2021-03-16, 19:44
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banana
Varför då? Känns väldigt dumt i detta läge då vi inte vet vad som har skett.
För att jag har en teori om att det handlar om en honungsfälla för att sätta dit honom. Inser att åklagaren har en hel del mot honom när det gått så här långt, men...
Citera
2021-03-16, 19:44
Medlem
Motherships avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IamreallyLars
Nej, Mongolietspåret är rätt. Jag har läst domen.
Citera
2021-03-16, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mothership

Vad menar du? "Nä" som i vad, att jag inte har läst domen eller att Mongolietspåret är rätt?
Citera
2021-03-16, 19:53
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
"Snygga fittan" skrev tidigare att MÄ "kunde ha mongolisk härkomst". På Flashback finns det en tråd om en våldtäktsdömd mongol, som sedan fick resning i hovrätten.

Allt verkade stämma: årtalen, med 2018 i TR och 2019 i HR, straffets längd på 2 år o 6 månader. Bingo, byckte jag. Lambertzkvinnan och Mongolkvinnan är samma person.

"Snygga fittan" säger nu att Lambertzkvinnan kanske inte var mongol, när allt kommer omkring.

Fast HON "BO", behöver ju inte vara mongol.

Den där "nöjesprofilen" (som ingen verkar känna till, utom hans groupies eller harem) en P#tric A¤der¤¤on (A,N,SS), verkar ha varit häktad, och möjligen är det den tråden som är Social media där berättelsen om tortyrvåldtäkten finns (fortfarande).
Citera
2021-03-16, 19:54
Medlem
Jonathaan5s avatar
Nån måste väl känna till hennes namn? Någon kursare eller nåt?
Citera
2021-03-16, 19:54
Medlem
Motherships avatar
Citat:
Vad menar du? "Nä" som i vad, att jag inte har läst domen eller att Mongolietspåret är rätt?

Mongoliet spåret är fel enligt snyggastefittan, den andra tråden är rätt enligt samma

Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Ok, uppgifterna jag lämnade tidigare idag är antagligen fel. MÄ är med största sannolikhet inte mongol och målnr jag refererade till har antagligen inte med saken att göra (dock ända hovrättsdomen 2019 med friande dom för våldäkt med tidigare påföljd 2 år 6 månader).

(FB) Nöjesprofil utreds för tre våldtäkter
Dom sa nöjesprofil på TV4 också
Citera
2021-03-16, 19:55
Medlem
LeeVans avatar
Denna honungsfälla har tydligen varit igång tidigare.

Citat:
"Det har i dag också blivit*känt att kvinnan som säger att hon på julafton utsattes för ett övergrepp tidigare har befunnit sig i liknande juridiska situationer som denna.

För några år sedan anmälde hon en man för våldtäkt. När utredningen lades ner gick hon ut i sociala medier och berättade om ett övergrepp som hon hävdade skedde under tortyrliknande former.

Kvinnan har åtalats för förtal och huvudförhandling ska hållas nästa månad.

Dessutom har hon anmält ytterligare en våldtäkt. Mannen dömdes i tingsrätten till fängelse, men friades i hovrätten."

I det skenet är det kanske inte är helt ointressant vem vederbörande är.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/1BR1vl/lambertz-advokat-anvander-redan-kvinnans-bakgrund
Senast redigerad av LeeVan 2021-03-16 kl. 19:58.
Citera
2021-03-16, 19:56
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Nej, Mongolietspåret är rätt. Jag har läst domen.
Om MÄ är från Mongoliet kan det förklara att hon däckade av berusning. Möjligheten finns att hon har en genetisk variation som gör att hon inte tål alkohol, sk "asian flush". I den här artikeln beskrivs hur personen får blossande röda [kinder] och blir fnittriga och sprittiga tills huvudvärken slår till.

Citat:
Det finns asiater som inte tål alkohol så bra, de blir ju blossande röda, fnittriga och sprittiga tills huvudvärken slår till – »Asian flush« som det kallas. Det är nästan hälften av alla japaner och sydkineser som har en gendefekt som gör att de får förhöjd koncentration av acetaldehyd när de dricker.
https://lakartidningen.se/aktuellt/kultur-2/2014/08/sanningen-om-drickandets-nya-varld/

Om det är så att MÄ har den här genetiska variationen kan det kanske förklara att Lambertz uppfattade henne som flörtig och fylld av begär fast hon i själva verket bara var berusad.
Citera
2021-03-16, 19:59
Medlem
fendadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Det är ju ytterst märkligt att vissa blir våldtagna "gång på gång". Slumpen? Ren otur? Eller har det andra förklaringar?

Enligt den nya sexualbrottslagens mening blir väl uppskattningsvis en miljon svenska kvinnor våldtagna varenda kväll då uttryckligt samtycke inte lämnas vid varje enskilt påbörjad sexakt.

Gissningsvis inser den juriststuderande kvinnan detta och tar tillfället i akt att försöka sätta dit GL - om det beror på bekräftelsebehov eller annat är det svårt att uttala sig om i det här skedet.
Citera
2021-03-16, 20:00
Medlem
Citat:
Mongoliet spåret är fel enligt snyggastefittan, den andra tråden är rätt enligt samma

Det må så vara att snyggastefittan säger det, men händelseförloppet i Mongolietdomen stämmer överens med de uppgifter som publicerats i media. Den domen ska därför inte släppas. Men valet är fritt.
Citera
2021-03-16, 20:00
Medlem
Bryggmastaren1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sphinxen_111
Verkar som att offret vid ett flertal gånger tidigare varit utsatt för våldtäkt. Något skumt är det.

Det verkar tyvärr koka ner i att det är en lösaktig hora med en tvivelaktig historik.
Hade ju hoppats på något mera.
Citera
2021-03-16, 20:01
Medlem
Citat:

Japp det är mer intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in