2021-03-16, 22:08
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Ja det är faktiskt brottsligt att förskingra hus.

Hur kan man förskingra något man har köpt enligt avtal och betalat för?
2021-03-16, 22:12
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Gamla slitna fastigheter är mer populära än någonsin. Jag vet uppriktigt inte vad det beror på.
Kanske har det med Corona och hemester att göra ?

Tar vi tex Carina och Erik Berg så köpte ju även dom en gammal risig kåk med tillhörande hus och bodar.
Dock var detta innan Covid. Så visst finns det intresse för gamla slitna hus och gårdar

Hur populär då? Hur många slitna kåkar har det sålts under 2020?

Jag tror att du kanske kollat lite på TV3 och tror att verkligheten är som ett TV-program.
2021-03-16, 22:14
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Du har inte renoverat många hus eller? eller ens en lekstuga kanske.
kolla in Densias värdering och den fina strandtomten, man får ju inte muddra där.
Jag har renoverat en del, tackar som frågar. Jag har kollat in Densia, som sa läge mycket attraktivt och de sa 4,6.
Googla på heta renoverings objekt.

Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Hur kan man förskingra något man har köpt enligt avtal och betalat för?
Den som lever får se.
2021-03-16, 22:15
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Jag tycker att det media utrymme det här fått bevisar att du har fel.

Tro på du. Är du frireligiös? Jag är ganska säker på att Aftonbladets skitartiklar inte når särskilt många och berör ytterst få.
2021-03-16, 22:25
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Ett (1) sådant element kostar nästan tusenlappen, sen är rördragningen med även varmvattnet och dusch/bad dyrt utav helvete (billiga rör men svindyra kopplingar) anläggningen för bergvärme kostar med pannan 165.000:- då tillkommer borrningen på ca 30.000:-.
Rördragning dolt får ej förekomma i väggar, golv eller tak, endast viss rörgenomföring får finnas och endast certifierad rörmontör får anlitas om försäkring ska gälla.
Bara byta spolmekanism i en wc kostar ca 800:- om du gör jobbet själv.
Några tusenlappar och några timmars tid, pöh!
Den som aldrig sysslat med varken VVS eller VA är nog du!
Ganska givet att elen är senare än huset och utanpåliggande med kulo ledningar och bakelitbrytare, men den elen från 40 talet är totalt utdömd för användning annat än på egen risk.

Det är väl rörskarvarna som ska vara synliga, för det är ju där det kan börja läcka?
2021-03-16, 22:27
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ja det är faktiskt brottsligt att förskingra hus.

Förskingrat hus? Det är väl Esbjörn som möjligvis har gjort det, men jag hade för mig att det innefattar att olovandes spendera någon annans pengar.

Kan man förskingra ett hus? Huskapning?
2021-03-16, 22:30
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Är det inte så att även fullt friska kan ge ut en sån? Även om det kan vara dumt ibland.

Endast den vid sina sinnens bruk, kan överhuvudtaget skriva en generalfullmakt.
Fullmakter är inte giltiga om den som skriver under, inte har rättshandlingsförmågan kvar.
Så om Esbjörn var så snurrig att köpeavtalet inte gäller, gäller inget han skrivit under efteråt.
2021-03-16, 22:34
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Återigen ser du spöken och påstår saker helt utan belägg. Du låter som en gammal hackig skiva som bara upprepar övriga Ebba-hatares urgamla lögner som de, ni, försöker göra till trådsanningar. Av alla Ebba-hatare hade man ju trott att om det fanns någon som skulle kunna lista ut den andra värderingen så var det du, men nej, inte det heller så klart. Lika förblindad av hat som dina gelikar är du.

Menar du att jag citerat Ebba fel?
2021-03-16, 22:41
Medlem
Citat:
var ruckel i ditt område gediget byggda hus från början av 1900 talet med strandtomt?
Inga strandtomter men hus från 20-30 tal, och slutpriser på hus i samma prisrange som dom med strand i U-a....
2021-03-16, 22:48
Medlem
Citat:
Endast den vid sina sinnens bruk, kan överhuvudtaget skriva en generalfullmakt.
Fullmakter är inte giltiga om den som skriver under, inte har rättshandlingsförmågan kvar.
Så om Esbjörn var så snurrig att köpeavtalet inte gäller, gäller inget han skrivit under efteråt.
Jag utryckte mig klantigt. Jag menar att en frisk kan väl skriva på en för att få hjälp om man tex är bortrest eller nåt. Jag tänkte generellt och inte vår vän Esbjörn
2021-03-16, 23:02
Medlem
Citat:
🤔 kan hela cirkusen med avhopp redan i fredags och byte av ombud, som inte vet o hitta i dattan, bero på något mycket simplare?

Binningejuristens sista media show var ju att Esbjörn tackar nej till Ebbas förlikning och vad det innehöll dessutom, men inte ens tingsrätten har ännu fått in det svaret.

Visste Esbjörn och damerna om att Esbjörn tackade nej eller körde binningejuristen solo?
Har Esbjörn egentligen tackat ja?

Så om jag förstår det rätt så skulle det kunna vara så att Esb accepterar erbjudandet från EB senast den 30:e Mars?
2021-03-16, 23:03
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Den artikel ser inte bra ut för Ebba. Har hon inga rådgivare? Ligger rådgivarna och vrider sig av ångest över alla dåliga beslut hon fattar. Eller går rådgivarna på syra och står bakom galenskapen?
Nu är det ju klarlag i media att han lider av kognitiva störningar. Hur kan hon då bara fortsätta trampa på i klaveret. Nu bor han ju förvisso inte i sitt hus. Men det framkommer ju inte i denna artikel. Folk måste ju tolka det som hon försöker göra en gammal man hemlös, samtidigt som hon försöker pungslå honom på ytligare 300 tusen.
Aj aj aj Ebba det är inte jätte bra media nu.

Den artikeln ger jag inte mycket för.
Läs istället tingsrättens egna papper om vad som framkommit vid MUF.
Så i media är det redan klarlagt att Esbjörn lider av kognitiva störningar.
Tingsrätten har bara fått in att Esbjörn har en lindrig kognitiv funktionsnedsättning.

”Om det endast är en subjektiv nedsättning av närminnet och inte begränsar personen, ska detta diagnosticeras som lindrig kognitiv funktionsnedsättning / diagnoser utan någon demens”

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in