2021-03-16, 19:11
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Helt absurt att en notorisk serielögnare kan placera en man i häkte under förnedrande omständigheter om inte bevisningen är extraordinärt bra.
Vilket jag anar att den inte alls är.

Sverige har i princip kriminaliserat samlag, eller åtminstone gett ena parten möjligheten att retroaktivt sabotera folks liv utan att egentligen ha mer än ett påstående att föra fram.
Det här är rätt bekymmersamt.
Hur lagstiftarna kunnat släppa iväg detta så extremt långt är faktiskt sjukt. Och ytterst blir ju problemet också volymen brott som ska utredas som våldtäkt.
Riktiga våldtäktsoffer, för våld, tvång och hot skett, inte kan prioriteras nog högt.

Jag får en otroligt oskön känsla av detta.
Iofs har GL tyckt att det han nu utsätts för har varit helt i sin ordning när det gällt andra anklagade män.
Den som gräver en grop åt andra....
Citera
2021-03-16, 19:11
Medlem
nickomyras avatar
Är det Cissi Wallin som är bo ?
Citera
2021-03-16, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Nån kan tro det.. nej nått fel är det om alla kvinnor snart låter som hon
Citera
2021-03-16, 19:14
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hedulven
Hur är det möjligt att ingen vet vem hon är efter 3900 inlägg? Flashback är inte vad det varit....

Kan inte svara för andra men jag orkar inte bläddra igenom 3900 inlägg, men om någon har adressen och enkelt kan klistra in, CTRL+V, så tas det tacksamt emot
Citera
2021-03-16, 19:18
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Det var inte alls fallet. Mongol-våldtäkten var enligt MÄ en klassisk våldtäkt, med allt vad det innebär. Misshandel var också del av åtalet. MGM friades i HR efter att MÄs trovärdighet imploderat, bl.a. pga de uppåt 1000 sms hon skickat MGM med hot och kärleksbetygelser, plus osannolik berättelse i allmnänhet.

Vi får se vad åklagaren har i sin påse. Med Lex Arnault i minnet kan en dom gå i vilken riktning som helst, men när jag såg att MÄ gått denna väg två gånger tidigare utan framgång så hamnade mina pengar på den 71-årige bocken.

Hovrätten:
Citat:
...tiotusentals sms-meddelanden...

Över 100 sms per dag under sex månaders tid.
Senast redigerad av Ken Dryden 2021-03-16 kl. 19:21.
Citera
2021-03-16, 19:19
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Är hon jurudik studerande?
Citera
2021-03-16, 19:21
Medlem
Det finns tyvärr en risk att Lambertz nu döms, även om det mesta tyder på att han inte gjort något och att kvinnan helt enkelt ljuger konstant om att ha utsatts för våldtäkt. Det räcker med en väl avlagd berättelse från kvinnan för att han ska dömas, behövs ingen mer bevisning. Arnault blev bland annat dömd på det sättet. Hel avsaknad av någon som helst bevisning förutom kvinnans berättelse om något som hänt för flera år sedan.

Göran Lambertz och Flashback får hoppas på att kvinnan inte framstår som trovärdig och att hela hennes berättelse bara blir en motsägelsefull sörja. Chanserna till det kanske är goda, det verkar ju ha varit fallet med henne förut.
Citera
2021-03-16, 19:23
Medlem
Ok, uppgifterna jag lämnade tidigare idag är antagligen fel. MÄ är med största sannolikhet inte mongol och målnr jag refererade till har antagligen inte med saken att göra (dock enda hovrättsdomen 2019 med friande dom för våldtäkt med tidigare påföljd 2 år 6 månader).

Det verkar som att MÄ är kvinnan som hängde ut "nöjesprofilen" P*trik A*dersson. Jag söker vidare...
Citera
2021-03-16, 19:23
Medlem
Motherships avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Ok, uppgifterna jag lämnade tidigare idag är antagligen fel. MÄ är med största sannolikhet inte mongol och målnr jag refererade till har antagligen inte med saken att göra (dock ända hovrättsdomen 2019 med friande dom för våldäkt med tidigare påföljd 2 år 6 månader).

Det verkar som att MÄ är kvinnan som hängde ut "nöjesprofilen" P*trik A*dersson. Jag söker vidare...

Precis: (FB) Nöjesprofil utreds för tre våldtäkter
Citera
2021-03-16, 19:25
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Ok, uppgifterna jag lämnade tidigare idag är antagligen fel. MÄ är med största sannolikhet inte mongol och målnr jag refererade till har antagligen inte med saken att göra (dock ända hovrättsdomen 2019 med friande dom för våldäkt med tidigare påföljd 2 år 6 månader).

Då släpper jag Mongoliet efter att ha drivit detta spår hela eftermiddagen som en dåre.
Citera
2021-03-16, 19:29
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mothership
Precis: (FB) Nöjesprofil utreds för tre våldtäkter

Finns det inget inlägg i den tråden där hon namnges, orkar inte läsa igenom typ 80 sidor....
Citera
2021-03-16, 19:32
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonka
Luktar bra skumt detta vilket fall
Jag sa det från första dagen!

Ett såkallat bo som anmält 3 st våldtäkter på 4 år, snacka om psykstörd brud som penning fiskar.

Häng fanskapet på hötorget så alla får bespotta henne o utse Göran till årets man !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in