2021-03-16, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Till och med Gustav Henriksson eller Kristopher da Graca borde gå före Granen.

Håller med dig haha!
Citera
2021-03-16, 14:00
Medlem
Sedan vet jag inte om Zlatan är lämpad att starta, inte super hög work rate på honom för att uttrycka sig milt och anfallarna är första linjen i försvaret, men med det sagt är det ju en spelare som kan komma in i matcherna och göra skillnad.
Citera
2021-03-16, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvarkihamnen123
En sargad Granen känns mycket märkligt. Men jag tyckte ändå mest att det var kul med både Starfelt och Nilsson ändå.

Hoppas Cajuste går in och gör en riktigt bra insats i någon match så att Gurra förevigt blir förpassad till historieböckerna.

Inget att invända mot Pierre Bengtsson han har stått för starka insatser i väldigt svåra matcher för inte alls särskilt länge sedan.

Men samtidigt gör inte Bengtsson det bra i Vejle, så då förstår jag inte problemet med att slänga in nytt blod mot Georgien och Kosovo som Gabriel Gudmundsson eller Rami Kaib.
Citera
2021-03-16, 14:03
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Fattar ni inte att Andreas Granqvist är tillbaka i landslaget på grund av sin lagkaptensroll för att hålla pli på Zlatan?
Precis, i den här truppen är Granqvist med ENBART för att agera motvikt till Zlatan. Janne är förmodligen mer än väl medveten om att han inte är i närheten av de demontränare som Zlatan är van vid att handskas med. Janne vill ha Granqvist att hålla i handen.
Citera
2021-03-16, 14:03
Medlem
MrSkargards avatar
The return of the God? Den nya, mer ödmjuka Zlatan har visat sig. Fyfan.
In i det sista så hoppades jag att narcissistens skadeproblem skulle förhindra en uttagning men en sådan tur ska man naturligtvis inte ha. Det är dock inte uteslutet att den psykstörda skitstöveln drar på sig en allvarlig skada innan EM så det är det vi får hoppas på nu. Om han inte gör det det så hoppas jag verkligen att Sverige floppar stenhårt och att den ryggradslösa fittan Janne Andersson skäms ut ordentligt.
Det är dock alltid lättare att följa ett mästerskap när man inte håller på något av lagen så i det avseendet är dagens besked ganska positivt.
Citera
2021-03-16, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Fast håller inte du på Blåvitt? Eller jag kanske tar fel nu.

Jo, vilket antingen säger mycket om dagens blåvitt och hur gråa de är eller om det är mitt intresse. Jag har alltså sett flera matcher med IFK både på TV och på plats och missat honom
Citera
2021-03-16, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idkreallyknow
Men samtidigt gör inte Bengtsson det bra i Vejle, så då förstår jag inte problemet med att slänga in nytt blod mot Georgien och Kosovo som Gabriel Gudmundsson eller Rami Kaib.
Nej visst men han måste IMO ändå anses gå före p.g.a starka insatser i landslaget tidigare. Jag förstår hur du tänker att det ändå inte är några viktiga matcher och därför onödigt att satsa på säkra kort. Vilket jag till viss del håller med om, jag tror Janne vill ge Bengtsson lite självförtroende inför ett stundande EM i det här fallet.
Citera
2021-03-16, 14:09
Medlem
Korders avatar
Helt ok uttagning överlag. Finns väl lite jag skulle göra annorlunda, men inget jag grinar över.
Citera
2021-03-16, 14:12
Medlem
MrSkargards avatar
Kommer Janne Andersson eller Peter Wettergren bära narcissistens bagage? Jag gissar på Janne.
Citera
2021-03-16, 14:13
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Kommer Janne Andersson eller Peter Wettergren bära narcissistens bagage? Jag gissar på Janne.

Tror Janne krökt ryggen, så det blir nog Peter. Alternativt att Granen lägger upp den på sin rullator.
Citera
2021-03-16, 14:13
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Tror du att Zlatan kommer lyssna på sportchefen från en superettanklubb - som inte har koll på sina egna spelare?

Zlatan kommer inte att behöva lyssna på någon, det är så att säga en förutsättning för att han ska tas ut. Om Janne Andersson inte inser det nu så kommer han att inse det snart.
Citera
2021-03-16, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvarkihamnen123
Nej visst men han måste IMO ändå anses gå före p.g.a starka insatser i landslaget tidigare. Jag förstår hur du tänker att det ändå inte är några viktiga matcher och därför onödigt att satsa på säkra kort. Vilket jag till viss del håller med om, jag tror Janne vill ge Bengtsson lite självförtroende inför ett stundande EM i det här fallet.

Men om man kollar på gamla insatser så är isåfall Granqvist en självklarhet. Men visst kan köpa att Bengtsson gjort det bra men nu är Augustinsson tillbaka = 0 speltid för Bengtsson. Då kan man lika gärna testa Gudmundsson eller Kaib för man vet ju inte om de gör det bättre än Bengtsson gjort om man inte testar dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in