2021-03-17, 10:28
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Bara det faktum om Lambertz inte har tagit reda på fakta talar ju om att han är en idiot.

Att börja försvara och ge råd till en tjej som är förtalsanmäld .. för att sen ligga med henne..

Klockorna har inte ringt. De har totalstannat i Lambertz skalle.
Men som Frank Andersson sa, "kuken ska ha sitt". Det vore inte första gången som en man inte låter förnuftet styra i dylika sammanhang, om man säger så. Han har haft chansen att ligga med en ung kvinna och tagit den, vi får väl se om det varit brottsligt eller mer moraliskt tveksamt. Han bör väl därtill ha varit rätt berusad, om man ska gå på uppgiften att de druckit en hel del, vilket ytterligare dämpat hans analytiska förmåga.

Jag såg mer Lambertz som en något torr professorstyp, så det här var ju oavsett lite förvånande agerat.
Citera
2021-03-17, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fermion
Han visste väl om dem, men hon berättade antagligen för honom i ett ögonblick då han tvivlade att: "du är annorlunda, inte som de andra. Dig känner jag mig trygg med - och jag hade till och med önskat att världen var sådan att det skulle ha kunnat vara du och jag"
(100% killgissning - eller nja - baserat på viss erfarenhet)

Ja jag tror något sådant. Han hade nog aldrig kunnat tänka sig att hon skulle anmäla honom.
Citera
2021-03-17, 10:30
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Men som Frank Andersson sa, "kuken ska ha sitt". Det vore inte första gången som en man inte låter förnuftet styra i dylika sammanhang, om man säger så. Han har haft chansen att ligga med en ung kvinna och tagit den, vi får väl se om det varit brottsligt eller mer moraliskt tveksamt. Han bör väl därtill ha varit rätt berusad, om man ska gå på uppgiften att de druckit en hel del, vilket ytterligare dämpat hans analytiska förmåga.

Jag såg mer Lambertz som en något torr professorstyp, så det här var ju oavsett lite förvånande agerat.
Å andra sidan brukar GW (min idol) säga Gör det enkelt. Om GL ser ut som en torr professorstyp så är han sannolikt det. Hela historien som den hittills berättats känns osannolik.
Citera
2021-03-17, 10:30
Medlem
Långt över 4000 (!!) inlägg om en superskandal i landet lagom, och ännu är det påstådda brottsoffret okänd. Inga bevis för vem det är har lagts upp, det finns bara tjafs och käbbel om vem det är. Hur är det möjligt?
Citera
2021-03-17, 10:31
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Kan också tyda på att hon inte hade bra teknisk bevisning för ett våldtäktskit.

Ja, och för att det handlade om GL och att det naturligtvis fanns trovärdighetsproblem med MÄ och enligt uppgift så gjorde kompisen polisanmälan.

Hade det inte legat i fatet och det hade handlat om Nisse eller Achmed så hade dom blivit hämtade med polis så fort man hade en ledig lucka.

Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja jag tror något sådant. Han hade nog aldrig kunnat tänka sig att hon skulle anmäla honom.

Du tror på fullt allvar att han verkligen skulle chansa på det? Hon hade inte ens behövt anmäla utan hon kunde ju bara anklagat honom öppet och enligt GL så bör kvinnor så outa våldtäktsmän oavsett om dom är dömda eller friade.

Inget kan ju uteslutas men det här låter lite väl långsökt.
Senast redigerad av Mihailovic 2021-03-17 kl. 10:38.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Detta kan vara ett fullständigt felaktigt villospår. Men när man söker på hennes namn på Bing så får man upp den här bisarra hyllningsvideon/låten.

https://www.youtube.com/watch?v=WD71EMlLZT0

edit:
Hon poserar framför Läckö slott på en av bilderna.

Söt tjej.

stämmer inte med FB bilden
Citera
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Kan det vara en överklagan, eller ytterligare ett fall?
Jag är inte jurist, så jag vet inte vilka turer det kan finnas. Men i feb. 2020 var det ’huvudförhandling’ och i jan. 2021 var det ’sammanträde’. Båda i sthm TR.

Om SFs uppgift stämmer så kan vi kanske tänka oss att huvudförhandlingen blivit uppskjuten till 2021. Jag tror inte GL dök upp som stöd vid ’sammanträdet’ tidigare i år i så fall!
Senast redigerad av farbror_barbro 2021-03-17 kl. 10:42.
Citera
2021-03-17, 10:37
Medlem
jag tror att vi har fel namn det är inte EA.
Citera
Medlem
Anmärkingsvärt svårt att frigöra mig från tanken att den väninna som anmälde GL är den andra karriärvåldtäckta Cissi W.
Citera
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Jag är inte jurist, så jag vet inte vilka turer det kan finnas. Men i feb. 2020 var det ’huvudförhandling’ och i jan. 2021 var det ’sammanträde’. Båda i sthm TR.

Om SFs uppgift stämmer så kan vi kanske tänka oss att huvudförhandlingen blivit uppskjuten till 2021. Jag tror inte GL dök upp som stöd vid ’sammanträdet’ tidigare i pr i så fall!

Visst kan det vara så. Men huvudförhandling i jan 2020 och sammanträde i jan 2020?

Låter omvänt men annars helt naturligt om det handlar om ett enskilt åtal, det är ju ändå ett förtalsmål.
Citera
2021-03-17, 10:39
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banana
Länge undrat... Men du har aldrig funderat på att kolla hitta.se eller så? Han bor i Norby, i ett parhus. Därav kanske grannarna har hört något, detta skulle kunna utgöra stödbevisning.

Min teori är att GL är en Jekyll&Hyde-typ och helt enkelt förvandlades till mr Hyde efter stora mängder alkohol.
Jodå, jag har kollat några gånger och han var skriven i Luthagen tidigare, men nu mycket riktigt i Norby. Han började dock synas på buss 7 och i Gottsunda C. för flera år sedan. Det var just för att jag såg honom så ofta som jag kollade upp hans adress och då kom fram till att han måste ha någon annan anknytning till Norby. Jag tänkte barn och barnbarn men vet alltså inte om han har några, därav min undran. Men det skulle ju också förklara varför han flyttar dit när han blivit änkeman (som någon skrev att han blivit ganska nyligen).

Ja, din teori behöver inte vara fel. Domare har ofta, eller rent av alltid, problem med spriten.
Jag har gjort den iakttagelsen under mitt liv, att varje gång någon berättar något som inbegriper en domare, får man alltid höra (ofta bara i en bisats, men ändå) att "han var lite alkoholiserad". Det spelar ingen roll om domaren var bra eller dålig, eller om han var berättelsens huvudperson (oftast inte), men alltid var han "lite alkoholiserad". Domare är nog ett ensamt yrke, har blivit min slutsats.
Citera
2021-03-17, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Anmärkingsvärt svårt att frigöra mig från tanken att MÄ,s väninna som anmälde GL är den andra yrkesvåldtäckta Cissi W.
Du skojar... är det så???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in