2021-03-16, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jag förstår hur du menar. Men jag tror inte det var uträknat av henne, även om det tyvärr kan komma att vara till hennes fördel.

Man förstår inte varför juristen väntade så länge med att avsäga sig uppdraget. Om han gjort det för ett par veckor sedan hade Esbjörn haft större chans att skaffa en ny försvarare. Undrar varför just nu...
Men sannolikheten är väl att det blir uppskjutet. Och det är väl rätt, den nya måste ju ha chans att sätta sig in i allt. Undrar vem det blir. Om jag vore Esbjörn hade jag valt någon utan KD-anknytning. Det är tillräckligt in grötat i det här som det är. Han skulle ha en riktig stjärnadvokat den stackaren. En med pondus större än hela Marielund och Ebbas församling tillsammans.

Det kan väl inte va så svårt att förstå varför?

Binninges taktik har aldig varit att ta det här till nån form av rättegång/förhandling. Utan enbart att förhala, förhala och förhala så länge att EBT ska backa pga det mediala trycket. Och det mediala trycket har Binninge med anhang försökt bygga genom sin kontakt på Expressen som får ALLT innan ens tinget får det.

Men nu börjar det brinna i knutarna och Binnige är fullt medveten om att han har exakt noll att komma med. Samt att fakturera Esbjörn fina pengar.

Så i ett sista desperat försök att skjuta upp allting så avsäger han sig uppdraget med förhoppning att tinget ska ge mer tid för en ny person att sätta sig in i uppdraget. Och på sätt förskjuta allting.

Binninge skiter fullständigt i Esbjörn. Utan han bryr sig enbart om att synas i media, som den lilla barnaknullande hora han är.
Senast redigerad av Stegbil 2021-03-16 kl. 00:29.
2021-03-16, 00:27
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Eftersom du inte kan visa ett enda sådant inlägg så ...

Jag, visa? Det har ju du redan visat, det bara dräller av dem i tråden. Du försvarar Binninge hela tiden. Och så fort det ifrågasätts så undviker du det hela och pekar åt annat håll. Patetiskt.

Det är helt uppenbart att du högaktar Binninges "moral" och förkastar Ebbas. Du förnekar det inte ens.
2021-03-16, 00:33
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jag, visa? Det har ju du redan visat, det bara dräller av dem i tråden. Du försvarar Binninge hela tiden. Och så fort det ifrågasätts så undviker du det hela och pekar åt annat håll. Patetiskt.

Det är helt uppenbart att du högaktar Binninges "moral" och förkastar Ebbas. Du förnekar det inte ens.
Jag har aldrig uttryck något positivt om "juristen". Du fantiserar.

Jag har heller aldrig förkastat Ebbas "moral". Men jag har uttryckt dubier om det moraliska i hennes sätt att genomföra husaffären.
2021-03-16, 00:40
Medlem
trngws avatar
Citat:
Jag har aldrig uttryck något positivt om "juristen". Du fantiserar.

Jag har heller aldrig förkastat Ebbas "moral". Men jag har uttryckt dubier om det moraliska i hennes sätt att genomföra husaffären.

Så nu har "jag har aldrig försvarat "juristen"" plötsligt omskrivits till "jag har aldrig uttryckt något positivt om "juristen"".

och så förnekar du att du förkastar Ebbas moral med kommentaren att "jag har uttryckt dubier".

I rest my case.

Och som sagt, bevisen finns drösavis i tråden, ideliga försvar av Binninge och ideliga anklagelser mot Ebbas moral.
2021-03-16, 00:41
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
Alltså jag anger aldrig själv ett intervall i en värdering utan bestämmer mig för ett värde som är det mest troliga vid en försäljning på dennöppna marknaden. Bara för att man gör det finns självklart en osäkerhetsmarginal det är fortfarande bara en uppskattning och bedömning på marknadsvärde. Inget konstigt alls.

Hmm....!?
Jasså, du kör inte med 5 procentarn vid dina värderingar.
Var det auktoriserad mäklare godkänd att värdera fastigheter du var?
2021-03-16, 00:46
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Så nu har "jag har aldrig försvarat "juristen"" plötsligt omskrivits till "jag har aldrig uttryckt något positivt om "juristen"".

och så förnekar du att du förkastar Ebbas moral med kommentaren att "jag har uttryckt dubier".

I rest my case.

Och som sagt, bevisen finns drösavis i tråden, ideliga försvar av Binninge och ideliga anklagelser mot Ebbas moral.

Kan du inte antingen sluta eller visa inlägg där jag försvarat "juristen" eller uttryckt något positivt om honom? Du upprepar dina obefogade angrepp.
2021-03-16, 00:57
Medlem
trngws avatar
Citat:
Kan du inte antingen sluta eller visa inlägg där jag försvarat "juristen" eller uttryckt något positivt om honom? Du upprepar dina obefogade angrepp.

Det har du redan visat mer än tillräckligt. Och återigen tar du till lögner och byter ämne. Jag har aldrig påstått att du sagt något "positivt" om Binninge.

Dessutom är det extremt förmätet av dig att hela tiden kräva att jag skall gå dig till mötes trots att du aldrig går mig till mötes. Det är inte första gången jag påtalar din oförmåga att själv leva upp till dina egna förväntningar på andra.

När det gäller ditt eviga försvar av Binninge och förkastande av Ebba så är det både så frekvent och så uppenbart att det är helt överflödigt att upprepa skiten. Om du hade haft minsta råg i ryggen så hade du stått för dina uttalanden, men inte ens det förmår du.
Gå du och lek med LN6, lika barn leka bäst ...
2021-03-16, 01:08
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
En annan förklaring till att Binninge hoppade av fallet är att han parallellt driver en rättstvist mot just Ebba Busch. Men den är förstås inte lika färgstark och fantasirik som din kreativa lilla uppsats.

Vilka som kommer bli ”nöjda” i slutändan återstår att se. Det blir ju som bekant inte alltid som man tänkt sig, det har du verkligen rätt i.

Han driver ingen rättstvist mot Ebba han Binningejuristen.
Vad som finns är en nyligen påbörjad förundersökning, såna kan ta tid p.g.a hög arbetsbelastning.
Sen vet man inte om den läggs ner, vilket inte är helt omöjligt.

Då Binningejuristen faktiskt är en offentlig person gäller lite annat vid anmälan om förtal, om uppgift som lämnas är av allmänt intresse och dessutom sann föreligger inte förtal.
Han har själv medverkat till att bli en känd offentlig person både genom R.O där han är talesperson, Assange fallet och genom detta mediala spektakel, då hans nuna synts på löpsedlar och TV sändningar.
För offentliga personer finns allmänt intresse och alla fakta är då efterfrågade.
Jämför lite med vad svensk damtidning rotar fram, om vad kungens kusins granne gjorde på 90 talet och sen publicerar med rubriker som ”vän i kretsen kring kungafamiljen inblandad i valutahärva”
2021-03-16, 01:09
Medlem
trngws avatar
Citat:

Du kan fundera på följande och vad det säger om dig. Och sedan vill jag höra dig säga att det inte är sant.

När någon påstår att Ebba har rätt juridiskt, så ifrågasätter du hennes moral.

När någon ifrågasätter Binninges moral så påstår du att det inte är något brottsligt.

Och nu talar jag om husaffären och inte vad Binninge är dömd för.
2021-03-16, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
”Juristen” vill nog vända blad och gå vidare. Vad finns det för mening med att vinna en förtalsrättegång när alla vet att det som sades var sanningen? Det kommer inte att ge sympati, bara antipati, för alla kommer att tycka att Ebba gjorde rätt även om hon fälls.

Så kan det vara men den skadan är nu redan skedd - en härlig hämnd i det sammanhanget kan då vara att få EB att betala skadestånd och bli av med jobbet (hon kan knappast sitta kvar om hon fälls för förtal, den belastningen kommer bli alldeles för stor).
Senast redigerad av Dynamo-Kuken 2021-03-16 kl. 01:31.
2021-03-16, 01:39
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Och DU vet att detta hus stomme inte är av dessa rejäla byggen jag menar?

Du har faktiskt rätt i LN6 att det är en rejäl stomme och är ännu ett mycket vackert hus, med brutet sadeltak (jag får väl skäll igen) som inte svankar fast det är tegel beklätt dvs. tungt som f**n.
Detta hus är ett av de rejäla byggena från förra sekelskiftet du menar, dom kunde bygga på den tiden.
Jag är fullständigt övertygad om att detta hus är värt att rädda, återställa och bevara.
Det går att renovera upp till all sin forna glans och ändå kunna ha alla moderna bekvämligheter.
Skulle mycket väl kunna bo i detta hus om det var renoverat till skick.
2021-03-16, 03:15
Medlem
nova68s avatar
Vänta nu lite!
Kom just ihåg varför Joseph Christenson lät så bekant.
Bott utanför Växjö då det var strid om muslimska böneutrop polisen gett tillstånd till på fredagar.
Han var den som agerade ombud mot polisen och muslimerna i Växjö, var mycket om det i SMP.
Christensen gillade inte heller feminister och tyckte kvinnans plats var i hemmet.
Hmm... undra vad månde bliva om han tar över?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in