2021-03-16, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Nej, inte helt galen.
Men vi kan väl inte ha en åklagare som ena stunden med buller och bång låter gripa en tvåbarnsmamma, får henne häktad under en veckas tid, för att en tid senare slå fast att det inte finns minsta misstanke mot mamman, för att en tid senare åter göra tvåbarnsmamman misstänkt? Hur skulle det se ut? Svarar själv: Inte bra. Skulle se helt galet ut..
Det ser inte ut något alls. Det enda är att man inte har något som gör att man kunde hålla henne kvar just då. Men om annat skulle komma fram så kan Hiding öppna en ny förundersökning. Inga problem med det. Därmed avslutar jag diskussionen - den är bara för korkad.
Citera
2021-03-16, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallamigberndt
Hej,

det är svårt att veta både varför jag vill skriva och vad jag vill skriva. Som synes är mitt konto helt nytt, och skälet är så enkelt som att jag är helt öppen med min identitet i några andra trådar om helt andra ämnen. Jag vill inte bli inblandad i utredningen av flera skäl, och eftersom jag inte har något att bidra med till polisen så ligger jag lågt.

För ca 15-16 år sedan hade jag och Lena en relation bakom ryggen på min fru och hennes man. Båda våra äktenskap var i princip slut och vi kände kärlek och lust till varandra. Efter några månader avtog mitt intresse för Lena. Hon var en underbar vän, men jag blev alltmer tveksam till en relation. Den våren blev Lena som förbytt och blev, ska man säga, besvärlig? Hon hotade mig till fortsatt umgänge och annars skulle hon avslöja mig. Inte förrän jag lurade henne att jag hade spelat in på band när hon hotade mig till sex skärpte hon sig. Vi fick tillbaka en vänskaplig kontakt och hon gjorde sitt trick med pillren så att Aron blev till när Ulf meddelat att han ville skiljas. Hon blev i någon mån lycklig igen, men vi gled ändå isär. Mitt äktenskap tog slut och frun vet om att jag gick bakom ryggen på henne i slutet.

Jag vill inte säga riktigt när, men mellan oktober 17 och mars 18, hade jag en period i Örebro under några veckor, och jag träffade Lena en hel del. Hon var ju skild och vi hade mycket kul ihop framför allt i skogen. Men vi hade också en sexuell relation, och nu var den alldeles magisk måste jag säga. En del kvinnor blir bara bättre med åren! Hon berättade om flera killar hon träffat, och jag förstår nu i efterhand att den hon pratade mest om var Stefan. Jag har sedan sökt kontakt med Lena på det sätt hon och jag brukar göra, men har inte fått svar under lång tid, och det har varit rätt besvikna tankar från mig mot henne. Men så i somras fick jag veta att hon mördats! Herre så jag skäms och lider! Den jäveln som har gjort detta vill jag ha ett "enskilt samtal" med.

Ledsen att det här bara blev tomma ord.

Ursäkta men hur har det kunnat undgå dig att hon mördats när hennes ansikte och namn kablades ut i alla nationella medier en lång tid efter mordet?

Flyttade du hastigt och lustigt utomlands i mars 2018 och följde därefter inte svenska medier?
Citera
2021-03-16, 18:41
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Hej,

det är svårt att veta både varför jag vill skriva och vad jag vill skriva. Som synes är mitt konto helt nytt, och skälet är så enkelt som att jag är helt öppen med min identitet i några andra trådar om helt andra ämnen. Jag vill inte bli inblandad i utredningen av flera skäl, och eftersom jag inte har något att bidra med till polisen så ligger jag lågt.

För ca 15-16 år sedan hade jag och Lena en relation bakom ryggen på min fru och hennes man. Båda våra äktenskap var i princip slut och vi kände kärlek och lust till varandra. Efter några månader avtog mitt intresse för Lena. Hon var en underbar vän, men jag blev alltmer tveksam till en relation. Den våren blev Lena som förbytt och blev, ska man säga, besvärlig? Hon hotade mig till fortsatt umgänge och annars skulle hon avslöja mig. Inte förrän jag lurade henne att jag hade spelat in på band när hon hotade mig till sex skärpte hon sig. Vi fick tillbaka en vänskaplig kontakt och hon gjorde sitt trick med pillren så att Aron blev till när Ulf meddelat att han ville skiljas. Hon blev i någon mån lycklig igen, men vi gled ändå isär. Mitt äktenskap tog slut och frun vet om att jag gick bakom ryggen på henne i slutet.

Jag vill inte säga riktigt när, men mellan oktober 17 och mars 18, hade jag en period i Örebro under några veckor, och jag träffade Lena en hel del. Hon var ju skild och vi hade mycket kul ihop framför allt i skogen. Men vi hade också en sexuell relation, och nu var den alldeles magisk måste jag säga. En del kvinnor blir bara bättre med åren! Hon berättade om flera killar hon träffat, och jag förstår nu i efterhand att den hon pratade mest om var Stefan. Jag har sedan sökt kontakt med Lena på det sätt hon och jag brukar göra, men har inte fått svar under lång tid, och det har varit rätt besvikna tankar från mig mot henne. Men så i somras fick jag veta att hon mördats! Herre så jag skäms och lider! Den jäveln som har gjort detta vill jag ha ett "enskilt samtal" med.

Tack för att du berättar.

Citat:
Den våren blev Lena som förbytt och blev, ska man säga, besvärlig? Hon hotade mig till fortsatt umgänge och annars skulle hon avslöja mig. Inte förrän jag lurade henne att jag hade spelat in på band när hon hotade mig till sex skärpte hon sig.

Det låter ju precis som den Lena vi "känner".

Citat:
hon gjorde sitt trick med pillren så att Aron blev till när Ulf meddelat att han ville skiljas

Där ser man.

Vill du berätta hur du och Lena träffades för 15-16 år sedan? Det har skrivits i tråden om flera män som LW hade intima relationer med som inte finns med i utredningen. Jag antar att du är en av dem. Jag är väldigt nyfiken på vad du hade för bil 2018 men det förstår jag att du inte kan berätta. Det har skrivits om en mörkröd stadsjeep och en Tessla i tråden.
Citera
2021-03-16, 18:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Ytterligare ett alias som vill smutskasta en död person, med andra ord.

Jag synar vartenda ord. Bluff. Man går knappast in och skitar ner en död på det sättet, om syftet är att delta och på något sätt bidra till tråden.

Sorglig läsning. Extremt låg nivå. Av mig får du ingen uppmärksamhet mer efter detta första inlägg.

#TeamÅsaHiding

Naturligtvis stämmer det inte.

Utredningen har missat mycket, men inte skulle de ha missat Berndt!
Lenas all kommunikation är granskad noga, särskilt året och månaderna före mordet (oktober 17 och mars 18).

Särskilt konstigt blir det att Lena själv inte har nämnt något om det till någon.
Ingen av hennes vänner verkar känna till Berndt heller.
Citera
2021-03-16, 19:09
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Tvivlet i rätten (tingsrätten i Örebro) gällande om SD var den som dödat Lena, det tvivlet uppstod ur det faktum att åkl inte lyckades styrka att SD befunnit sig på mordplatsen vid tillfället för själva mordet.

Vad jag förstår har det sedan dess inte framkommit något som kan binda SD till platsen vid dödandet.
Omständigheter som t ex digitala spår visande att SD haft möjlighet att vara där då Lena dödades, lär inte i grunden förändra det faktum att det inte finns några spår av honom där och då.
Eller kan de digitala "spåren" placera SD till att ha varit på platsen när Lena dödades?
Frågan är inte specifikt riktad till dig, utan en allmän undran.
Dom digitala spåren kan inte rikta SD till mordplatsen men däremot visar den att LW och SD har chattat med varandra samt att hon rabblat upp en massa karlar som hon finner intressanta och ointressanta.
Kanske det räcker för en fällande dom?
Senast redigerad av 7.2PaRichterskalan 2021-03-16 kl. 19:28.
Citera
2021-03-16, 19:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Nej, inte helt galen.
Men vi kan väl inte ha en åklagare som ena stunden med buller och bång låter gripa en tvåbarnsmamma, får henne häktad under en veckas tid, för att en tid senare slå fast att det inte finns minsta misstanke mot mamman, för att en tid senare åter göra tvåbarnsmamman misstänkt? Hur skulle det se ut? Svarar själv: Inte bra. Skulle se helt galet ut..
Fast det kan ju ske.

Klippan Lukas ansåg att tvåbarnsmamma K* "lakejer gör bäst i att tiga"L* skulle häktas med buller och bång.
Det tyckte inte TR vid det tillfället.

Span, mer bevisning, nytt åtal för stämpling och anstiftan, dömd i TR och sen startskott för HovR i skrivande stund.

Edit.
Möller är en snarlik kandidat.

Edit 2.
Vill du läsa nåt ännu mer komplicerat så rek. domen ang E*mad A*boras, dömd för anstiftan mord på exet, mördaren dömd i TR men friad i HovR.
Senast redigerad av develi 2021-03-16 kl. 19:34.
Citera
2021-03-16, 19:16
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Naturligtvis stämmer det inte.

Utredningen har missat mycket, men inte skulle de ha missat Berndt!
Lenas all kommunikation är granskad noga, särskilt året och månaderna före mordet (oktober 17 och mars 18).

Särskilt konstigt blir det att Lena själv inte har nämnt något om det till någon.
Ingen av hennes vänner verkar känna till Berndt heller.

Vi vet att det finns minst två män hon inte berättat om. Mannen med mörkröd stadsjeep och mannen med Tesslan.

Citat:
Lenas all kommunikation är granskad noga

Inte hennes Telegram. Kanske PM i något forum polisen inte kollat.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-03-16 kl. 19:21.
Citera
2021-03-16, 19:26
Medlem
Citat:
Hej,

Pökade du direkt efter skilsmässan?Medans det var varmt s.a.s
Citera
2021-03-16, 19:32
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vi har bara HD:s ord på att LW kallade SD:s barn för sina.
Varför tror du på HD som har ljugit sig igenom hela utredningen?
Det verkar mer vara en projicering för att SD har velat skapa plats för LW:s barn i sitt hus.

Jo ,tråkigt att alla dessa ideer skapades och att LW och SD inte kunde struntat i varandra helt och hållet .
Där ser man hur skogen/naturen kan göra så att folk blir som turturduvor...
Citera
2021-03-16, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
7e april har jag för mig. Ska vara första (tis) - dagen efter påsk.

Tror att JG skulle bryta ihop i ett nytt rättegångsförhör och berätta allt han vet, med tanke på hur märkligt han betedde sig i TR. Extremt pladdrig och nervös, är min uppfattning.

I skärmdumpar av telekontakt mellan SD och JG kan man skönja hans desperation mellan raderna, ja även PÅ raderna...Och SDs iskalla svar.
Tack för svar.
Att JG var nervös är väl förståeligt då han var lika nervös gällande denna tråd.Jag skulle bli förvånad om han har något att tillföra
Citera
2021-03-16, 19:35
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Säg den som kan hålla ordning på allt i denna väldiga tråd!

Ja, tack.
Nog har jag läst det mesta i tråden, och tyvärr har jag missat just det här. Brukar läsa dina inlägg, även om jag ligger back i tråden. Även FUP har jag läst relativt mycket av, men missat det vittnesmålet.

Rotade längre bak i tråden och hittad ett inlägg av Netherworld ungefär 11-12 okt-18, där h*en styrker PeterNosters påstående att polistalesmannen hade sagt ungefär att om de hade letat efter något organsikt, då hade det varit svårt att hitta det.

Citera
2021-03-16, 19:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Tack för svar.
Att JG var nervös är väl förståeligt då han var lika nervös gällande denna tråd.Jag skulle bli förvånad om han har något att tillföra
Då han var som mest kissnödig ringde han polisen och bad dom genomsöka HDs lgh och leta efter kroppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in