2021-03-17, 18:16
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shalashaska
Är detta samma gubbe som gjorde hyllningslåten?
https://youtu.be/K1vrvI7kjA4

Ja.

Edit: Kanalen för DENNA video hör till ett bolag i Stockholmstrakten som H3nry har tillsammans med en partner. Partnern har ett strafföreläggande.
Det verkar tydligt att dessa bolag egentligen inte pysslar med musikproduktion.
Senast redigerad av bergsturk 2021-03-17 kl. 18:23.
Citera
2021-03-17, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Det är inget tankefel att det är bortom allt rimligt tvivel att hon skulle blivit våldtagen fyra gånger på fyra år, det är så osannolikt att det kan uteslutas. Vi dömer folk på lägre sannolikheter än så i svenska domstolar.

Inte så osannolikt alls givet kombinationen risktagande / destruktiv / kicksökande person (baserat på att tex supa ner sig hos 70 årig ”mentor” på julafton) och juridisk kompetens / intresse, dvs troligen hög benägenhet att anmäla allt som innehåller samtyckesbrott. De allra allra flesta tjejer skulle inte anmäla i det här fallet med GL så som det beskrivs, det lovar jag. (De skulle istället klandra sig själva, eventuellt berätta för en eller två nära vänner och sen aldrig nämna det igen i livet.)

En lite flippad tjej (som rör sig i samtyckes-svaga scenarior) som dessutom är juridikstudent kan nog enkelt samla på sig fyra legitima våldtäktscase på fyra år. Säger inte att det är det som hänt, vet inget om dessa fall, men sannolikhetsmässigt skulle jag säga att det håller utan problem.
Citera
2021-03-17, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Intrigen tätnar. Skaparen av denna otroligt konstiga video heter egentligen H3nry Ihand3r. Han har bl.a. en firma i Tallinn, och en till Youtubekanal helt fullsmetad med superbisarra hyllningslåtar till diverse unga brudar, som i vissa fall ser ut som ryska eskortflickor. Exempel:
https://www.youtube.com/watch?v=U3n6qZNifao

Ändå omtalas MÄ (i videon som Enoch hittade) som "my marvelous, magical, beautiful friend" [sic]. Vad är det som händer här egentligen? En ovanligt konstig stalker, eller en köpare/förmedlare av tjänster?

Man kan lätt tänka sig att han skapar dessa mkt konstiga videos utifrån material han hittar på nätet.
Citera
2021-03-17, 18:19
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Ursäkta en kanske dum fråga, vilken tråd är det?

(FB) Nöjesprofil utreds för tre våldtäkter
Citera
Medlem
Citat:
Ändå omtalas MÄ (i videon som Enoch hittade) som "my marvelous, magical, beautiful friend" [sic]. Vad är det som händer här egentligen? En ovanligt konstig stalker, eller en köpare/förmedlare av tjänster?
Han har väl varit hennes suggar daddy, eller iaf velat vara. Skulle inte förvåna mig om det varit så mellan henne och GL, det skulle kunna förklara det där med "faders figur". Fritt översatt så det ska låta bra i media helt enkelt.
Citera
Medlem
Verkligen. Får lite David Lynch vibbar av den där videon också. Ett surrealistiskt inslag speciellt med musiken .... Vem är det som poserar med ett automatgevär där och på vems initiativ. Rör det sig om ett nätverk av sugababes som satt det i system att anklaga män för våldtäkt med bas i Tallin?
Citera
2021-03-17, 18:20
Medlem
Poskrjobysjevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Ursäkta en kanske dum fråga, vilken tråd är det?
P. A. blev mycket riktigt inte åtalad. Det är alltså han som är motpart i det förtalsmål mot E. A. där förhandling tydligen ska ske den 8 april och inför vilket hon sökt stöd(?) hos G. L.
Senast redigerad av Poskrjobysjev 2021-03-17 kl. 18:24.
Citera
2021-03-17, 18:20
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Du har aldrig haft sex och aldrig varit kär och har inga behov av att bekräftas av andra människor. Gissar jag rätt?

Själv ser jag människan lite mer som hon är, och hon är ganska perfekt men inte helt perfekt. Och att försöka stoppa miljontals år utvecklade gener som vill ha sex är naivt. Allt vi gör går ut på att ha sex.

Det här är på intelligensnivnå "kuken ska ha sitt".
Det händer att folk begår misstag, absolut.
Men du menar tydligen att det är ok att en högt uppsatt jurist har sex med en person med allvarliga ekonomiska och juridiska problem?
Samtidigt som han har en roll som mentor, och har skrivit intyg i en pågående rättsprocess mot henne?
"Javisst passa på att skaffa lite fitta bara", är det så du resonerar?

Om jag varit kär, haft sex och har ett behov av att bekräftas av andra människor har inte med det här att göra.
Har ingen maktställning som jag kunnat utnyttja, vet inte riktigt vad som skulle motsvara den här situationen.
Citera
2021-03-17, 18:21
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastkork
Man kan lätt tänka sig att han skapar dessa mkt konstiga videos utifrån material han hittar på nätet.

Därav garderingen:

Citat:
En ovanligt konstig stalker

Videorna är förstås ovanligt njutbara, och kanske värda en helt egen tråd.
Citera
2021-03-17, 18:24
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Det här är på intelligensnivnå "kuken ska ha sitt".
Det händer att folk begår misstag, absolut.
Men du menar tydligen att det är ok att en högt uppsatt jurist har sex med en person med allvarliga ekonomiska och juridiska problem?
Samtidigt som han har en roll som mentor, och har skrivit intyg i en pågående rättsprocess mot henne?
"Javisst passa på att skaffa lite fitta bara", är det så du resonerar?

Om jag varit kär, haft sex och har ett behov av att bekräftas av andra människor har inte med det här att göra.
Har ingen maktställning som jag kunnat utnyttja, vet inte riktigt vad som skulle motsvara den här situationen.
Jag har inga åsikter om aktuellt fall, varken du eller jag vet vad som hände. Men till skillnad från dig föreslår jag inte dödsstraff om "kuken ska ha sitt", eller som vi bildade säger, när 1000-tals generationer av nedärvda egenskaper som går ut på att vi måste fortplanta oss, ska ha sitt.

Googla på Förståelse och Rigid så förstår du skillnaden mellan oss.

Min erfarenhet är att kvinnor är extremt rigida i just denna fråga, frågan om kvinnokroppen. I övrigt är det hipp som happ och ganska stor tolerans från just kvinnor tycker jag, typ invandrad brottslighet osv.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2021-03-17 kl. 18:29.
Citera
2021-03-17, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Förmodligen avstår Lambertz familj att fira jul med honom pga Coronaläget. Men det behöver ju inte betyda att det är Lambertz själv som är mest angelägen om att isolera sig, utan han kanske själv bestämmer att han nog vid närmare eftertanke i alla fall kan ta chansen att träffa kvinnan ifråga.

Så just det säger nog inte att han har alkoholproblem för att han gillar att ta sig några glas på jul, men det är förstås en möjlighet.

Några glas? Måste han ändå inte ha varit ganska redlös för att sätta sig i den situationen han gjorde. Han visste ju vad kvinnan var inblandad i för rättsprocess.

Han ser ofta sliten ut med stripigt hår och skäggstubb som är anmärkningsvärt till och med för en sosse.

/Johan
Citera
2021-03-17, 18:28
Medlem
Motherships avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poskrjobysjev
P. A. blev mycket riktigt inte åtalad.
Det är alltså han som är motpart i det förtalsmål mot E. A. där förhandling tydligen ska ske den 8 april.
Och inför vilket hon sökt stöd(?) hos G. L.

Precis, rafflande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in