Citat:
Ursprungligen postat av
Grotius
Jag har aldrig försvarat "juristen" Binninge! Du kan inte hitta ett enda inlägg från mig med sådant innehåll. Vilket du ju nu bevisat!
Jag har hela tiden varit rätt föraktfull mot "juristen"; det är därför jag nästan aldrig nämner honom vid namn utan skriver "juristen". Det var ett medvetet val från min sida för att uttrycka vad jag anser om typer som honom. Men denna tråd har ju inte haft "juristen" i fokus utan Esbjörn och Ebba varför jag inte funnit skäl att utgjuta mig över hans brottslighet. (Sen har Ebba dragit in honom genom att förtala honom på Facebook, men det är ju knappast mitt fel.)
Däremot har jag framfört flera åsikter om Ebbas sätt att sköta fastighetsaffären. Och om hennes tilltag att förtala Esbjörns ombud, vilket eventuellt kan ha varit ett rätt smart drag av henne.
Du försvarar ideligen Binninge och visar då inget förakt mot honom, du kan på sin höjd medge att Ebba har rätt juridiskt, vilket visar att du högaktar Binninge moraliskt, då du ständigt försvarar honom och samtidigt med rena lögner och skitsnack anklagar Ebba för moraliskt förfall. Vilket är vad jag ifrågasatt från början i denna din tramsiga litania för att undvika att erkänna ditt försvar av pedofilen och ditt eget moraliska förfall.
Ebbas påpekande om Binningens brottslighet, vilket var helt sant, har lika lite med husaffären att göra som Binninges pedofili. Så här blir din inkonsekvens, ditt hat mot Ebba och ditt sätt att ta Binninge i försvar ännu en gång extremt tydligt, då du säger att du inte har skäl att utgjuta dig över Binninges vandel, men så gärna kastar dig över Ebbas sanna uttalande om pedofilen, som var precis vad som behövdes och det enda som behövdes, för att bryta det lögnaktiga hatdrevet mot henne i media, något som du också förnekar. Du är precis lika moraliskt förkastlig som övriga lögnaktiga Ebba-hatare i tråden med ditt ständiga försvar av Binninge och dina förhatliga lögner om Ebba.