2021-03-16, 21:41
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Men jamen visst! Du kan sluta ljuga. Finns ingen normal och sakkunnig person som skulle påstå att det inte råder någon tvekan om att Esbjörn har rätt.

Sök hjälp. Det är troligen Esbjörn som kommer att ångra det här om det här avgörs genom en dom som innefattar en prövning i sak och som går emot honom.
Jo jo Ebba kommer att ångra sig rätt mycket när hon skakar galler på Hinsan, för att försökt lura en gammal man.
2021-03-16, 21:46
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jo jo Ebba kommer att ångra sig rätt mycket när hon skakar galler på Hinsan, för att försökt lura en gammal man.

Har Ebba gjort något brottsligt, eller är det Sveavägen som tramsar nu igen?

Tröttnar ni aldrig på jönsandet? Ni sitter trots allt här när man går upp vid 07 och när man loggar ut vid 23.
2021-03-16, 21:47
Medlem
Citat:
Att hon pratat med sin mäklar polare tror jag med, how low can we go?
Notar tror jag kom in senare.
Men att hon gjort två värderingar som Esbjörn läst innan affären det vet jag. Han fått titta på ett sms från Theo, det låter jag vara osagt. Men jag räknar inte det som att läsa en värdering.
Känns rätt givet att man hör med sina bekanta först, och finns det då någon sakkunnig så är det väl för fan självklart att man använder den gräddfilen, och gör man sedan ytterligare en koll med annan mäklare måste det ses som både livrem och hängslen. Sen ditt svammel om att det skulle va hett med renoveringsobjekt kan jag hålla med om vi snackar lättare objekt, men denna kaliber av objekt backar nog dom flesta på, vi snackar om att bygga nytt hus i princip. Bor själv i ett av Hufudstadens ytterområden håller rätt bra koll på hus som säljs runtomkring, och det har funnits ett par riktiga äckelhus som va riktigt svårsålda, bägge såldes till byggare som rev och byggde parhus på tomterna. Men om inte den möjligheten finns ska det va en riktig eldsjäl som förbarmar sig över huset, men ingen vill göra en dålig affär. Så att köpa detta för över 5 milar, och sen renovera för minst 3 till blir liksom hål i huvudet på riktigt...
2021-03-16, 21:50
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ja vi får se vad rätten och allmänheten tycker om priset på huset. Jag tänker att det kommer att återspegla priset Ebba får betala för det här resten av sitt liv.
Huset hon kommer att börja hata det när hennes karriär rasar, hon kommer att se Esbjörns ledsna ansikte överallt när KD åker ur riksdagen. Hon kommer att hemsökas av allt som skrevs när hon blir kickad som partiledare. Och när hon går där arbetslös och de enda som inte viskar bakom hennes rygg är församlingsmedlemmarna, så kommer huset inte att ge Ebba någon tröst.
Varje gång hon ser huset kommer hon att tänka. Fan var det värt det. Det där kommer aldrig att bli hem för henne, det kommer att bli där hon blir hemsökt.

Vad ska allmänheten säga om huspriset? Tror du ens att någon större skara folk bryr sig om en gammal nedgången fastighet?
2021-03-16, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Jag vet inte i vilket land du bor i, men här i Sverige tvingas du skilja dig om din partner inte vill vara gift med dig längre. Tvångsäktenskap finns inte enligt svensk lag.
Det är fortfarande inget tvång att skilja sig, utan detta sker högst frivilligt.
Lika frivilligt är det att vara partiledare på annan ort, trots att man som Ebba har två små barn.

Vem av Ebba och Niklas som föreslog skilsmässa är naturligtvis en privatsak, som jag inte har med att göra och ingen annan heller. Detta har absolut inte med husaffärer att göra, likaså Ebba Krösemajas byskvaller på Facebook.
Senast redigerad av Tavelramskrok 2021-03-16 kl. 21:58.
2021-03-16, 21:56
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Hon kan sätta in element? Kostar max ett par tusenlappar om hon gör jobbet själv.

Med sin gröna mössa på sig så vill hon ju framstå som att hon är en lantlig tjej som "klarar sig själv". Då får hon leva upp till det och installerna det vattenburna värmesystemet själv.

Som sagt det kostar max några tusenlappar och några timmar i tid. Det som tar tid är att installera allting dolt så att ingen ser rör etc men det behöver hon inte bry sig om i det gamla huset. Det blir även mer charmigt om rör och sådant blir synligt. Elen är förmodligen också installerad senare och utanpåliggande.

Nu kommer det dock aldrig bli så eftersom Esbjörn kommer att vinna i rätten så alla spekulationer om vad hon skall ansluta något till är meningslösa!

Jag ser gärna att vi går samman och samlar ihop en peng till Esbjörn så att han kan installera bergvärme. Skulle vara väldigt fint att se en sådan artikel i Expressen.

Ett (1) sådant element kostar nästan tusenlappen, sen är rördragningen med även varmvattnet och dusch/bad dyrt utav helvete (billiga rör men svindyra kopplingar) anläggningen för bergvärme kostar med pannan 165.000:- då tillkommer borrningen på ca 30.000:-.
Rördragning dolt får ej förekomma i väggar, golv eller tak, endast viss rörgenomföring får finnas och endast certifierad rörmontör får anlitas om försäkring ska gälla.
Bara byta spolmekanism i en wc kostar ca 800:- om du gör jobbet själv.
Några tusenlappar och några timmars tid, pöh!
Den som aldrig sysslat med varken VVS eller VA är nog du!
Ganska givet att elen är senare än huset och utanpåliggande med kulo ledningar och bakelitbrytare, men den elen från 40 talet är totalt utdömd för användning annat än på egen risk.
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Har Ebba gjort något brottsligt, eller är det Sveavägen som tramsar nu igen?

Tröttnar ni aldrig på jönsandet? Ni sitter trots allt här när man går upp vid 07 och när man loggar ut vid 23.
Ja det är faktiskt brottsligt att förskingra hus.
Medlem
Citat:
Vad ska allmänheten säga om huspriset? Tror du ens att någon större skara folk bryr sig om en gammal nedgången fastighet?

Gamla slitna fastigheter är mer populära än någonsin. Jag vet uppriktigt inte vad det beror på.
Kanske har det med Corona och hemester att göra ?

Tar vi tex Carina och Erik Berg så köpte ju även dom en gammal risig kåk med tillhörande hus och bodar.
Dock var detta innan Covid. Så visst finns det intresse för gamla slitna hus och gårdar
2021-03-16, 21:59
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runkas
Känns rätt givet att man hör med sina bekanta först, och finns det då någon sakkunnig så är det väl för fan självklart att man använder den gräddfilen, och gör man sedan ytterligare en koll med annan mäklare måste det ses som både livrem och hängslen. Sen ditt svammel om att det skulle va hett med renoveringsobjekt kan jag hålla med om vi snackar lättare objekt, men denna kaliber av objekt backar nog dom flesta på, vi snackar om att bygga nytt hus i princip. Bor själv i ett av Hufudstadens ytterområden håller rätt bra koll på hus som säljs runtomkring, och det har funnits ett par riktiga äckelhus som va riktigt svårsålda, bägge såldes till byggare som rev och byggde parhus på tomterna. Men om inte den möjligheten finns ska det va en riktig eldsjäl som förbarmar sig över huset, men ingen vill göra en dålig affär. Så att köpa detta för över 5 milar, och sen renovera för minst 3 till blir liksom hål i huvudet på riktigt...
var ruckel i ditt område gediget byggda hus från början av 1900 talet med strandtomt?
2021-03-16, 22:00
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Jag tycker att det media utrymme det här fått bevisar att du har fel.
2021-03-16, 22:03
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrAndres
Nej Esbjörn är en dement gammal farbror. Han är en slug gubbe. Annars hade han ej gått till rätten med sin trafikolycka. Han kan ej göra fel enligt honom. Och får han ej som han vill eller folk gör precis som han vill så kommer han bråka.

Du menar ej dement?
Ja han är en viljestark gubbe har brutit flera avtal och tar det med en klackspark,
" jag har ju brutet avtalet vad är det hon inte förstår?"
Han kommer ju att drabbas ekonomiskt vilket jag ej är helt klart att han förstår då hans pengar "rinner lätt" enligt honom.
Kanske blir det bättre för honom nu om Binninge verkligen är borta och han blir upplyst av vad det innebär att bryta i kostnad!
2021-03-16, 22:08
Medlem
braatthas avatar
Citat:
var ruckel i ditt område gediget byggda hus från början av 1900 talet med strandtomt?

Du har inte renoverat många hus eller? eller ens en lekstuga kanske.
kolla in Densias värdering och den fina strandtomten, man får ju inte muddra där.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in