Citat:
Ursprungligen postat av
Carinah78
Tack för viktig info!
Men minns jag fel när jag har för mig att åkl Åsa Hiding i samband med nån intervju var mycket mer explicit i sitt avförande av HD från, i princip, ALLA misstankar om brott gällande mordet på Lena?
Edit:Jag vill alltså veta om kontot Fröken_Sverige har fog för att fortsätta antyda att HD befunnit sig på brottsplatsen vid tiden för mordet.
Hade FS sagt
ATT HD befunnit sig vid brottsplatsen så hade det varit märkligt. Det gjorde hon inte. Men att HD möjligtvis befunnit sig vid brottsplatsen under brottstillfället är inte alls omöjligt utan faktiskt troligt, med tanke på att hon kl 8.00 på morgonen berättade för sin chef att LW var försvunnen och att HD "hoppades att hon var död". Detta är märkligt eftersom först SD vid 11-tiden skrev på sms till sin hustru att LW var borta. Så det kan antingen vara så att HD själv befann sig vid brottsplatsen, ELLER att SD faktiskt gick raka vägen hem till HD och berättade om det mord han precis utfört.
Det kan vara så att SD med sitt sms till HD ca kl 11.00 den 15 maj försökte lägga ut en liten rökridå för de utredare han visste skulle gå igenom hans mobil och dator. Men HD försäger sig då och då. Tyvärr är det inte mycket man kan konkret bevisa så HD blev släppt, då Hiding såg att det inte skulle kunna gå till åtal ens. Men så säger man ju självklart inte officiellt - man säger att hon "är avförd från alla misstankar". Precis som SD blev frikänd i tingsrätten. Man skriver inte att han släpps i brist på bevis, utan han blir frikänd.