2021-03-16, 19:39
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Då han var som mest kissnödig ringde han polisen och bad dom genomsöka HDs lgh och leta efter kroppen.
Japp han e kiss och bajsnödig för minsta lilla så han lär det nog vara lätt att vrida sanningen ur
Citera
2021-03-16, 19:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Japp han e kiss och bajsnödig för minsta lilla så han lär det nog vara lätt att vrida sanningen ur
Han har insyn och ingår i den etablerade tystnadspakten om otrohet.

Man kan ju undra vad han har lyssnat på som undrar om de kan åka dit och kolla...
Citera
2021-03-16, 19:54
Medlem
Har SDs vind undersökts?
Citera
2021-03-16, 20:04
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Vi vet att det finns minst två män hon inte berättat om. Mannen med mörkröd stadsjeep och mannen med Tesslan.

Inte hennes Telegram. Kanske PM i något forum polisen inte kollat.

Telegram

Det låter väldigt trovärdigt!
Han ska då ha varit såå hemlig att Lena började använda Telegram med honom.

Och hur vet du att det är två män som hon inte berättat om, och vad exakt är det hon inte berättar?

Du får absolut tro vad du vill, men inget i berättelsen är trovärdigt enligt mig.

Jag uppfattar det som osannolikt att någon som har haft kontakt med Lena så sent som i mars- 18, som känt henne så länge ska helt missa att en kvinna som ser ut som Lena finns på förstasidorna i pressen strax efter. Då har personen enligt egen utsago inte fått kontakt med Lena.

Lena som har varit extremt aktiv på sociala medier, har helt fallit ut ur radarn i Sverige, men mannen märker inget. Undrar inte, kontaktar inte ens polisen.

Särskilt reagerar man väl på hur personen inte drar sig för att inte bara dra ner Lena, utan ger sig på minstingen.

Så genomskinligt, men också väldigt fult.
Vi vet ju att han redan har fått allvarliga psykiska problem.

Men helt uppenbart finns det människor som inte bryr sig om att barnen mår dåligt.
Bara de själva får en dj-a poäng.

Vilken den nu var.
Citera
2021-03-16, 20:35
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja att fortsätta ha sex med LW var inget smart drag. Jag undrade mest med tanke på att något måste de ju ha kommit ihop sig om där den natten. Inte omöjöigt att grälet började med att LW skulle kontakta HD eller nåt GC-relaterat med loggremsan som skulle divideras om.

Lena hotade väl dels med loggremsan dels med något som kunde förstöra USA-resan. Det kanske undslapp henne att hon äntligen samlat på sig tillräckligt med material för att få honom dömd nästa gång hon anmäler.
Citera
2021-03-16, 20:40
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han har insyn och ingår i den etablerade tystnadspakten om otrohet.

Man kan ju undra vad han har lyssnat på som undrar om de kan åka dit och kolla...
Kan vara så banalt att han förstår hur spänt det måste vara mellan HD och LW pga ...ja SD du vet
Citera
2021-03-16, 20:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Lena hotade väl dels med loggremsan dels med något som kunde förstöra USA-resan. Det kanske undslapp henne att hon äntligen samlat på sig tillräckligt med material för att få honom dömd nästa gång hon anmäler.
Gjorde hon?

Kan du förmedla den delen, tack. Är det i domen?
Citera
2021-03-16, 20:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Kan vara så banalt att han förstår hur spänt det måste vara mellan HD och LW pga ...ja SD du vet
Jupp. Men det är inte banalt om det ger motiv för mord.
Citera
2021-03-16, 21:05
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Telegram

Det låter väldigt trovärdigt!
Han ska då ha varit såå hemlig att Lena började använda Telegram med honom.

Och hur vet du att det är två män som hon inte berättat om, och vad exakt är det hon inte berättar?

Du får absolut tro vad du vill, men inget i berättelsen är trovärdigt enligt mig.

Jag uppfattar det som osannolikt att någon som har haft kontakt med Lena så sent som i mars- 18, som känt henne så länge ska helt missa att en kvinna som ser ut som Lena finns på förstasidorna i pressen strax efter. Då har personen enligt egen utsago inte fått kontakt med Lena.

Lena som har varit extremt aktiv på sociala medier, har helt fallit ut ur radarn i Sverige, men mannen märker inget. Undrar inte, kontaktar inte ens polisen.

Särskilt reagerar man väl på hur personen inte drar sig för att inte bara dra ner Lena, utan ger sig på minstingen.

Så genomskinligt, men också väldigt fult.
Vi vet ju att han redan har fått allvarliga psykiska problem.

Men helt uppenbart finns det människor som inte bryr sig om att barnen mår dåligt.
Bara de själva får en dj-a poäng.

Vilken den nu var.

Om man redan använder Telegram så är det inget konstigt med det. Annars kanske Equmeniakyrkans libetalteologer har något forum där de skickade PM till varandra.

De som är ansvariga för att sonen mår dåligt är LW, som lämnade honom ensam och GM. Det är klart att han mår dåligt när han fått veta att SD mordhotat honom och att LW inte gjorde någonting. Inte anmälde honom utan fortsatte träffa honom. Fortsatte att låta SD träffa sonen. Inget som skrivs här kan vara värre än det.
Citera
2021-03-16, 21:06
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Dom har två gemensamma barn så jag tror inte man sätter dit varandra.
Normala människor gör nog inte det men SD är långt ifrån normal och extremt egocentrerad.
Det enda som är viktigt i hans värld är han själv.
Citera
2021-03-16, 21:07
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Väninnan TB, som enligt egen utsago inte intresserar sig för utredningen, privatspanar hösten 2018 m h a Messenger.

SD är då inne på i ett svar till henne att tre av LW:s ”karlar” varit inne på förhör.

Hur vet han det? Två av dem ska ha hotat honom till livet också.

” Jag har uttryckt stor besvikelse för
att de ej hört mig som vittne. De är
inte intresserade av att höra mig
trots att jag var en av de sista som
hade kontakt med henne. Jävla
idioter! Jag har ej berättat om de
männen, men vet att iaf tre av dem
är hörda.

Vittnesförhör sid 87.
Det verkar som om han har haft god kontakt med sina poliskompisar hela tiden.
Kan det finnas någon annan förklaring till att han vet vem som har varit inne på förhör?
Citera
2021-03-16, 21:10
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallamigberndt
Hej,

det är svårt att veta både varför jag vill skriva och vad jag vill skriva. Som synes är mitt konto helt nytt, och skälet är så enkelt som att jag är helt öppen med min identitet i några andra trådar om helt andra ämnen. Jag vill inte bli inblandad i utredningen av flera skäl, och eftersom jag inte har något att bidra med till polisen så ligger jag lågt.

För ca 15-16 år sedan hade jag och Lena en relation bakom ryggen på min fru och hennes man. Båda våra äktenskap var i princip slut och vi kände kärlek och lust till varandra. Efter några månader avtog mitt intresse för Lena. Hon var en underbar vän, men jag blev alltmer tveksam till en relation. Den våren blev Lena som förbytt och blev, ska man säga, besvärlig? Hon hotade mig till fortsatt umgänge och annars skulle hon avslöja mig. Inte förrän jag lurade henne att jag hade spelat in på band när hon hotade mig till sex skärpte hon sig. Vi fick tillbaka en vänskaplig kontakt och hon gjorde sitt trick med pillren så att Aron blev till när Ulf meddelat att han ville skiljas. Hon blev i någon mån lycklig igen, men vi gled ändå isär. Mitt äktenskap tog slut och frun vet om att jag gick bakom ryggen på henne i slutet.

Jag vill inte säga riktigt när, men mellan oktober 17 och mars 18, hade jag en period i Örebro under några veckor, och jag träffade Lena en hel del. Hon var ju skild och vi hade mycket kul ihop framför allt i skogen. Men vi hade också en sexuell relation, och nu var den alldeles magisk måste jag säga. En del kvinnor blir bara bättre med åren! Hon berättade om flera killar hon träffat, och jag förstår nu i efterhand att den hon pratade mest om var Stefan. Jag har sedan sökt kontakt med Lena på det sätt hon och jag brukar göra, men har inte fått svar under lång tid, och det har varit rätt besvikna tankar från mig mot henne. Men så i somras fick jag veta att hon mördats! Herre så jag skäms och lider! Den jäveln som har gjort detta vill jag ha ett "enskilt samtal" med.

Ledsen att det här bara blev tomma ord.
Hela ditt inlägg är en uppenbar lögn enligt mig.
Det finns ingenting i din berättelse som är trovärdigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in