2021-03-17, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Men hela idén var ju att MÄ under 2020 ska ha bett GL om hjälp med åtalet för förtal? Denna huvudförhandling ägde rum februari 2020?
https://www.domstol.se/globalassets/filer/domstol/stockholms_tingsratt/forhandlingar-2020/forhandlingar-2020-02-03----07.pdf

Det skulle vara lite lustigt om GL nu anmäler henne för förtal.
Citera
2021-03-17, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Har EA jobbat som modell?

Nej hon har inte jobbat som modell .... det är vad hon drömmer om... hon lever i en fanstivärld.
Citera
2021-03-17, 10:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Bara det faktum om Lambertz inte har tagit reda på fakta talar ju om att han är en idiot.

Att börja försvara och ge råd till en tjej som är förtalsanmäld .. för att sen ligga med henne..

Klockorna har inte ringt. De har totalstannat i Lambertz skalle.
Hur vet du att inte GL visste om hennes tidigare bravader?
Citera
2021-03-17, 10:21
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Men hela idén var ju att MÄ under 2020 ska ha bett GL om hjälp med åtalet för förtal? Denna huvudförhandling ägde rum februari 2020?
https://www.domstol.se/globalassets/filer/domstol/stockholms_tingsratt/forhandlingar-2020/forhandlingar-2020-02-03----07.pdf

Men va fan! Borde fattat misstankar då det handlade om ett mål från 2019.

Näste man som säger att han är 100 % säker men det visar sig vara fel är en jävla horunge.

Citat:
Ursprungligen postat av dubbelkvack
MÄ är en känd romsk "förebild" som både intervjuats i program på SVT och media som Advokaten. Hon har beskrivit sin livsdröm att bli åklagare. På grund av hennes speciella bakgrund har det säkert funnits ett intresse från Lambertz sida att försöka hjälpa henne. Han satt med i en TV-soffa och berömde henne, för något år sedan. Finns på SVTplay.

Man får vara försiktig med att outa påstådda brottsoffer men namnet i det här fallet kommer fram förr eller senare och folk gissar nu hejvilt så vore det bra om du berättade vem det är, om du är 100 % säker.
Citera
2021-03-17, 10:22
Medlem
Kan någon snäll själ summera dom sista 200 sidorna?

Citera
2021-03-17, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElGubban
Och hur ska man kunna hitta den videon? Vad ska man söka på?

ja om du hittar den lägg upp då tack!!!:-)
Citera
2021-03-17, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
Nej hon har inte jobbat som modell .... det är vad hon drömmer om... hon lever i en fanstivärld.
Okej, hon har blivit fotograferad iallafall och det är bara att googla hennes namn så kommer det upp bilder på henne.
Citera
2021-03-17, 10:24
Avslutad
Citat:
MÄ är en känd romsk "förebild" som både intervjuats i program på SVT och media som Advokaten. Hon har beskrivit sin livsdröm att bli åklagare. På grund av hennes speciella bakgrund har det säkert funnits ett intresse från Lambertz sida att försöka hjälpa henne. Han satt med i en TV-soffa och berömde henne, för något år sedan. Finns på SVTplay.
Kanske dags för dej att lägga ner ditt "Bagdad Bob beteende", hur du nu än vill att det ska vara denna romska tjej så är det ändå inte hon.
Citera
2021-03-17, 10:25
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Men va fan! Borde fattat misstankar då det handlade om ett mål från 2019.

Näste man som säger att han är 100 % säker men det visar sig vara fel är en jävla horunge.

Man får vara försiktig med att outa påstådda brottsoffer men namnet i det här fallet kommer fram förr eller senare och folk gissar nu hejvilt så vore det bra om du berättade vem det är, om du är 100 % säker.
Förtydligande:
domstolsuppgifterna jag länkade till omöjliggör inte att SFs kandidat stämmer, men det passar inte in på tidningsuppgifterna som såvitt jag förstått menar att MÄ skall upp i rätten för förtal senare i år.

Ältandet av romska advokaten från 2016 är ju däremot både patetiskt och tröttsamt.
Senast redigerad av farbror_barbro 2021-03-17 kl. 10:32.
Citera
2021-03-17, 10:26
Medlem
Citat:
Hon är det inte eftersom hon inte är juriststudent längre.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Förtydligande:
domstolsuppgifterna jag länkade till omöjliggör inte att SFs kandidat stämmer, men det passar inte in på tidningsuppgifterna som såvitt jag förstått menar att MÄ skall upp i rätten för förtal senare i år.
Kan det vara en överklagan, eller ytterligare ett fall?
Citera
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Hur vet du att inte GL visste om hennes tidigare bravader?
Han visste väl om dem, men hon berättade antagligen för honom i ett ögonblick då han tvivlade att: "du är annorlunda, inte som de andra. Dig känner jag mig trygg med - och jag hade till och med önskat att världen var sådan att det skulle ha kunnat vara du och jag"
(100% killgissning - eller nja - baserat på viss erfarenhet)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in