Citat:
Ursprungligen postat av
Banana
Länge undrat... Men du har aldrig funderat på att kolla hitta.se eller så? Han bor i Norby, i ett parhus. Därav kanske grannarna har hört något, detta skulle kunna utgöra stödbevisning.
Min teori är att GL är en Jekyll&Hyde-typ och helt enkelt förvandlades till mr Hyde efter stora mängder alkohol.
Jodå, jag har kollat några gånger och han var skriven i Luthagen tidigare, men nu mycket riktigt i Norby. Han började dock synas på buss 7 och i Gottsunda C. för flera år sedan. Det var just för att jag såg honom så ofta som jag kollade upp hans adress och då kom fram till att han måste ha någon annan anknytning till Norby. Jag tänkte barn och barnbarn men vet alltså inte om han har några, därav min undran. Men det skulle ju också förklara varför han flyttar dit när han blivit änkeman (som någon skrev att han blivit ganska nyligen).
Ja, din teori behöver inte vara fel. Domare har ofta, eller rent av alltid, problem med spriten.
Jag har gjort den iakttagelsen under mitt liv, att varje gång någon berättar något som inbegriper en domare, får man alltid höra (ofta bara i en bisats, men ändå) att "han var lite alkoholiserad". Det spelar ingen roll om domaren var bra eller dålig, eller om han var berättelsens huvudperson (oftast inte), men alltid var han "lite alkoholiserad". Domare är nog ett ensamt yrke, har blivit min slutsats.