågar samt jag kommer inte ihåg at jag hört honom fråga om eller säga : VAA?
Jag tycker nog att intervjuerna har skett i normalt samtalsläge även om tonen har haft mer att önska.
2021-03-18, 07:42
Medlem
Citat:
Vi kommer inte att mötas i en förståelse att Esbjörn inte såg vad han skrev under för att det var mörkt när klockan var 15 en eftermiddag i augusti, för har man så dåligt mörkerseende att man inte ser mitt på ljusa dagen så hjälper det inte längre med glasögon. Då är man blind.

Sedan läste de upp kontraktet högt men det hörde han enligt dig inte heller på grund av mullrande motorsågar.

Han ångrar sig ena gången för att han inte förstod, nästa gång för att det sågades ner träd och den tredje gången för att han inte kunde läsa kontraktet i mörkret. Hans ånger beror definitivt på någon slags egenhet, men den är inte mental utan helt och hållet moralisk. Han slits mellan att ha skrivit på och att han står under en press att svika sitt ord. Det är inte heller moraliskt beteende från hans anhöriga. De bör respektera hans vilja som en vuxen person. Man kan inte hota sig till arv.

Jag tror allt detta är sånt han svammlat till i rädsla över hur hans folk i närhet som trodde de skulle ärva precis som med andra äldre barnlösa gubbar,,,förändrades när de fick vetskap om att han sålt huset.
De har sagt:
Vad i helsefyr har du gjort?
Varför sålde du så billigt?
Du är lurad!
(trots att pensionatstanten hade bjudit på huset tidigare och lagt ett alldeles för lågt pris)
Han gick i försvar, duckade och tog in det de sa till honom. Därav storyn med at det var mörkt mitt på dagen och han inte set vad han skrev under och som et otryggt barn som kommit på med fingrana i kakburken så tar man åt sig av vad dee säger åt honom och han finner sig ute på hal is och de vill inte ha honom kvar med kost&logi helt plötsligt,,tacka fasingen att han började dra historier om mörkt osv osv
2021-03-18, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Så nu har Esbjörn inte fattat att han sålt fastigheten för att han varken såg eller hörde? Ändå är gubben ute och kör bil när det är mörkt och ingen i hans omgivning har brytt sig tillräckligt mycket om honom, för att stoppa honom?

Olyckor kan alla ha oavsett ålder.
Men han är ju ute och kör i en polares bil enligt vad jag läst här.
Jag hade ALDRIG lånat ut min bil till någon som hör illa, ser illa, verkar dement.
2021-03-18, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Jag tror allt detta är sånt han svammlat till i rädsla över hur hans folk i närhet som trodde de skulle ärva precis som med andra äldre barnlösa gubbar,,,förändrades när de fick vetskap om att han sålt huset.
De har sagt:
Vad i helsefyr har du gjort?
Varför sålde du så billigt?
Du är lurad!
(trots att pensionatstanten hade bjudit på huset tidigare och lagt ett alldeles för lågt pris)
Han gick i försvar, duckade och tog in det de sa till honom. Därav storyn med at det var mörkt mitt på dagen och han inte set vad han skrev under och som et otryggt barn som kommit på med fingrana i kakburken så tar man åt sig av vad dee säger åt honom och han finner sig ute på hal is och de vill inte ha honom kvar med kost&logi helt plötsligt,,tacka fasingen att han började dra historier om mörkt osv osv
Så är det naturligtvis, det förstår alla. Sen finns det några som hävdar annat på grund av egna syften. Frågan är om brorsonen och änkespindeln på Odalgården står på samma sida eller om båda vill komma åt fastigheten för egen del?
2021-03-18, 07:49
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Så du menar alltså att det inte är viktigt att båda parter förstår ingånget avtal?
Du tycker alltså att det vore okey att Ebba köpte huset för 12 dummleklubbor och 3 Snickers från en utvecklingsstörd som älskar godis? Hade Ebba gjort en bra affär då oxå?

Din oförmåga att förstå är helt klart besvärlig för dig då jag skrev detta!

Citat:
Citat:
Etiken är ju att ej så för sitt ord har man sålt och man är överens så borde inte det spela någon roll om värdet hade varit tjugo miljoner.
Priset var rätt iom det blev affär. och att i efterhand beskylla den andra för att man har i eget tycke gjort en dålig affär. Nu är det bevisat att Densias värdering endast skilde ca 100k om ens det!

I detta fallet har Esb gjort en bra affär ända tills han ångrade sig nu förlorar han för var dag, det är hans ombuds förbannade skyldighet att informera Esb om detta och då ej genom Expressen.
Flera månader efter Binninge blev hans ombud visste han ej om hans ålder eller om han visste vad hans bryt innebar. Esb viste ej vem som anmält skogsskövlingen bara att det var en firma i Örebro!
Det är hans egna ord.
Tycker du han har skött detta bra?
jag tycker han har skött det precis som med hans böter dvs dåligt milt sagt.
Om det hade varit lite stake (ursäkta utrycket) i han så hade han stått för sina böter och iom det hade hans anseende varit betydligt högre i mångas ögon
2021-03-18, 07:54
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Vad som jag tycker är lite intresant här är,
Avtalet undertecknas 20/8. Esbjörn säger att han ångrade sig dagen efter.
Jag har läst i tidningar eller här att Ebba satte in handpenningen dagen efter. Men det gjorde hon inte riktigt hon satte in den den 26/8.
Om Ebba oxå har Swedbank hade han dom då. Annars dem27/8. Kanske det var först när handpenningen kom han till fullo förstod. Så fick Ebba ett handskrivet brev den 3/9(?). Jag tror Esbjörn menade att han ångrade sig dagen efter handpenningen kom.

Intressant att handstilen och undertecknandet inte stämmer överens med hans normala. Exakt samma sak ha ju sagts om kontraktet. Att hans handstil inte stämmer överens med hans vanliga. Hur många har vi att jämföra? För om det bara finns dom två att till ha, så kan vi kanske bara konstatera att de inte stämmer överens.

På kontraktet skrev han ju dessutom alla sina namn. Det är ju oxå lite konstigt.
Ang hans namnteckning finns det flera att jämföra på generales ansökan på ångerbrevet på hans kontrakt och på hennes kontrakt.
2021-03-18, 08:04
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Tänker du att alla är dumma i huvudet? Det är ju för att det inte är så enkelt som tråden är så levande. Det är ju oxå därför det skrivs om det i media nästan dagligen. Det är oxå därför det finns trådar om det i flera olika forum. Som båda sidorna har skriv— under- listor och så vidare och så vidare.

Om din tes gäller, borde ju Ebbas muntligs löfte om att inte genomföra affären gälla. Men då säger hon, och Esbjörn, och Binninge och så vidare och så vidare.

Är det något det här är så är det inte enkelt och att ingen kommer att gå ut ur det här som en vinnare Wresbjörn kommer nog att vara en bruten man hur det än blir, utfrusen ur alla sektmedlemmar i byn. Och Även om Ebba vinner eller förlorar så kommer en lukt av att hon kanske svindlade en gammal farbror. Det är svårt att då hålla ett brandtal för KD som börjar.

Ett av de mest vedervärdiga brotten är brott mot äldre. Där gärningsmän systematiskt riktar in sig på äldre och sköra människor. Tyvärr blir detta allt mer vanligt.

Om Esb hade varit rätt informerad av Binninge så hade affären säkerligen varit utredd innan Inlämnandet till tinget då Esb ej ville medverka på mötet till ett ev bryt utan vände i dörren då dom skulle träffas.
Att EB sen ej kan bryta utan att Esb och hon går igenom vad ett bryt innebär och vem som ska stå för kostnader mm är bara beklagligt att du ej förstår. (och ej heller Esb tydligen)
Att Binninges övertygande om att han ska få ett par miljonen mer bara han spelar deras pipa är bara ett exempel på hur dåligt "juristen" har skött detta.

Indirekt blir det så här: --Esb säger: min värdinna ,generalen och juristen tycker att jag tycker att jag vill bryta.
2021-03-18, 08:11
Medlem
Alwaysrights avatar
Citat:

Jag tror att Matz roll i detta är underskattad och —-

Nu när vi har hållit på och vridit/vänt på alla detaljer:
- Allt började med att Matz konfronterade Esbjörn och det blir lite spretigt med vem som skickade backningsbrevet, när och varför Esbjörn ångrade sig (nedsågning träd, etc), återbetalning HP etc
- Kampanjen skita ner Ebba startade med kandelabrars sken, demens m.m.
- Stämning tingsrätt med höga krav på dokumentation o TRE dagars förhandlingar med TRE domare m 400 kkr i vite börjar bli besvärande för ombudet och det torde gå upp för Matz (och även Esbjörn) att nu börjar det kosta riktiga pengar och att tjuv och rackarknep inte räcker långt. Ebba var uthålligare än de trodde.

Finns bara en vettig lösning:
Matz inser det är kört och släpper huset och låter Esbjörn avveckla huset på så bra villkor som möjligt (minimera kostnaderna för både ebba o Esbjörn) i en hemlig förlikning. Han har fått sin hämnd genom att Ebba löpt gatlopp men situationen är sådan att korten inte räcker för att behålla huset! Binninge o damerna har varit nyttiga idioter.

Vi ser en lösning inom två veckor!
2021-03-18, 08:14
Medlem
Citat:
Vad som jag tycker är lite intresant här är,
Avtalet undertecknas 20/8. Esbjörn säger att han ångrade sig dagen efter.
Jag har läst i tidningar eller här att Ebba satte in handpenningen dagen efter. Men det gjorde hon inte riktigt hon satte in den den 26/8.
Om Ebba oxå har Swedbank hade han dom då. Annars dem27/8. Kanske det var först när handpenningen kom han till fullo förstod. Så fick Ebba ett handskrivet brev den 3/9(?). Jag tror Esbjörn menade att han ångrade sig dagen efter handpenningen kom.

Intressant att handstilen och undertecknandet inte stämmer överens med hans normala. Exakt samma sak ha ju sagts om kontraktet. Att hans handstil inte stämmer överens med hans vanliga. Hur många har vi att jämföra? För om det bara finns dom två att till ha, så kan vi kanske bara konstatera att de inte stämmer överens.

På kontraktet skrev han ju dessutom alla sina namn. Det är ju oxå lite konstigt
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Ang hans namnteckning finns det flera att jämföra på generales ansökan på ångerbrevet på hans kontrakt och på hennes kontrakt.

Jag tror att han undertecknar med "olika" namn beroende på om hans namn är utskrivet i fullo eller ej.
Ibland står mitt namn med bara förnamn och ett efternamn, ibland med förnamn och initial på mellannamn samt bägge efternamnen.
Det skiljer också i mitt fall åt från fall till fall.

Typ
Muppelina Josefina Fillifjonka Persson Tadelsjö
Muppelina J F Tadelsjö
Muppan Tadelsjö
MT

Och prickarna i mitt namn kan se olika ut, rund ring, prick, "måsvinge".
Tror första bokstaven i varje namn, initialerna, är det enda som ser likadant ut varje gång

Tror det är värre när någon annan handskrivit med sin stil och ber honom underteckna, känns nästan lite hotfullt. Typ skriv under här!!
2021-03-18, 08:15
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Det som skapar orkanen i affären är kombinationen av att det gynnar vänstern i politiken att försvaga högerblocket och att det pågår en bitter maktkamp inom KD. Det är inte en slump att det finns f.d. och även nuvarande aktiva KD:are som skvalpar runt i soppan. Både Binninge och den som skull reda ut resterna av röran är missnöjda KD:are som förvandlats till haverister i stället.

Medialt blåser det helt enkelt från två håll. Dels för att politiskt inifrån partiet komma åt EB och dels utifrån oppositionen för att komma åt KD. Esbjörn fungerar bara som ett slagträ.

Det var en gudagåva för spinndoktorerna när Matz klev in i spelet och tvingade Esbjörn att bryta avtalet. De hårda ord som han framförde till Ebba var förmodligen mer polerade än de Esbjörn fick ta del av. Det är inte konstigt om han började gråta i Matz bil, pressen att ha skrivit på ett avtal och sedan bli utsatt för Matz raseri knäckte förmodligen honom.

Jag tror att Matz roll i detta är underskattad och har hamnat i skuggan av Binninges juridiska haveri. Frågan är vem som egentligen pressade Esbjörn att backa från avtalet som han uppenbarligen skrev på helt medvetet och frivilligt. Vad hände under de två påföljande veckorna som kulminerade med att Matz ringde till mäklaren och meddelade att kontraktet skulle brytas?

Var det Matz som fick igång Pernroths engagemang och vad hände sedan, när Binninge kom med i spelet?

Det var M-gård som drog igång detta när hon kom hem och fick reda på vad Esb gjort detta blir tydligt när man ser till det som framkommit.
https://imgur.com/a/rnHsWSO

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in