2021-03-15, 20:36
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ullipersson
Hennes ord OCH fysiska bevis samt stödbevisning från personer hon talat med.
Jag tänkte först att den här tråden började bli lite ointressant & att det skulle dröja innan det dök upp något matnyttig.
Man funderar också lite på kopplingen till olika maktsfärer i svensk politik & om detta har någon bäring på fallet.

Men så ser jag plötsligt att du enligt egen utsaga är medlem av regeringens trollfabrik #jagärhär och plötsligt blir både fallet & tråden högintressant igen. Det känns som om det är mycket mer i görningen här än vad man först kunde ana.
Citera
2021-03-15, 20:37
Medlem
ulliperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Vilken fysisk bevisning, vilken stödbevisning?
Jag frågar efter sådant som inte baseras på hennes ord och som styrker brottet.
Det kan vara medicinska undersökningar, tekniska undersökningar hemma hos den misstänkte, inspelade telefonsamtal.
Citera
2021-03-15, 20:37
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Det kan vara medicinska undersökningar, tekniska undersökningar hemma hos den misstänkte, inspelade telefonsamtal.

Hur ska dessa undersökningar bevisa att samtycke saknades?
Citera
2021-03-15, 20:38
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Vilken fysisk bevisning, vilken stödbevisning?
Jag frågar efter sådant som inte baseras på hennes ord och som styrker brottet.

det vet vi ju inte än. lambertz kanske har skrivit ett sms i stil med "förlåt för att jag knullade dig i rövahullet när du sov".
Citera
2021-03-15, 20:38
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Väl talat!
Tack.
Citat:
Vi vet ju i och för sig INGENTING utan det vi kan spekulera kring är att åklagaren och domstolen har väl på fötterna för att ens begära honom häktad. Att sedan domstolen beslutar häktning så gör dom så här långt i utredningen samma bedömning.
Det jag gissar är att GL kanske till och med SMS:at eller ringt kvinnan i anslutning till det misstänkta brottet. Därmed finns det kanske ett sån bevis om att brott begåtts.
Jag tänker att eftersom Lambertz ska ha gjort något sexuellt med henne medans hon var däckad är det inte otroligt att han t ex rev sönder strumpbyxor, trosor eller kanske slet av knappar. Hennes kläder och/eller underkläder kan vara trasiga. Det kan också finnas rivmärken och andra spår på huden av att han dragit i hennes kläder. Hon kan ha haft sinnesnärvaro nog för att spara allt hon hade på sig den natten.
Citera
2021-03-15, 20:39
Medlem
ulliperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Tack.

Jag tänker att eftersom Lambertz ska ha gjort något sexuellt med henne medans hon var däckad är det inte otroligt att han t ex rev sönder strumpbyxor, trosor eller kanske slet av knappar. Hennes kläder och/eller underkläder kan vara trasiga. Det kan också finnas rivmärken och andra spår på huden av att han dragit i hennes kläder. Hon kan ha haft sinnesnärvaro nog för att spara allt hon hade på sig den natten.
Exakt!
Citera
2021-03-15, 20:40
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Det var endast exempel på hur man kan bevisar att en våldtäkt begåtts.

Jo, det förstår nog den normalbegåvade. Vad denne inte lika lätt begriper är varför du tar upp dessa exempel i en tråd där du rimligen själv inser att bevisningen är av en helt annan art, och fysiska bevis helt saknas.

Men om du försöker ett par gånger till så kanske du kan förklara det för tråden. I stället kommer du med mera snömos, som det här:
Citat:
Det kan vara medicinska undersökningar, tekniska undersökningar hemma hos den misstänkte, inspelade telefonsamtal
Vad då för ”medicinska undersökningar”? Märkligt att inte åklagare eller ombudet tog upp detta. Men det kanske var ett till ”exempel” utan relevans för tråden?
Senast redigerad av farbror_barbro 2021-03-15 kl. 20:44.
Citera
2021-03-15, 20:41
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Tack.

Med andra ord så kan en tjej få en man i fängelse i flera år genom att riva sönder sina egna kläder och berätta för en vän att mannen våldtog henne. Fin rättssäkerhet.
Citera
2021-03-15, 20:42
Medlem
Bananas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Hur är egentligen hans civilstatus? Jag har länge undrat. Han är skriven i Luthagen tror jag, men ses ofta på buss 7, där han brukar kliva av i Norby. Jag har ofta funderat på vad han gör där och gissat på barnbarn, en exfru eller kanske något pök. Likaså ses han väl ofta i Gottsunda för att vara skriven i stan. På Willys köpte han bland annat godis i julas, därför min tanke om barnbarn (men även tonårstjejer och unga kvinnor gillar ju godis).

Länge undrat... Men du har aldrig funderat på att kolla hitta.se eller så? Han bor i Norby, i ett parhus. Därav kanske grannarna har hört något, detta skulle kunna utgöra stödbevisning.

Min teori är att GL är en Jekyll&Hyde-typ och helt enkelt förvandlades till mr Hyde efter stora mängder alkohol.
Citera
2021-03-15, 20:42
Medlem
AussieRedMans avatar
Jo är inne på samma, de har tillsammans kokat ihop detta för att bevisa brister i rättssamhället. Frågan är dock vilka följder hon riskerar med en falsk anmälan, även om den är för att testa rättssäkerhet?
Citera
2021-03-15, 20:43
Medlem
ulliperssons avatar
Citat:
Hur ska dessa undersökningar bevisa att samtycke saknades?
Medicinskt: Bristningar
Tekniska: Blod
Inspelningar: Där den misstänkte uttrycker ånger.
Citera
2021-03-15, 20:44
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Jo är inne på samma, de har tillsammans kokat ihop detta för att bevisa brister i rättssamhället. Frågan är dock vilka följder hon riskerar med en falsk anmälan, även om den är för att testa rättssäkerhet?
Hon blir antagligen dömd för falsk anmälan även om det har det här syftet. Men det kanske hon isåfall tycker att det är värt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in