2021-03-16, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Då släpper jag Mongoliet efter att ha drivit detta spår hela eftermiddagen som en dåre.

Avfärda det inte till 100% ännu...
Citera
2021-03-16, 19:34
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Hovrätten:

Över 100 sms per dag under sex månaders tid.
Ha ha, jag skrev uppåt 1000 fast jag mindes det som 1000-tals. Tänkte att jag kanske mindes fel! :-D

Om det verkligen är mongoliskan så undrar man ju lite hur GL efter ett år kan ha missat att hon är lite... egen? Om man sedan vet att hon anmält 2 tidigare besökare för våldtäkt, vem kryper då på henne under några omständigheter, samtycke eller inte?

Edit: ser att det enligt ’snyggaste...’ nu inte är mongoliskan. Det var tur det, för hela mamma-grejen + jul blev bara för mycket.
Senast redigerad av farbror_barbro 2021-03-16 kl. 19:36.
Citera
2021-03-16, 19:34
Medlem
Skulle inte bli förvånad om det är något projekt dom har kommit överens om.
De båda vill ha en diskussion om juridiken i dessa fall.
GL offrar sig ,han är pensionär och BO är vad jag förstår juridik studerande.

GL får även praktisera i hur det är att vara häktad, vilket han säkert har synpunkter på.
Blev också mäktad förvånad när han bad media släppa hans namn till offentligheten.
Vi får se var det hela hamnar....
Citera
2021-03-16, 19:35
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Hovrätten:

Över 100 sms per dag under sex månaders tid.

Ok!

Citat:
Då släpper jag Mongoliet efter att ha drivit detta spår hela eftermiddagen som en dåre.

VA! Var det hela en ren gissning från din sida?
Citera
2021-03-16, 19:36
Medlem
Motherships avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Ha ha, jag skrev uppåt 1000 fast jag mindes det som 1000-tals. Tänkte att jag kanske mindes fel! :-D

Om det verkligen är mongoliskan så undrar man ju lite hur GL efter ett år kan ha missat att hon är lite... egen? Om man sedan vet att hon anmält 2 tidigare besökare för våldtäkt, vem kryper då på henne under några omständigheter, samtycke eller inte?

Mongoliskan är det inte, enligt den som postade ryktet
Citera
2021-03-16, 19:37
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tradera
Skulle inte bli förvånad om det är något projekt dom har kommit överens om.
De båda vill ha en diskussion om juridiken i dessa fall.
GL offrar sig ,han är pensionär och BO är vad jag förstår juridik studerande.

GL får även praktisera i hur det är att vara häktad, vilket han säkert har synpunkter på.
Blev också mäktad förvånad när han bad media släppa hans namn till offentligheten.
Vi får se var det hela hamnar....

Enligt hans advokat tyckte han att det "var intressant att se processen inifrån".
Men ingen går väl på konstfack...

F ö är väl GL den fysiskt svaga parten här så han skulle kunna anmäla kvinnan för våldtäkt. GL beskriver med darrande stämma hur han påverkad av glöggen inte kunde säga nej och "frös"...
Senast redigerad av StuG 2021-03-16 kl. 19:39.
Citera
Medlem
Allanamnvarsluts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Ok, uppgifterna jag lämnade tidigare idag är antagligen fel. MÄ är med största sannolikhet inte mongol och målnr jag refererade till har antagligen inte med saken att göra (dock enda hovrättsdomen 2019 med friande dom för våldtäkt med tidigare påföljd 2 år 6 månader).

Det verkar som att MÄ är kvinnan som hängde ut "nöjesprofilen" P*trik A*dersson. Jag söker vidare...

Nu börjar det bli varmare gissar jag. Jag har fått höra att MÄ inte är mongol utan snarare en typisk nordisk sak med blont hår osv.. Kan folk släppa Mongoliet och Cissi Wallin nån gång...??!
Citera
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Ok, uppgifterna jag lämnade tidigare idag är antagligen fel. MÄ är med största sannolikhet inte mongol och målnr jag refererade till har antagligen inte med saken att göra (dock enda hovrättsdomen 2019 med friande dom för våldtäkt med tidigare påföljd 2 år 6 månader).

Det verkar som att MÄ är kvinnan som hängde ut "nöjesprofilen" P*trik A*dersson. Jag söker vidare...

Själv tror jag du hade rätt ursprungligen utifrån de medieuppgifter som publicerats, men om du hört något annat så.
Citera
2021-03-16, 19:40
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mothership
Mongoliskan är det inte, enligt den som postade ryktet
Nej, jag såg det. Vi har alltså två olika kvinnor i sthm-området som båda anmält två olika män för våldtäkt och lyckats bli åtalade för ett förtal vardera.

Men ok, vi omgrupperar mot ”nöjesprofilen” Pat*iks motpart i stället.
Citera
2021-03-16, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Ok!

Nej, Mongolietspåret är rätt. Jag har läst domen.
Citera
2021-03-16, 19:41
Medlem
Bananas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Trodde aldrig i livet att jag skulle vilja stötta Lambertz, men här känns det som det är det enda rätta.

Varför då? Känns väldigt dumt i detta läge då vi inte vet vad som har skett.
Citera
2021-03-16, 19:44
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Ok!

"Snygga fittan" skrev tidigare att MÄ "kunde ha mongolisk härkomst". På Flashback finns det en tråd om en våldtäktsdömd mongol, som sedan fick resning i hovrätten.

Allt verkade stämma: årtalen, med 2018 i TR och 2019 i HR, straffets längd på 2 år o 6 månader. Bingo, byckte jag. Lambertzkvinnan och Mongolkvinnan är samma person.

"Snygga fittan" säger nu att Lambertzkvinnan kanske inte var mongol, när allt kommer omkring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in