2021-03-15, 23:11
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det finns väl ungefär 10 000 inlägg i tråden där du och dina gelikar högaktar vad han gjort, som de pedofilälskare ni tycks vara. Åsså frånsäger han sig uppdraget och då genast börjar ni kasta skit på honom också. Jaja, det är precis vad man kan förvänta sig av er. Vänder kappan efter vinden och förnekar allt, precis som ni gjort hela tiden. Inte ett sant ord någonstans från er.

Jag har aldrig försvarat "juristen" Binninge! Du kan inte hitta ett enda inlägg från mig med sådant innehåll. Vilket du ju nu bevisat!

Jag har hela tiden varit rätt föraktfull mot "juristen"; det är därför jag nästan aldrig nämner honom vid namn utan skriver "juristen". Det var ett medvetet val från min sida för att uttrycka vad jag anser om typer som honom. Men denna tråd har ju inte haft "juristen" i fokus utan Esbjörn och Ebba varför jag inte funnit skäl att utgjuta mig över hans brottslighet. (Sen har Ebba dragit in honom genom att förtala honom på Facebook, men det är ju knappast mitt fel.)

Däremot har jag framfört flera åsikter om Ebbas sätt att sköta fastighetsaffären. Och om hennes tilltag att förtala Esbjörns ombud, vilket eventuellt kan ha varit ett rätt smart drag av henne.
2021-03-15, 23:26
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Jag har aldrig försvarat "juristen" Binninge! Du kan inte hitta ett enda inlägg från mig med sådant innehåll. Vilket du ju nu bevisat!

Jag har hela tiden varit rätt föraktfull mot "juristen"; det är därför jag nästan aldrig nämner honom vid namn utan skriver "juristen". Det var ett medvetet val från min sida för att uttrycka vad jag anser om typer som honom. Men denna tråd har ju inte haft "juristen" i fokus utan Esbjörn och Ebba varför jag inte funnit skäl att utgjuta mig över hans brottslighet. (Sen har Ebba dragit in honom genom att förtala honom på Facebook, men det är ju knappast mitt fel.)

Däremot har jag framfört flera åsikter om Ebbas sätt att sköta fastighetsaffären. Och om hennes tilltag att förtala Esbjörns ombud, vilket eventuellt kan ha varit ett rätt smart drag av henne.

Du försvarar ideligen Binninge och visar då inget förakt mot honom, du kan på sin höjd medge att Ebba har rätt juridiskt, vilket visar att du högaktar Binninge moraliskt, då du ständigt försvarar honom och samtidigt med rena lögner och skitsnack anklagar Ebba för moraliskt förfall. Vilket är vad jag ifrågasatt från början i denna din tramsiga litania för att undvika att erkänna ditt försvar av pedofilen och ditt eget moraliska förfall.

Ebbas påpekande om Binningens brottslighet, vilket var helt sant, har lika lite med husaffären att göra som Binninges pedofili. Så här blir din inkonsekvens, ditt hat mot Ebba och ditt sätt att ta Binninge i försvar ännu en gång extremt tydligt, då du säger att du inte har skäl att utgjuta dig över Binninges vandel, men så gärna kastar dig över Ebbas sanna uttalande om pedofilen, som var precis vad som behövdes och det enda som behövdes, för att bryta det lögnaktiga hatdrevet mot henne i media, något som du också förnekar. Du är precis lika moraliskt förkastlig som övriga lögnaktiga Ebba-hatare i tråden med ditt ständiga försvar av Binninge och dina förhatliga lögner om Ebba.
2021-03-15, 23:27
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Gissar du nu bara?
Var är detta med kvittning? Står underförstått att en kvittning inte är ok, pengarna får inte tas från avsändare direkt vid ärekränkning.

"7 § Skadestånd, som tillkommer gäldenären med anledning av personskada, frihetsberövande, falskt åtal, ärekränkning eller annat sådant, får ej utmätas medan skadeståndet innestår hos den som skall utge det."

Sedan efter utbetalning - bara man håller pengarna separat klarar man sig.
"Sedan skadeståndet har betalats ut, får vad som hålls avskilt ej utmätas"

Jodå, Kronkalle kan lägga rabarber på hans ev. skadestånd.
Det finns metod för det också, men inte alla vet hur man gör.
2021-03-15, 23:28
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Det var 4 mån sen jag rotade i detta.
Ulf Terge Lööv bor i ett mindre hus med flera brf-lägh, brf Caroline, här verkar man ha skitigt i lägh-nummer, men det är alltså flera mindre lägenhet i ett gammalt gårdshus från 1800-talet Men att 2st 81-taggare bor hos Majkgård pekar på att dessa snubbar jobbar åt henne i utbyte av boende och sen hyr ut sina brf-lägenheter, förmodligen möblerad så dom kan lägga på 10-15% på hyran. Men nog stinker det, vi har att göra med en hel kennel av myglare, vi har bara sett toppen av detta.

Ja, jag tror vi har upptäckt exakt var epicentrum för den "sanna" sekten i Marielund ligger. Uppsalas eget Waco - Odalgården.
2021-03-15, 23:38
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Jag förstår hur du menar. Men jag tror inte det var uträknat av henne, även om det tyvärr kan komma att vara till hennes fördel.

Man förstår inte varför juristen väntade så länge med att avsäga sig uppdraget. Om han gjort det för ett par veckor sedan hade Esbjörn haft större chans att skaffa en ny försvarare. Undrar varför just nu...
Men sannolikheten är väl att det blir uppskjutet. Och det är väl rätt, den nya måste ju ha chans att sätta sig in i allt. Undrar vem det blir. Om jag vore Esbjörn hade jag valt någon utan KD-anknytning. Det är tillräckligt in grötat i det här som det är. Han skulle ha en riktig stjärnadvokat den stackaren. En med pondus större än hela Marielund och Ebbas församling tillsammans.
2021-03-15, 23:42
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Du försvarar ideligen Binninge och visar då inget förakt mot honom, du kan på sin höjd medge att Ebba har rätt juridiskt, vilket visar att du högaktar Binninge moraliskt, då du ständigt försvarar honom och samtidigt med rena lögner och skitsnack anklagar Ebba för moraliskt förfall. Vilket är vad jag ifrågasatt från början i denna din tramsiga litania för att undvika att erkänna ditt försvar av pedofilen och ditt eget moraliska förfall.

Ebbas påpekande om Binningens brottslighet, vilket var helt sant, har lika lite med husaffären att göra som Binninges pedofili. Så här blir din inkonsekvens, ditt hat mot Ebba och ditt sätt att ta Binninge i försvar ännu en gång extremt tydligt, då du säger att du inte har skäl att utgjuta dig över Binninges vandel, men så gärna kastar dig över Ebbas sanna uttalande om pedofilen, som var precis vad som behövdes och det enda som behövdes, för att bryta det lögnaktiga hatdrevet mot henne i media, något som du också förnekar. Du är precis lika moraliskt förkastlig som övriga lögnaktiga Ebba-hatare i tråden med ditt ständiga försvar av Binninge och dina förhatliga lögner om Ebba.

Oj, du verkar verkligen ha kommit att hata mig! Eller hatar du alla som inte älskar Ebba?

Men det vore ju bra om du hade lite på fötterna i dina sakpåståenden. Här tar jag upp några saker:

Du kan på sin höjd medge att Ebba har rätt juridiskt, vilket visar att du högaktar Binninge moraliskt
Om jag menar att Ebba har rätt till den omtvistade fastigheten rent juridiskt, hur skulle det visa att jag högaktar "juristen"? Det säger väl inget om min inställning till "juristen"?
Du säger att du inte har skäl att utgjuta dig över Binninges vandel, men så gärna kastar dig över Ebbas sanna uttalande om pedofilen
Jag har aldrig påstått att Ebbas uttalande om "juristen" är annat än sant.
... att bryta det lögnaktiga hatdrevet mot henne i media, något som du också förnekar.
Jag har inte deltagit något hatdrev mot Ebba, tvärtom har jag bemödar mig om att försöka argumentera sakligt utifrån de uppfattningar jag har om hennes beteende. Flera gånger har jag dessutom frågat i tråden när jag varit osäker på fakta i ärendet och verkligen letat efter vad som är sant och riktigt.

Samtidigt är det massmedias roll att granska makthavare (vilket inte rättfärdigar lögner naturligtvis)
dina förhatliga lögner om Ebba
Men jag tror aldrig jag har ljugit om Ebba, det ingår inte i mitt sätt att ljuga. Visa gärna var jag har framfört någon lögn om Ebba eller överhuvudtaget i tråden
Du har fortfarande inte hittat ett enda inlägg vari jag uttalar mig positivt om "juristen". Borde du inte lite besinna dig?
2021-03-15, 23:44
Medlem
nova68s avatar
Citat:
I grund och botten är det nog så att Esbjörn fick leta ända till Borås och en nystartad advokat-firma med en advokat som inte ens är torr bakom öronen ännu, för att hitta någon som överhuvudtaget vill ta i honom med tång.

Ingen annan advokat är intresserad av att ta över all den skit som Binninge ställt till med. Så som han har målat in Esbjörn fullständigt i ett hörn helt utan några utvägar. Och nu har de dessutom avfärdat Ebbas förlikningsbud så inte ens den utvägen finns med mindre än att de får förhandla fram ett nytt bud. Och om de nu kommer och vill göra det, ja då har de en mycket sämre förhandlingsposition än tidigare och kan inte räkna med alls samma bud.

Ja, det ska bli intressant att se hur Ebbas slipade ombud hanterar denna nya situation, nu när hon har en adovkat på andra sidan bordet och de spelar efter samma regler. Inga karatesparkar under bältet längre.

Undrar lite nu över att Binningejuristen i ett pressmeddelande själv avsäger sig som ombud, två veckor innan bevisningen ska vara inlämnad till tingsrätten och själv utsett sin efterträdare.
Har nog för mig att han måste lämna in begäran till tingsrätten om att få avsäga sig som ombud och att tingsrätten även kan neka honom att avträda. (om inte särskilt betungande skäl föreligger)
Baserat på den korta tidsrymd som återstår till tingsrättens ”dead line” och att Binningejuristen med hänsyn till sin klients bästa måste fullfölja detta föreläggande som ombud.
Att då nytt ombud inte hinner läsa in sig på fallet, så får nytt ombud inträda först efter denna tidpunkt.

Eller???
2021-03-15, 23:48
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jag förstår hur du menar. Men jag tror inte det var uträknat av henne, även om det tyvärr kan komma att vara till hennes fördel.

Man förstår inte varför juristen väntade så länge med att avsäga sig uppdraget. Om han gjort det för ett par veckor sedan hade Esbjörn haft större chans att skaffa en ny försvarare. Undrar varför just nu...
Men sannolikheten är väl att det blir uppskjutet. Och det är väl rätt, den nya måste ju ha chans att sätta sig in i allt. Undrar vem det blir. Om jag vore Esbjörn hade jag valt någon utan KD-anknytning. Det är tillräckligt in grötat i det här som det är. Han skulle ha en riktig stjärnadvokat den stackaren. En med pondus större än hela Marielund och Ebbas församling tillsammans.

Nej jag hoppas verkligen att Ebba inte är så beräknande att hon begår brott för att vinna fördelar. Hursomhelst är det rätt korkat att uttala sig om motpartens ombud när man är i en tvist.

Att "juristen" väntade så länge beror väl på att han inte förstod bättre, han är ju ingen jurist utan en outbildad sakförare. Hans främsta merit kanske är att han själv dömts för allvarliga brott ...

Esbjörn kommer nu i betydligt sämre läge. Det är inte alls säkert att domstolen ger honom speciellt mycket mer tid. Det går ju ut över motparten.

Vad Esbjörn behöver är en advokat van vid avtalsrätt inklusive fastighetsköp. En advokat med lite processvana därtill.
2021-03-15, 23:51
Medlem
trngws avatar
Citat:
Oj, du verkar verkligen ha kommit att hata mig! Eller hatar du alla som inte älskar Ebba?

Men det vore ju bra om du hade lite på fötterna i dina sakpåståenden. Här tar jag upp några saker:

Du kan på sin höjd medge att Ebba har rätt juridiskt, vilket visar att du högaktar Binninge moraliskt
Om jag menar att Ebba har rätt till den omtvistade fastigheten rent juridiskt, hur skulle det visa att jag högaktar "juristen"? Det säger väl inget om min inställning till "juristen"?
Du säger att du inte har skäl att utgjuta dig över Binninges vandel, men så gärna kastar dig över Ebbas sanna uttalande om pedofilen
Jag har aldrig påstått att Ebbas uttalande om "juristen" är annat än sant.
... att bryta det lögnaktiga hatdrevet mot henne i media, något som du också förnekar.
Jag har inte deltagit något hatdrev mot Ebba, tvärtom har jag bemödar mig om att försöka argumentera sakligt utifrån de uppfattningar jag har om hennes beteende. Flera gånger har jag dessutom frågat i tråden när jag varit osäker på fakta i ärendet och verkligen letat efter vad som är sant och riktigt.

Samtidigt är det massmedias roll att granska makthavare (vilket inte rättfärdigar lögner naturligtvis)
dina förhatliga lögner om Ebba
Men jag tror aldrig jag har ljugit om Ebba, det ingår inte i mitt sätt att ljuga. Visa gärna var jag har framfört någon lögn om Ebba eller överhuvudtaget i tråden
Du har fortfarande inte hittat ett enda inlägg vari jag uttalar mig positivt om "juristen". Borde du inte lite besinna dig?

Återigen bekräftar du vad jag skriver genom att styra bort från ämnet.

Som sagt, det bara dräller av inlägg från dig där du försvarar Binninge, att du förnekar något så uppenbart som du själv gjort otaliga gånger i tråden visar bara vilken plump lögnare du är.
2021-03-15, 23:51
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Undrar lite nu över att Binningejuristen i ett pressmeddelande själv avsäger sig som ombud, två veckor innan bevisningen ska vara inlämnad till tingsrätten och själv utsett sin efterträdare.
Har nog för mig att han måste lämna in begäran till tingsrätten om att få avsäga sig som ombud och att tingsrätten även kan neka honom att avträda. (om inte särskilt betungande skäl föreligger)
Baserat på den korta tidsrymd som återstår till tingsrättens ”dead line” och att Binningejuristen med hänsyn till sin klients bästa måste fullfölja detta föreläggande som ombud.
Att då nytt ombud inte hinner läsa in sig på fallet, så får nytt ombud inträda först efter denna tidpunkt.

Eller???

I tvistemål kan nog parten byta ombud lite som den vill. Esbjörn äger den frågan. Men domstolen behöver inte gå med på att förlänga tiden att inkomma med den krävt av Esbjörn. I morgon ska jag kolla dessa saker lite bättre i rättegångsbalken, nu är timman för sen för det.

(Offentlig försvarare i brottmål kan bara bytas med rättens tillstånd.)
2021-03-15, 23:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt

Kalle Anka skulle kunna vinna över Ebba i detta fallet, jag är fullständigt övertygad om att Ebba inte tål att fler lögner blir uppdagade, hon är fullt medveten om att avtalet föregicks av oegentligheter från hennes sida. Hon är fullt medveten om att ingen värdering fanns vid tillfället, jag skulle kunna räkna upp ett antal saker till vilka Ebba inte vill ska tas upp under ed i rättegången.
Detta innebär att Ebba kommer att söka en hyfsat skadefri Exit från denna affär i god tid innan förhandlingens start och då dra sej ur.
2021-03-15, 23:56
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Återigen bekräftar du vad jag skriver genom att styra bort från ämnet.

Som sagt, det bara dräller av inlägg från dig där du försvarar Binninge, att du förnekar något så uppenbart som du själv gjort otaliga gånger i tråden visar bara vilken plump lögnare du är.

Eftersom du ännu inte visat ett enda inlägg där jag förvarat "juristen" så väger dina ord rätt lätt ...

Hur styrde jag förresten bort från ämnet genom att diskutera delar av det du just skrivit? Höll du dig inte till ämnet?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in