2021-03-16, 16:53
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Det du tycker verkar dramatiserat är väl fall nummer ett, med Tensta-Mongolerna? Jag bygger på detta:

Courtesy of Salmi Partners: https://www.xn--vldtkt-euae.com/man-friades-i-hovratten-kvinna-ansags-opalitlig
Jeeez.
Att GL skulle hamna bakom galler efter en anmälan av denna sms-bombare med ”komplicerad personlighet” finns ju inte. Men detta måste väl rimligen åklagaren känna till? Liksom åtalet för förtal.
Citera
2021-03-16, 16:53
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Men hade inte försäkringsbolaget larmat vid det här laget eller är det fritt och plocka ersättningar varje år under 4 år skall det vara.
Nej. Så korkade är inte försäkringsbolag.
Citera
2021-03-16, 16:56
Medlem
smoerreboms avatar
Cissi får rappa på med krönikan nu!

Det räcker att han är 70 och bjöd hem henne på julafton. Vi vet vad han var ute efter och han använde sin patriarkala makt och status samt alkohol. Det är förkastligt i sig.
Citera
2021-03-16, 16:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Lambertz kan mycket väl vara skyldig till våldtäkt.
Han räknade säkert med att hon inte skulle bli trodd vid anmälan.

Enig, här är det nu så många parallella lager av möjliga scenarier att det är lika bra att ge upp. Allt från en klassik honey trap, hämndmotiv, skandaliserande eller skadeståndsjakt till ett utstuderat fall av exhibitionistisk juridisk narcissism till regelrätt opportunistisk fyllevåldtäkt. Många bottnar här nu... Men inte ett solklart fall direkt.
Citera
2021-03-16, 16:57
Medlem
JanFyhrholdts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Den zigenare som vissa försökt få det till, passar inte in när det gäller yrke & övriga detaljer.
Könskvotering och etnisk kvotering förekommer i alla yrken.
I synnerhet yrken med maktbefogenheter.
Citera
2021-03-16, 16:58
Medlem
nickomyras avatar
Tror inte han är skyldig
https://stoppapressarna.se/svenskt/lambertz-kvinnan-till-polisen-flera-man-valdtog-mig
Citera
Medlem
sphinxen_111s avatar
Verkar som att offret vid ett flertal gånger tidigare varit utsatt för våldtäkt. Något skumt är det.
Citera
Medlem
Bananas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Jag har ändrat uppfattningen nu, nu när göran Lambert har gått ut med sitt namn själv det tyder ju på att han faktiskt är oskyldig. Det kan vara så att han har blivit lurad.

Det är inget som talar i endera riktningen. Han kanske bara är väldigt kylig och tog sin chans när han fick den på julaftonskvällen. Förstod att ingen skulle tro på henne med tanke på historiken...
Citera
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Men hade inte försäkringsbolaget larmat vid det här laget eller är det fritt och plocka ersättningar 3 gånger per år?

Vad skall dom göra? Dom måste betala inom 30 dagar från det att dom fått tillräckliga uppgifter och det är känsligt att bråka om försäkringsersättning när det kommer till våldtäkt. Här är ju beviskravet väsentligen lägre också.

Men visst, gör du det 3 ggr per år så lär ju det bli problem till slut. Men annars är det tufft för dom att neka. Går ju i sådant fall att hota försäkringsbolaget med stämning och utnyttja rättskyddet i försäkringen så det kan också leda till att det blir mångdubbelt dyrare för försäkringsbolaget.

Eftersom det är en summaförsäkring så går det ju också att få ersättning i form av skadestånd från gärningsmannen om han blir fälld utan avräkning och kan betala själv.

Via brottsoffermyndigheten om gärningsmannen är okänd eller inte kan betala sker det dock en avräkning från ev. försäkringsersättning.
Citera
2021-03-16, 16:59
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bendi
Snarare 55-75 tusen kränkning, plus någon schablon för sveda och värk ca 10. Sällan värt besväret ens för en analhora/cum whore/slampa eller vad det nu är du brukar kalla kvinnor.

Du är lite äcklig, men det kan man ju få vara om man vill antar jag

Citerar ett av mina inlägg:

"Nämnden för brottsskadeersättning vid Brottsoffermyndigheten har beslutat att höja brottsskadeersättningen vid våldtäkt. Ersättningen för kränkning höjdes från 75 000 kr till 100 000 kr och ersättningen för sveda och värk höjdes från 10 000 kr till 15 000 kr. Höjningen beror på den skärpta syn på sexualbrott som bl.a. kommer till uttryck genom förändringar i lagstiftningen om sexualbrott."

Men de flesta kvinnor tycker nog inte att 115 000 kronor kan motivera en våldtäkt. Som man skulle jag inte vilja ha ofrivilligt sex för den summan. Men jag tror nog inte heller att du kan förneka att det finns kvinnor (knarkberoende, utslagna, traffic-offer etc) som har en annan uppfattning.

Men jag tror nog en kombination av pengar, manshat och hämndbegär för inbillade oförrätter driver ett antal kvinnor att göra obefogade anmälningar om våldtäkt.... Att anta alla kvinnor alltid talar sanning är inte en bra förutsättning för korrekta domar.

Vi är många män som stött på borderline kvinnor i vår ungdom och senare. Intensiva och underbara kvinnor inledningsvis, som sexlivet var fantastiskt med när det fungerade, men efter några veckor tröttnade de. Då blev det ibland som någon tidigare skrev: Jag vill, vad väntar du på? Nej, sluta, vad håller du på med? Ja, mera, gör mer! Va, våldtar du mig....

Dessa kvinnor kan nog driva vem som helst vansinnig...

Nu som vuxen inser man att dessa kvinnor skall man passa sig för. Vid minsta föraning om vart det barkar så är det bäst att springa åt andra hållet, men som ung så trodde man att det skulle blir bättre....
Citera
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Cissi får rappa på med krönikan nu!

Det räcker att han är 70 och bjöd hem henne på julafton. Vi vet vad han var ute efter och han använde sin patriarkala makt och status samt alkohol. Det är förkastligt i sig.
Men inte brottsligt
Citera
Medlem
eternussermos avatar
Göran om Cissi

http://goranlambertz.se/extrabetraktelse-om-domen-191209-mot-cissi-wallin/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto