2021-03-18, 13:13
Medlem
Tänk tanken att en ledande jurist, bidrar under hela sin karriär till att politisera, och göra rättssamhället mer osäkert och godtyckligt. För att sedan själv åka dit på eget grepp. Oh the irony...
Citera
2021-03-18, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Men antipatin och föraktet i denna tråd mot vår MÄ beror knappast på hennes psykiska problem. De flesta av oss har nog träffat en kvinna (eller man) som ligger en bit över ”crazy line”. EA råkar ha begåvats med ett utseende som får många att acceptera att hennes ”crazy level” är minst en 9:a. Så länge det inte inbegriper polis och domstol så får var och s.a.s. skylla sig själv.

Det som gör att många vill se henne i tjära och fjädrar är att hon systematiskt anmäler män för brott, så vitt vi vet utan grund. Jag påstår inte att DUs beteende nyåret 2017 inte lämnar åtskilligt att önska. Men 7 månaders häktning för ett ONS på fyllan av allt att döma med samtycke med en person till i rummet? Förtalsmålet är inte avgjort juridiskt, men att hon spridit uppgiften om PA är ju klarlagt. Jag betvivla inte att GL kan ha gått in i gråzonen med en onykter 30-åring (zonen är som bekant vidsträckt) men varför är detta en polissak? Med ljudinspelning?

Att göra HENNE till ansvarig för de sju månadernas häktning blir helt absurt. Utredare, åklagare, MG:s försvarare och häktningsdomare hade full tillgång till hela bandinspelningen redan efter några veckor.

Anmälningarna hon har gjort ser väldigt olika ut och visar på helt olika situationer. Det har gått TRE år sedan förra anmälan. Dessutom finns det väldigt mycket mer att säga om två av dessa män, men just nu är det inte ens lönt att ens försöka förra nyanserat samtal här.
Citera
2021-03-18, 13:18
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Så om den sexuella förbindelsen är varaktig - mot betalning - då är det inte frågan om prostitution?

Som jag nyss skrev: Lagstiftningen är dåligt utformad och ger upphov till juridiska gråzoner. Jag är absolut ingen förespråkare. Med det sagt kan man inte överdriva dess tillämpningsområde om man vill bli tagen på allvar.
Citera
2021-03-18, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Tråden har tagits över av Flashbacks bottenslam, meningslöst att diskutera nyanserat.
Det känns till och med fel, som att vara ett alibi för den.
Jodå arbetslösa incels finns det nog här i tråden, men säkert också misshandlande familjefäder och smygförövare. Och det är ett hot mot rättssäkerheten. Lambertz advokat räknade nog med en intensiv smutskastning.

Jag tänker alltså inte legitimera den här fascistskiten genom att skriva vad jag tänker om det här fallet, mer än att Lambertz troligen har en begynnande demens, och att det är förklaringen till hans dåliga omdöme, samt att han sannolikt har missbrukat sin position.
Sen får kvinnohatarna hållas för sig själva.

Jag är verkligen med dig i att detta är bedrövligt. Men om Lambertz har en begynnande demens eller inte blir ju lika spekulativt som mycket annat här.
Citera
2021-03-18, 13:20
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Tack båda för snabba länkar!
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Ingen som sagt att hon har silikonbröst. Men avgör hennes utseende själv.

https://lennartmsjoberg.se/Fan/Elvira/1.html

Citat:
Ursprungligen postat av fermion
Här till exempel ( men vet inte om det har talats om silikontits ):
Ja, hon var väl okej, men ingen tiopoängare imo. På några av bilderna ser det faktiskt ut som silikonbröst. De verkar väl fylliga och fasta för hennes magra kropp, även om det inte handlar om jättetuttar. Se t.ex. bilden där hon ligger på mage i sanden, eller de två bilderna där hon är täckt av lera. Nu täcker hon ju brösten på nästan alla bilder, men jag tycker ändå de verkar variera i storlek. Som om de var tagna före och efter en bröstoperation. Ja, ja. Det var från den här postaren jag fick uppslaget:
Citat:
Ursprungligen postat av sno
GL trodde sig vara annorlunda än andra skruttiga 70+:are. Han trodde på allvar att unga silicontuttar var intresserade av honom UTAN att få betalt. Hans fåfänga spelade honom spratt.

Tragiskt för honom och tragiskt framför allt för hans barn/barnbarn..
Citera
2021-03-18, 13:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Ingen som sagt att hon har silikonbröst. Men avgör hennes utseende själv.

Lambertz fick tighta skinkor att tänja. Är hon inte med i privata porrfilmer?
Citera
2021-03-18, 13:21
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristallklar
Tråden missar en viktig aspekt: det finns en typ av tjejer som utsätter sig för mycket stora risker att bli utnyttjade. Familjehemsplacerade tjejer på rymmen med bordelineproblematik är ett exempel på en sådan kategori. De hamnar mycket lätt i situationer, om och om igen, där de exempelvis ville ha en soffa att sova på, men får ett knull på köpet. Ibland ett mycket ovälkommet knull. Inte sällan ett knull som kan rubriceras som väldtäkt.

Är det deras egna fel och inget vi borde bry oss om? Vissa i denna tråd resonerar ju onekligen så, men jag tänker att de förtjänar särskild omsorg och skydd, (och de förändringar av sexuallagstiftningen som skett på senare år kan utgöra ett visst sådant skydd).

Att efter upprepade erfarenheter av att hamna i dessa situationer, och bli utnyttjad, bli paranoid och ha sin mobiltelefon nära tillhands är ingen helt orimlig tanke.

Och att vissa tjejer hamnar i flera sexualmål är också helt förenligt med vad man kan vänta sig av verkligheten.

Jag håller fullständigt med dig, och det är bl.a. därför jag INTE är en s.k. "feminist", fast jag är en numera "äldre" kvinna.

För dessa s.k. feminister ser bara, och ENDAST till de sina, borgarklassens "stackars" kvinnor, "kvävda" under äktenskapets mycket "tunga" ok. (Faan ta Ingemar Bergman, faktiskt, feminisms förkämpe).

Jag känner rätt väl en av Kapten Klännings offer, som aldrig repat sig. Socialtjänsten (handläggaren) tyckte att "hon var ju såå söööt och ung......så det finns säkert någon kille du kan bo hos". När hon blivit bostadslös.

Sedan behöver dessa tjejer mer stöd (mycket långvarigt) än bara en lgh, men det är en annan tråd.
Citera
2021-03-18, 13:21
Medlem
Citat:
Tråden missar en viktig aspekt: det finns en typ av tjejer som utsätter sig för mycket stora risker att bli utnyttjade. Familjehemsplacerade tjejer på rymmen med bordelineproblematik är ett exempel på en sådan kategori. De hamnar mycket lätt i situationer, om och om igen, där de exempelvis ville ha en soffa att sova på, men får ett knull på köpet. Ibland ett mycket ovälkommet knull. Inte sällan ett knull som kan rubriceras som väldtäkt.

Är det deras egna fel och inget vi borde bry oss om? Vissa i denna tråd resonerar ju onekligen så, men jag tänker att de förtjänar särskild omsorg och skydd, (och de förändringar av sexuallagstiftningen som skett på senare år kan utgöra ett visst sådant skydd).

Att efter upprepade erfarenheter av att hamna i dessa situationer, och bli utnyttjad, bli paranoid och ha sin mobiltelefon nära tillhands är ingen helt orimlig tanke.

Och att vissa tjejer hamnar i flera sexualmål är också helt förenligt med vad man kan vänta sig av verkligheten.

All heder till dig som orkar försöka lyfta detta perspektiv.
Citera
2021-03-18, 13:22
Medlem
Nightcr4wlers avatar
Citat:

Oerhört bra inlägg. Ett viktigt perspektiv som står i stor kontrast till den annars rådande trådsanningen som beskyller (det eventuella) offret.

Viktigt att påpeka att vi inte sitter på alla fakta ännu. Vi bör avstå från att landa i dramatiska slutsatser och istället avvakta processens gång.
Citera
2021-03-18, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist
Att göra HENNE till ansvarig för de sju månadernas häktning blir helt absurt. Utredare, åklagare, MG:s försvarare och häktningsdomare hade full tillgång till hela bandinspelningen redan efter några veckor.

Anmälningarna hon har gjort ser väldigt olika ut och visar på helt olika situationer. Det har gått TRE år sedan förra anmälan. Dessutom finns det väldigt mycket mer att säga om två av dessa män, men just nu är det inte ens lönt att ens försöka förra nyanserat samtal här.

Strunta i samtalet då men för fram vad som finns att säga om dem.
Citera
2021-03-18, 13:23
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist

”Absurt”? När hon först spelar in DU, anmäler honom för våldtäkt, sedan klipper ljudfilen för att dölja sitt uppenbara samtycke? Nä, ingen moralisk skuld till häktningen där inte.

Det är gott att du lämnar DU utanför den här tråden, för han är varken MÄ eller MGM. De 7 månaderna i en häktescell borde väl räcka.
Citera
2021-03-18, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Möjligt att hon klarade högskoleprovet men med en sådan här tjej kan man inte lita på något, hon köpte kanske ett manipulerat resultat för sex.

Brukar det inte krävas rätt höga poäng på högskoleprovet för tillträde till jurist utbildningen?

Tänker också att det slösas enorma resurser på alla onödiga processer. Som denna ex vis. Är helt övertygad att GL och kvinnan i fråga pippat frivilligt. Men borderlinekvinnan fick idén att anmäla igen. Det är som Karl Hedin-processen, en jävla massa pengar slösas i rättsväsendet på en varg som fan inte finns.

Hoppas dock att åklagaren i Lambertzfallet är så pass klok att hon lägger ned utredningen. Då spar samhället åtminstone huvudförhandlingen och alla därtill hörande kostnader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in