2021-03-16, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Jag har ändrat uppfattningen nu, nu när göran Lambert har gått ut med sitt namn själv det tyder ju på att han faktiskt är oskyldig. Det kan vara så att han har blivit lurad.

Klart att han blivit lurad. Jag la fram denna teori tidigare i tråden. Det är inte så sällsynt som en del tycks tro att kvinnor falskanmäler män för påstådda våldtäkter som aldrig har ägt rum. Kvinnan är väl psykfall eller pengarkåt och hoppas på skadestånd. Nu kanske det blir hon som får betala skadestånd istället.

Citat:
"Den kvinna som anklagar den före detta justitiekanslern och HD-domaren Göran Lambertz för våldtäkt har nyligen kommit med liknande anklagelser mot flera andra män. Hon står till och med åtalad för förtal för en falsk våldtäktsanklagelse."
Citera
2021-03-16, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Det kan jag tala om för dig att det INTE kommer bli, utan istället kommer snacket gå "man kan inte ens lita på en man som säger sig vara god" och "män är djur" och om "alla mäns kollektiva ansvar".

Du har nog rätt! Men feministerna hade hellre velat att det var en konservativ högerdomare som åkt dit.

Fortsättning följer.
Citera
2021-03-16, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plastkork
Har du data på detta tal? Dvs 1/3. Går emot vad jag hört tidigare.

BRÅ gör statistik varje år. Enkelt att googla upp. Du kan exempel titta på "Den nya samtyckeslagen i praktiken" s. 31, tabell 1.

Sedan lagändringen har fällandegraden gått upp något.
Citera
2021-03-16, 16:46
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Sluta med det där om att kåta upp gubbar. Dom skall tåla att kåtas upp och ändå förstå och inse att det kan vara stopp där. Däremot ser det inte speciellt seriöst ut i just detta fallet av den sk målsägande som verkar ha anmälningar om våldtäkt i parti och minut utan framgång och dessutom inför åtal för grovt förtal.

det beror väl på vad man lägger in i begreppet "kåta upp". har det här serievåldtäktsoffret suttit och smekt gubbens ben, blinkat förföriskt, särat på benen och pekat på fittan, så är det naturligtvis ett medgivande till sex. har hon, som hon påstår, blivit så full att hon däckat och gubben då passat på, så är det naturligtvis våldtäkt.

uppgifterna som framkommit under dagen höjer ju inte hennes trovärdighet direkt.
Citera
2021-03-16, 16:48
Medlem
Soterns avatar
Är hon zigenare?
Citera
2021-03-16, 16:49
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duchesse33
Ca 100 000 kr skattefritt lär ju ziggen få i skadestånd för en våldtäkt.. hm, 3 anmälda våldtäkter på 4 år alltså närmar sig snart 1/2 miljon...
Inte fel med extra klirr i kassan.. hade hon inte en Rolle på armen oxå på de bilder man kunde se..?
Gold-digger alltså

Som du säger här hon säkert garanterat fått ersättning från sitt försäkringsbolag på dessa summor.
Citera
2021-03-16, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Som du säger här hon säkert garanterat fått ersättning från sitt försäkringsbolag på dessa summor.

Men hade inte försäkringsbolaget larmat vid det här laget eller är det fritt och plocka ersättningar varje år under 4 år skall det vara.
Citera
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Det kan jag tala om för dig att det INTE kommer bli, utan istället kommer snacket gå "man kan inte ens lita på en man som säger sig vara god" och "män är djur" och om "alla mäns kollektiva ansvar".
Lambertz kan mycket väl vara skyldig till våldtäkt.
Han räknade säkert med att hon inte skulle bli trodd vid anmälan.
Citera
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Men gör helvete! Lite källkritik kanske. W0lf är född 1969, inte i trettioårsåldern, vilken jag och flera andra redan konstaterat.
Läs tråden innan du postar dumheter och felaktigheter. Idiot! Tråden är rörig nog utan idioter som du!

Käft på dig din horunge. Jag följde upp vad en annan skrev och hon passade in på beskrivningen. Att media anger fel ålder är inget nytt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CFFV
BRÅ gör statistik varje år. Enkelt att googla upp. Du kan exempel titta på "Den nya samtyckeslagen i praktiken" s. 31, tabell 1.

Sedan lagändringen har fällandegraden gått upp något.

Mycket intressant - tack för detta.
Citera
2021-03-16, 16:52
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Är hon zigenare?
Den zigenare som vissa försökt få det till, passar inte in när det gäller yrke & övriga detaljer.
Citera
2021-03-16, 16:53
Medlem
Hon har alltså lyckats bli våldtagen vid tre separata tillfällen. Hon har rejäl otur den här kvinnan. Blir mer och mer uppenbart att falskanmäla för våldtäkt är hennes affärsidé.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in