2021-03-17, 19:27
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bendi
De har pratat ihop sig och i samförstånd riggat det hela. Rätt osannolikt men båda verkar ju galna

Edit: som svar till Airoi alltså...

Extremt osannolikt. Vad skulle GL vinna på det? Efter Quick-soppan så har har han försökt hålla en låg profil.
Citera
2021-03-17, 19:28
Medlem
[quote=Insyn5|75112094] Sjukaste domen jag läst. Kvinnan är ju fullständigt galen. Att tingsrätten funnit henne trovärdig är ett mysterium, man kunde ju direkt konstatera att hon ljugit, när hon sa sig blivit drogad, men hennes blodprov visade motsatsen sedan skickar hon en nedklippt ljudfil, hon förklarar att hon klippt i filen för att den var för stor för att skicka på mejl . Det är alltså inte möjligt att lägga in den på en usb-sticka för att sedan lämna hos polisen?

Den åtalade företräds av David Massi, kan det vara samma Massi som kör YouTube kanalen

Hon skickade in en kortare version av ljudfilen till polisen för att originalfilen var för stor för att e-posta. Hon försökte mejla den stora filen men den gick inte igenom. Hon tog då bort det som var innan händelsen. Hon använde en app för att "klippa" filen. Hon började lyssna på 44-45 minuter in på filen och klippte där. Det är en slump att hon utelämnade: "Alltså tror du inte jag vet hur skönt det här är?"
Senast redigerad av sno 2021-03-17 kl. 19:31.
Citera
2021-03-17, 19:29
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airoi
Vilka alternativ har vi nu då?

1. GL blir packad och våldtar kvinnan, detta är 3e gången för henne och hon har inte lärt sig ett dugg. (Inte hennes fel men jag väljer att utrycka mig så ändå)
2. GL låter henne bli full och tänker att ingen jävel kommer tro henne så han passar på.
3. GL vill bara hjälpa henne, hon tackar honom genom samlag som hon sedan kan använda till att anklaga honom för våldtäkt.
4. Att inget alls hände. Dom åt middag och hon gick hem och sen anmälde hon honom.
5. Hela saken är riggad (av GM och BO), kanske för att bevisa något, vem vet?
Fler förslag?

6. Att hon våldtog honom å vände på historien för att cascha fram några kronor eller av ilska då han inte fick erektion.
Citera
2021-03-17, 19:31
Medlem
Så Sugar Daddy Lambertz råkade till slut ut för en psykopat som gör falska våldtäktsanmälningar på löpande band. Det förtjänade han.
Citera
2021-03-17, 19:35
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airoi
Vilka alternativ har vi nu då?

1. GL blir packad och våldtar kvinnan, detta är 3e gången för henne och hon har inte lärt sig ett dugg. (Inte hennes fel men jag väljer att utrycka mig så ändå)
2. GL låter henne bli full och tänker att ingen jävel kommer tro henne så han passar på.
3. GL vill bara hjälpa henne, hon tackar honom genom samlag som hon sedan kan använda till att anklaga honom för våldtäkt.
4. Att inget alls hände. Dom åt middag och hon gick hem och sen anmälde hon honom.

Fler förslag?

1.

Båda blir packade. Båda har minnesluckor. Ingen ljuger medvetet.
Hon minns bara att hon vaknade av att han hade sex med henne.
Han tror att han minns att hon var vaken och gav sitt samtycke. Men han är inte helt säker på det.

Målsäganden vaknar morgonen efter, är bakfull och får ångest. Fan, det är min pappafigur. Han har ju skrivit ett intyg om hur trovärdig jag är.

Hon pratar med en väninna. Vilket jävla svin han är, säger väninnan. Han har makt, du är i beroendeställning. Hur mycket sprit lurade han i dig? Minns du hur ni hamnade i säng?

2.

Båda blir fulla men bara hon har en minneslucka.
Han minns att hon gav samtycke. Hon minns bara att hon vaknade av att de hade sex.

Han har längtat efter att få krypa till kojs med henne ända sen hon vände sig till honom och bad om hjälp.
Vad passar bättre än julafton?
Citera
2021-03-17, 19:35
Medlem
Insyn5s avatar
[quote=sno|75112770]
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Sjukaste domen jag läst. Kvinnan är ju fullständigt galen. Att tingsrätten funnit henne trovärdig är ett mysterium, man kunde ju direkt konstatera att hon ljugit, när hon sa sig blivit drogad, men hennes blodprov visade motsatsen sedan skickar hon en nedklippt ljudfil, hon förklarar att hon klippt i filen för att den var för stor för att skicka på mejl . Det är alltså inte möjligt att lägga in den på en usb-sticka för att sedan lämna hos polisen?

Den åtalade företräds av David Massi, kan det vara samma Massi som kör YouTube kanalen

Hon skickade in en kortare version av ljudfilen till polisen för att originalfilen var för stor för att e-posta. Hon försökte mejla den stora filen men den gick inte igenom. Hon tog då bort det som var innan händelsen. Hon använde en app för att "klippa" filen. Hon började lyssna på 44-45 minuter in på filen och klippte där. Det är en slump att hon utelämnade: "Alltså tror du inte jag vet hur skönt det här är?"

Ljudfilen verkar ju hur som helst ligga till fördel för den åtalade mannen.
Citera
2021-03-17, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tandguld
Här är aktuell dom:

https://www.docdroid.net/KlbTwG9/hrs-b-2018-5915-pdf

Ja, herregud vilken mara hon är. Varningstriangel på henne

Hon bör få svårt att komma med samma berättelse en gång till. Och bli trodd.

Det klart som fan att sex förekom. Massor av alkohol och däckad. Igen

Tror väl fan att GL tyckte detta va trevligt. Ung o vacker och full o på julafton som de firade tillsammans. (va fan gjorde hon där just den dagen). GL ville garanterat!

Hon har massor av erfarenheter av våldtäkter och fyllor men tror inte GL blir fälld för denna.
Citera
2021-03-17, 19:41
Medlem
TheTricksters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
När jag läser s.7-8 undrar jag två saker:
1. hur i h-e blev killen fälld i TR?
2. hur kan hon få gå lös? HR skriver ju mer eller mindre rakt ut att hon har riggat och klippt ljudfilen.

Det finns ett par stycken i den här tråden som borde läsa
denna dom. Och skicka en kopia till Cissi Wallin.

S. 11 Spår av kokain funnit i EA:s urin. Märkligt att det inte finns ett resonemang kring fyndet av kokain i hovrättsdomen. I domen sägs det att hennes berättelse saknar tydlig kronologi och är fragmentarisk. Kokain kan ju ha påverkat hennes omdöme.
Citera
2021-03-17, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trancas
Kan någon berätta vem kvinnan är. Namnge gärna för jag orkar inte läsa hela tråden.

Vad är det för galen okontrollerbar missbrukare som anmäler allt och alla till höger och vänster. Är hon ute efter pengar, eller vad vill hon? Ser vid första anblick anblick ut som att hon är en klassisk rättshaverist eller dåre eller både och.

Lambertz känner vi till sedan dekader tidigare som en ypperligt kompetent jurist och hedersman. En person bortom varje form av misstanke.

Sammanfatta gärna för oss nytillkomna FBare.

Btw, hon är hyfsat attraktiv. https://www.youtube.com/watch?v=WD71EMlLZT0
Men vad fan sysslar hon med?

Hon var nära att få 100.000kr av den stackars mannen (juristen) som blev dömd i Tingsrätten. Hade det inte varit för Hovrätten så hade killen fått räkna sina juridikstudier som en bortkastad investering och dessutom fått gå runt med våldtäktsmansstämpeln på pannan resten av sitt liv..

E.A. tycks vara en kvinna som har för vana att dricka tills hon förlorar medvetandet (enligt egen utsago) sedan blir hon våldtagen - men strax innan våldtäkten är hon ändå så pass vid medvetandet att hon hinner sätta på ljudinspelningen på sin mobil.

På det sättet kan hon i efterhand konstatera att hon minsann har blivit våldtagen.

Annat sätt vore förstås om hennes väninna som befann sig i samma ENRUMSLÄGENHET vid den tidigare våldtäkten hade kunnat vittna om våldtäkten som hon rimligtvis hade sett med egna ögon. Men det var inte möjligt pga att väninnan var lika däckad som våldtäktsoffret...
Citera
2021-03-17, 19:46
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Jag har inte föreslagit dödsstraff.

Du verkar ha rätt rigida föreställningar om nedärvda egenskaper, män är djur som bara måste försöka föröka sig om de får en chans.
Men det stämmer faktiskt inte. Jag känner många äldre herrar som inte är ett dugg intresserade av att föröka sig.
Finns inget rigidare än att alla däggdjur vill fortplanta sig. Du har verkligen inte ett intellektuellt tänk, går bara på känsla. Som också är nedärvt.

Tips, du har ingen aning om vad äldre män tänker. Du drivs av fördomar, inte förnuft eller kunskap.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2021-03-17 kl. 19:49.
Citera
2021-03-17, 19:46
Avslutad
På nätet finns ju bara en modell som heter EA, ingen jurist-student.
Citera
2021-03-17, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Vad tror du själv, hur stor är risken att en kvinna ska bli våldtagen 1 gång i år? Hur stor är risken att hon ska bli våldtagen fyra gånger på fyra år?

Den risken är så låg att det står bortom rimligt tvivel att hon ljuger och därmed bör buras in i fängelse i minst 10 år + att hon får betala de fulla kostnaderna som alla dessa rättsprocesser har kostat, lär bli åtskilliga miljoner.
Om vi drar ett genomsnitt är kanske inte risken så hög. Men vissa kvinnor som lever betydligt mer socialt och äventyrligt, kanske ofta går på dates, är singel och flirtigt, löper ju betydligt större risk än genomsnittet. Du har ju ingen aning om de här omständigheterna, så du borde inte uttala dig om vilket straff någon borde ha som kanske inte ens har gjort något fel. Fokusera nu i stället på själva våldtäktsmannen Lambertz: han är trots alla dina desperata invändningar häktad. Och det är ju ett beslut som inte tas lättvindigt. Så vem är troligen mer skyldig? Den som sitter inspärrad, dvs häktad, eller den som är på fri fot? Tänk efter lite nu, och försök dämpa ditt hysteriska kvinnohat, du gör ju bara dig själv till åtlöje här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in