2021-03-17, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Så om jag mördar en, till dig närstående, person, sitter av straffet, betalar ev skadestånd och sköter mig under den villkorliga delen och ytterligare femton är. Är jag då inte en mördare i dina ögon längre? Låter som du är mer storsint än jag.

Nu är du i vanlig ordning irrelevant.

Man behandlar inte sina medmänniskor som om de mördat en närstående, när de är motpartens ombud i tvist. Särskilt inte folk man inte har känt, och haft med att göra med privat. Binninge är ombud för en motpart. Han gör ett jobb. Han är inte per definition en fiende.

Förtalet och skadan, är inte i proportion till det man drabbas av när en tjurig gubbe inte lyder och skriver på ett köpebrev. Ett ombud man retar sig på när de inte vill ingå erbjuden förlikning eller bifalla en talan, är ingen sund anledning att hata, hämnas och förtala.

Jag känner faktiskt en del dömda väldigt trevliga unga män som varit dömnda för misshandel. Lätt hänt när man är ute på krogen och försvarar sig eller kamraterna. Svenska killar är för starka för sitt eget bästa ibland. Jag tar det med ro, och ser de människor de är. Jag tolererar inte stöld, eller bedrägeri. Det betyder att jag väljer vem jag har med att göra. Jag hämnas inte gärningar, och tycker det är underklassigt, när vi har domstolar.

Varför skulle Ebba Busch hämnas ett brott som skett för 15 år sedan i en sak där det är folk hon inget haft med att göra, annat än för att bättra på sina chanser i tvisten?

Du försöker ursäkta förtalet, och det säger mycket om dig och din hänförelse för Ebba Busch.
2021-03-17, 11:34
Medlem
Reimers avatar
Uppsala Tingsrätt har sammanställt vad som sas offentligt i den MUF som var den 2/3-2021 vad som sas i de enskilda överläggningarna kommer ju inte med i den här aktbilagan.

https://docdro.id/xGbFOlF

Fortsättning lär följa, det som är intressant nu är ju vem som ska ta uppdraget att städa upp efter Binninge.
2021-03-17, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Man kan belysa detta:

Någon som är advokat har att följa advokatförbundets regler. Önskar svaranden att en omöjlig (=hopplös) eller orättfärdig process skall drivas är det ett högriskprojekt att ta ett sådant uppdrag. Man KAN få kicken som advokat, nämnligen. Så vi kan anta att Esbjörn (med entourage) inte tänker ge med sig och söka en förlikning, vilket är den naturliga fortsättningen (och avslutningen) på eländet.

Däremot står det fritt för sk "rättshaverister" (ensamma eller i flock) att driva processen ända in i kaklet. Det här handlar om en sk "fullgörelsetalan" (framgår av Ebbas stämning), och så lär detta sluta, om inte Esbjörn med entourage sansar sig. Tyvärr kan det nog vara så illa att de ser en avsevärd tidsutdräkt (till dom i oktober) som en delseger i detta spektakel.

Vad är din inställning till att den smutskastning som inplanterats i Aftonbladet, och det förtal som framförts av Ebba Busch på Facebook, en ofantlig hög dynga som är en del av grunderna i en rättstvist?

Det ska bli intressant att få ta del av bevistemat denna advokat ska sammanställa för hur Esbjörn är under påverkan av sin omgivning.

Jag tror att advokaten var lika starstruck som Esbjörn. Det är heller inte så kul längre att vara Ebba Busch advokat. Hon trodde hon skulle skrämma motparten med katruller, men de vill verkligen inte fullfölja köpet. Esbjörn vill ha kvar sitt älskade hus.

Nu är det hon som ingett en talan, och det går inte enligt planen. Ingen prestigeklient den där Ebba.

Är du på riktigt, när du tycker att en motpart som inte lägger sig platt för Ebba Usch, är en rättshaverist?
Senast redigerad av Vresrosen 2021-03-17 kl. 11:45.
2021-03-17, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Uppsala Tingsrätt har sammanställt vad som sas offentligt i den MUF som var den 2/3-2021 vad som sas i de enskilda överläggningarna kommer ju inte med i den här aktbilagan.

Fortsättning lär följa, det som är intressant nu är ju vem som ska ta uppdraget att städa upp efter Binninge.

Jag hoppas Binnige fortsätter, och orkar med att hemskt han utsatts för. Det kommer ett ljus i tunneln för honom.
2021-03-17, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Utmärkt inlägg !
Sen finns det faktiskt foton på Facebook från 14 april 2017 där Monica finns med i lunch med Binninge, sen kan fotot efter vara Majkgård vid samma bord....

Monica/Binninge:
https://www.facebook.com/photo?fbid=10214439508567314&set=a.1531445411875

Maggan ?/ Binninge
https://www.facebook.com/photo?fbid=10214439508607315&set=a.1531445411875

Om det detta stämmer lär fotona ryka ganska snart från Facebook.....
Tack!
Man blir nyfiken på ”juristen” som dragit in fem miljoner till Salmis advokatbyrå från migrationsverket.

Citat:
https://www.expressen.se/nyheter/ha-advokaten-gor-miljonklipp-pa-flyktingar/
Men när Expressen granskar juristens ekonomi framkommer det att han har också stora skatteskulder hos kronofogden. I dag uppgår hans skatteskuld till 1 670 563 kronor och enligt Skatteverket har han endast haft en lön på 226 152 kronor per år under de två senaste åren. Det innebär att han netto varje månad får en lön från Ismo Salmis bolag på cirka 13 000 kronor.

Det behöver iofs inte vara Binninge. Ismo Salmi satt för övrigt med i någon sorts ”advisory board” i Rättssäkerhetsorganisationen.

Citat:
https://www.realtid.se/julian-assanges-forhorsledare-jo-anmals

Rättssäkerhetsorganisationen, RO.
* Grundades 2006 av Johann Binninge, Billy Butt och Anna Sjödin som alla anser sig själva blivit oskyldigt dömda.

* I styrelsen sitter Johann Binninge, Monica Pernroth-Lullmaa, Susanne Flyborg samt Jenny Beltran (Tito Beltrans hustru).

* I Advisoryboard sitter advokaterna Pelle Svensson, Per E Samuelsson, Ismo Salmi, Peter Haglund, Björn Sandin, Olle Hancock samt Leif Ericksson.

* På hemsidan står det att RO är "ett partipolitiskt obundet, fristående nätverk som arbetar ideellt. Vi bildar opinion för ökad rättssäkerhet".

* Vidare står det: "RO anser att det är viktigt med effektiv brottsbekämpning. Det får dock aldrig ske på bekostnad av att oskyldiga anhålls, häktas och slutligen döms. Vår vision är att ingen oskyldig skall dömas och att inget brottsoffer skall gå utan upprättelse".

* Johann Binninge uppger för Realtid.se att "blir man anklagad för den här typen av brott så är man i praktiken rättslös". Med den här typen av brott menar han sexualbrott och pekar på att fallet Assange inte är unikt.
2021-03-17, 11:46
Medlem
Citat:

Tack!
2021-03-17, 11:50
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag hoppas Binnige fortsätter, och orkar med att hemskt han utsatts för. Det kommer ett ljus i tunneln för honom.

Tror du?

Jag misstänker att det enda ljus han kommer att få se i tunneln är loket som kommer att köra över honom i full fart med alla strålkastare påslagna.

Inget går ju hans väg, Uppsala tingsrätt skäller på honom för att han strulat till det med vem som ska företräda E*björn, kort sagt, det är inte mycket som går bra för Binninge.
2021-03-17, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Nej i fastighetsavtal om försäljning finns ingen ångerrätt i JB, Esbjörn fick dessutom 390.000:- i handpenning och det var först flera veckor senare någon påstådd ånger fanns.
Handpenningen ligger han fortfarande på.

Men då är det ju solklart att affären är giltig.
Han borde ju lämna tillbaka handpenningen kan jag tycka.
Vad i hela världen ska han ruva på den för?
Vill man inte sälja lämnar man tillbaka så köparen kan köpa ett annat hus.

Esbjörn kommer ju ändå bli krossad i rätten, förstår inte vad han sysslar med.
2021-03-17, 12:01
Medlem
Citat:
Tror du?

Jag misstänker att det enda ljus han kommer att få se i tunneln är loket som kommer att köra över honom i full fart med alla strålkastare påslagna.

Inget går ju hans väg, Uppsala tingsrätt skäller på honom för att han strulat till det med vem som ska företräda E*björn, kort sagt, det är inte mycket som går bra för Binninge.

Och vem är denne binninge?
Esbjörns ombud eller advokat?
Klart han blir krossad av ebbas skickliga jurister.
Lär ju sluta med kross i rätten till ebbas favör.
Ge upp Esbjörn!
2021-03-17, 12:02
Medlem
Citat:
Du låter nästan religiös..
2021-03-17, 12:06
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:

Det är ju tydligt att Esbjörn är körd. Finns ingen chans att det kan bevisas att Esbjörn inte visste vad han gjorde och att Ebba kände till detta och har utnyttjat det.

Det bästa Esbjörn kan göra är att göra en förlikning. Ebba vill bli av med problemet och har varit villig att betala 200 000 kr till för att få det här överstökat. Det går väl att pressa upp den summan lite till och se glad ut. Esbjörn & Co chansade på att Ebba skulle backa, hon gjorde inte det men "besväret" kan i vart fall ha betalat sig.

Citat:

Sluta försvara fittan. Han förtjänar inget gott och om man nu skulle vara religiös så är det bara helvetets brinnande ljus som han har gjort sig förtjänt av.
2021-03-17, 12:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Och vem är denne binninge?
Esbjörns ombud eller advokat?
Klart han blir krossad av ebbas skickliga jurister.
Lär ju sluta med kross i rätten till ebbas favör.
Ge upp Esbjörn!

Man hör dessutom kassamaskinerna obevekligt rassla i bakgrunden, notan skall betalas...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in