Citat:
Ursprungligen postat av
kristallklar
Tråden missar en viktig aspekt: det finns en typ av tjejer som utsätter sig för mycket stora risker att bli utnyttjade. Familjehemsplacerade tjejer på rymmen med bordelineproblematik är ett exempel på en sådan kategori. De hamnar mycket lätt i situationer, om och om igen, där de exempelvis ville ha en soffa att sova på, men får ett knull på köpet. Ibland ett mycket ovälkommet knull. Inte sällan ett knull som kan rubriceras som väldtäkt.
Är det deras egna fel och inget vi borde bry oss om? Vissa i denna tråd resonerar ju onekligen så, men jag tänker att de förtjänar särskild omsorg och skydd, (och de förändringar av sexuallagstiftningen som skett på senare år kan utgöra ett visst sådant skydd).
Att efter upprepade erfarenheter av att hamna i dessa situationer, och bli utnyttjad, bli paranoid och ha sin mobiltelefon nära tillhands är ingen helt orimlig tanke.
Och att vissa tjejer hamnar i flera sexualmål är också helt förenligt med vad man kan vänta sig av verkligheten.
Jag håller fullständigt med dig, och det är bl.a. därför jag INTE är en s.k. "feminist", fast jag är en numera "äldre" kvinna.
För dessa s.k. feminister ser bara, och ENDAST till de sina, borgarklassens "stackars" kvinnor, "kvävda" under äktenskapets mycket "tunga" ok. (Faan ta Ingemar Bergman, faktiskt, feminisms förkämpe).
Jag känner rätt väl en av Kapten Klännings offer, som aldrig repat sig. Socialtjänsten (handläggaren) tyckte att "hon var ju såå söööt och ung......så det finns säkert någon kille du kan bo hos". När hon blivit bostadslös.
Sedan behöver dessa tjejer mer stöd (mycket långvarigt) än bara en lgh, men det är en annan tråd.