2021-03-17, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
jag tror att vi har fel namn det är inte EA.

Det är ju superlätt att kontrollera; kontakta Stockholms tingsrätter och uppge det namnet och förtalsmål, så får vi snabbt reda på om det stämmer. Jag har själv inte tid.
Citera
2021-03-17, 10:40
Medlem
ua571cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ensamelektriker
Kan någon snäll själ summera dom sista 200 sidorna?

Lätt som en plätt!

Följande är vi SÄKRA på:
Göran Lambertz sitter häktad på sannolika skäl för våldtäkt.

Ja, det var väl i princip det hela...
Senast redigerad av ua571c 2021-03-17 kl. 10:43.
Citera
2021-03-17, 10:41
Medlem
Citat:
jag tror att vi har fel namn det är inte EA.

Det är hon. 100%. Begär ut dagbok från TR så ser du.
Citera
2021-03-17, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Hur vet du att inte GL visste om hennes tidigare bravader?

Jag vet inte. Men både OM han har vetat om hennes bakgrund OCH ifall han inte ha tagit reda på den renderar till samma slutsats: han är en jubelidiot..

När man har med psykfall att göra, måste man vara extremt försiktig.
Citera
2021-03-17, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Njo, men det är nog trots allt inte bara en myt att det i detta land är ”lätt” att bli häktad men svårt att bli dömd.
Sen sitter troligen åklagaren på något mer än bara MÄs berättelse. Frågan är vad och hur starkt det kortet är när fallet går till huvudförhandling.
Om det nu blir så.

Den senaste artikeln:

Åklagaren i ärendet, Annika Bokefors, har tidigare sagt att det förutom målsägandens berättelser även finns stödbevisning, bland annat i form av andra personer som är hörda i utredningen.
Lambertz advokat tycker dock inte att det håller.
– Jag anser att det finns ett påstående och det finns en motberättelse. Åklagaren pratar om stödbevisning men den anser jag att man inte ska tillmäta den betydelse den fått, säger Ola Salomonsson.

Jag tycker att det låter som att bevisningen är dels MÄ berättelse och dels andra personer som MÄ har talat med efteråt. En klassiker i man-kvinna mål, dvs. ord mot ord, men den ena parten har fler personer som säger samma sak; vilket av någon anledning tillmäts betydelse.

Häktningsbeslut i Sverige är som du säger ökända för att vara rättsosäkra. Men det är svårt som utomstående att göra någon form av bedömning eftersom vi inte kan ta del av bevisningen. Det kan mycket väl finnas klar bevisning, och då är saken klar.
Citera
2021-03-17, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Men hela idén var ju att MÄ under 2020 ska ha bett GL om hjälp med åtalet för förtal? Denna huvudförhandling ägde rum februari 2020?
https://www.domstol.se/globalassets/filer/domstol/stockholms_tingsratt/forhandlingar-2020/forhandlingar-2020-02-03----07.pdf

Edit: samma målnummer dyker upp i januari 2021 också:
https://www.domstol.se/globalassets/filer/domstol/stockholms_tingsratt/forhandlingar-2021/forhandlingar-i-stockholms-tingsratt-vecka-4-2021-01-25-till-och-med-2021-01-29.pdf
Vet inte om det passar så mycket bättre.

Ställdes in. Nytt förberedande sammanträde är 8 april
Citera
2021-03-17, 10:43
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Två före vad jag förstår. Lambertz är den tredje. De två andra blev frikända. Rättsprocess avseende förtal pågår.

Lambertz är sannolikt också oskyldig. Men då han tidigare har försvarat den här typen av anklagelser så kan han gott ha det.
På samma sätt som Virtanen, som själv bidragit den den samhällsutveckling som till slut bet honom i arslet.

Enligt GW skall det handla om tre anmälningar före den nu aktuella mot GL.

https://www.tv4.se/klipp/va/13327880/gw-om-goran-lambertz-en-strategi-att-namnge-sig-sjalv
Citera
2021-03-17, 10:44
Medlem
Citat:
stämmer inte med FB bilden

Jo det är faktiskt hon. Hon kan se väldigt olika ut på bild.
Citera
2021-03-17, 10:45
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Känner du kvinnan?
Gör du? Du verkar mkt ivrig att försvara henne.

Typfall av psykotisk tjej som bjuder ut sig o sedan anmäler männen för pengar, nöje o saken. Ser sig som ett offer men är i själva fallet sin egen gm.
Citera
2021-03-17, 10:47
Medlem
Har nu ringt Stockholms T. och det är EA som är den tilltalad och det sker ett förberedande förhandling den 8 april.

Gällande Förtalmålet alltså!!
Citera
2021-03-17, 10:48
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Enligt GW skall det handla om tre anmälningar före den nu aktuella mot GL.

https://www.tv4.se/klipp/va/13327880/gw-om-goran-lambertz-en-strategi-att-namnge-sig-sjalv
Jepp, det är nya uppgifter. Då blir det hela om möjligt ännu mer märkligt.
Citera
2021-03-17, 10:49
Medlem
Citat:
Du skojar... är det så???
1. Att det var väninnan som var drivande och anmälde har framkommit i tråden.
2. Att jag inte kan frigöra mig från tanken betyder inte att det måste vara Cissi "män med makt ska inte få bete sig: Wallin

Från igår, 08:14:
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Enligt Sjöshult på Expressen kom anmälan in i början av januari.

Samlaget, som både MÄ och GM vidgår, ägde rum natten mellan torsdag 24 och fredag 25 december. Sedan har det väl varit fram och tillbaka med SMS-konversation mellan kontrahenterna (att sådan finns har vidgåtts av åklagare). Under upptakten till nyår på torsdag 31 har väl MÄ (eftersom hon är kvinna) velat "berätta" för en "väninna" om vad som hänt, för att få "stöd" och "bekräftelse" och "bli sedd".

MÄ har nog inte velat anmäla det här, eftersom hon efter en rättegång - oavsett hur den slutar och oavsett om hon har rätt i sak - är helt bränd karriärmässigt i Sverige.

"Väninnan" (som likt alla kvinnor är "beskäftig" och "lägger sig i" saker hon inte har med att göra) har anmält det hela efter helgen, någon gång from måndagen 4 januari. Detta var viktigt för "väninnan" eftersom hon ville "ställa upp" och eftersom "män med makt" inte ska få "bete sig hur som helst".

Vad gör polisen? Ja, eftersom MÄ i samtal berättade att hon blev påsatt av GM när hon var "däckad" och att hon i övrigt lät trovärdig, så måste detta behandlas som en möjlig våldtäkt enligt brottsbalkens 6 kapitel, första paragrafen. Förundersökning inleddes i början av januari och nu är GM häktad.
Senast redigerad av 90510 2021-03-17 kl. 10:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in