Citat:
Ursprungligen postat av
reinadelsur
Jag tror deras bevis e sms från henne till honom där hon e ledsen och hon konfronterar honom, och han därpå svarar med massa «förlåt jag var full» eller «jag va full jag trodde du ville» eller «förlåt jag menade inget illa». och när hon äntligen fått dessa «bevis» som hon gillrat kunde hon anmäla med stöd efter så lång tid. Så detta kanske e bevisen som kan sätta dit han för att han ber om ursäkt, fast han endå e ganska oskyldig.... Nu vet vi ibgenting men vad jag vet e han inte en våldtäkts typ.. Då borde massa kvinnor trätt fram nu och förklarat vilket creep han e dagligen. Han e faktist inget sexuellt creep. Detta e en yngre kvinna i 30 plus åldern som gett en gammal populär pensionär massa uppmärksamhet som sen drar hem till han på en helgdag och super sig full... Klart som fan han tror hon vill ha honom. Vad tror kvinnor?!? Att man kn sitta full på en mans knä och samtidigt tro man «bara e vänner» .... Tröttnpå denna jämställdhets skit... Lamberts må vara en konstig jävel men inte fan e han en våldtäktsman om man jämför med andra allvarliga fall
Att förvänta sig att kunna åka hem till sin mentor och någon du ser upp till på julafton, dricka stora mängder alkohol - kan såklart kallas naivt och lite dumt - men därtill att utgå från att hon nästan väljer att ha sex med honom och sen falskeligen anklaga honom för våldtäkt? Det känns som ett långt hopp.
Om vi tittar till fakta så var det inte kvinnan som polisanmälde utan en väninna till henne. Jag tänker mig att det ändå hittats någon form av bevis för att det är en våldtäkt eftersom de väljer att gå vidare med det. Vad det bevismaterialet är får väl framtiden utvisa.
Många kvinnor väljer att inte anmäla våldtäkter eftersom de skuldbelägger sig själv, och eftersom processen ofta är stigmatiserande och offret granskas långt mer än förövaren. Vilket denna tråd i sig bevisar.
Vet någon om han figurerat i liknande omständigheter innan alternativt frekventerat prostituerade? Något som kanske gör att polisen är mer benägna att "få fast honom"?