Citat:
Ursprungligen postat av
Kämpendahl
Hur menar du egentligen?

Notar är INTE i konspiration med Ebba, men lik förbannat hävdar du att Ebba beställt värderingen i efterhand? Har hon beställt en värdering på 4,2 miljoner? För priset baserades på en värdering på 3,2 miljoner (obs! förstå ordet
baserades) som fastigheten hade värderats till enligt Ebba. Och mycket riktigt, senare kom den skriftliga värderingen som visade just 4,2 miljoner. Alltså fanns det en muntlig/SMS-värdering tidigare som sedan skrevs ned på papper med nytt datum. Hur tusan kan en sådan fråga dras i långbänk i tråden?
Jag menar att Notar gjorde en värdering på 4,2. Men den värderingen gjordes när Aftonbladet säger att den gjordes. Det vill säga i oktober. Denna värdering beställde hon för att hon fick kalla fötter när hon stod utan.
När avtalet skrevs mellan henne och Esbjörn fanns ingen värdering alls. Observera att jag inte säger att det är så utan att jag tror att det är så.
Huset har ett taxirengsvärde på 3,5. Jag tror att man använde sig taxeringsvärdet när man kom fram till priset. Om Esbjörn inte hade någon koll på bostadsmarknaden och fick höra taxeringsvärdet och fick intrycket att det var en värdering. Så bjuder Ebba 3,8 och han sa 3,9. Torde han tycka att han gjort en strålande affär. När han sedan fick klart för sig att så inte var fallet och då ångrar han sig.
Förstår du vad jag menar nu? Du behöver ju inte tycka som jag.