2021-03-15, 17:53
Medlem
EjSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suecokid
Riktigt tråkigt att hon skulle få en sådan son. Livet där blir nog inte så fantastiskt.
Har hon nå fler barn?

Ja inte roligt för henne med denna utveckling. Nej , jag tror han är ensamt barn.
Citera
2021-03-15, 19:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Vanligt folk, sånt folk som uppfostras och därigenom lär sig bete sig anständigt i en diskussion, sånt folk hade omgående bett om ursäkt när de blev upplysta om att assessorer är färdigutbildade domare. De är alltså inte några "klåpare" som du påstod.
Vanligt folk hade inte likt du håller på med, fortsatt tjata på det vis du gjort i flera inlägg.
De hade tagit på sig en sån här

Du sabbar tråden.
Jämfört med hovrättsråden är de klåpare ja.
Citera
2021-03-15, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EjSvensk
Hon kanske fortf är i chock mamman , hon var dock den som var på honom och försökte hålla ordning på honom står det i fupen. Hon brukade rota igenom huset där han bodde och gillade inte att han sysslade med suspekt verksamhet. Hans egen FB är stängd sedan dagen domen kom i HR. Måste vara ett tufft ställningstagande för henne , mor är alltid mor. Men jag instämmer att hon borde ta bort bilden , varken mor eller mormor är nog stolta att synas på bild med det svarta fåret. Jag tycker inte man ska döma henne , hon står knappast bakom hans handlingar och mår säkert inte bra nu.
Jag dömer inte mamman. Även de bästa kan få rötägg till barn, och som mamma lär hon ju säkert älska honom ändå även om hon inte på något sätt står bakom det han gjort.
För mig ser dock hans sida ut som tidigare, tråkigt nog för hans ex...
Citera
2021-03-16, 00:00
Medlem
EjSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenHonHan
Jag dömer inte mamman. Även de bästa kan få rötägg till barn, och som mamma lär hon ju säkert älska honom ändå även om hon inte på något sätt står bakom det han gjort.
För mig ser dock hans sida ut som tidigare, tråkigt nog för hans ex...

Du har rätt den är kvar , jag hade slarvat vid sökningen... Om man får ha en åsikt så ser inte hans X ut att tillhöra de vassaste knivarna i någon låda , ändock förstår jag din tanke.
Citera
2021-03-16, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
...och jag å min sida fattar inte varför man postar felaktig information (se det fetade) och utifrån dessa felaktiga(!) påståenden försöker föra resonemang.

Läs åtminstone första raden i denna länk:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Assessor

Om det känns jobbigt för er båda att behöva klicka på länken, så hjälper jag gärna till med att citera:
"Assessor är i Sverige en färdigutbildad domare som ännu inte har ordinarie tjänst."
En färdigutbildad domare! Det står alltså inte ett ord om att de skulle vara "klåpare".
Men det finns det förstås vissa andra som är..

Missuppfattade innebörden av assessor, ursäkta. Däremot håller jag fortfarande inte med om bevisvärderingen som sagda assessor har använt för att köra över de två ordinarie domarna. Tycker att det hovrättsråden uttrycker i sin skiljaktiga mening är det som egentligen bör vara det som utgör domskälen.

Men det faktum att en assessor var en färdigutbildad domare är, i vart fall för mitt resonemang en petitess hur eller hur är assessorn ändå än jurist, mitt resonemang riktade snarare in sig på hur denne valde att köra över två rutinerade domare tillsammans med två lekmän.
Senast redigerad av kvarkihamnen123 2021-03-16 kl. 13:48.
Citera
2021-03-16, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berra76
Jaha, pratade med en av nämndemännen som var med på rättegången i måndags och enligt honom blev det livstid för den ena och 4 år för den andre. Men om dom inte fallit än så måste jag ha missuppfattat det hela...

Kändis nu.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wen7vM/misstankt-flashbacklacka-kring-dom-om-dubbelmord
Citera
2021-03-16, 16:40
Medlem
Doktorphils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Kändis nu.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wen7vM/misstankt-flashbacklacka-kring-dom-om-dubbelmord

Kan detta vara skäl till att rättegången måste tas om ?
Citera
2021-03-16, 16:45
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktorphil

Inte enligt artikeln ovan, där åklagaren är intervjuad.
Citat:
Förundersökningen gäller brott mot tystnadsplikten.
– Det är åklagaren i målet som gjort en anmälan. Hon har blivit uppmärksammad på en tråd på forumet Flashback där det framkommer att någon varit i kontakt med en nämndeman i målet som talat om vilka straff det skulle bli, säger Bengt Åsbäck, vice överåklagare på Särskilda åklagarkammaren till TT.

Citat:
Det får ju inte en direkt betydelse i den meningen eftersom det inte är så att hovrätten kan agera. Då är det ju i så fall om parterna har synpunkter på någonting i domen eller kring handläggningen av domen som de får vända sig till Högsta domstolen och klaga på domen.
Senast redigerad av Pandalina4 2021-03-16 kl. 16:49.
Citera
2021-03-16, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Kändis nu.

Se där ja. Ja, vår FB-are sitter inte löst, det är tack och lov bara nämndemannen. Men hur fan kan man som rättens ledamot vara så lösmynt?

Fast nämndemannen vet troligen vem han snackat med och vem som har läckt på flashback. Kan bli en intressant twist här.

Citat:

Nej, rättegången var över, och nämndemannen var inte jävig så vitt vi vet. Men lösmynta domare som läcker, om än bara lekmannadomare, vill åtminstone inte jag ha i en rättssal.Om han läcker om själva domen, vem vet vad mer han snackar om nästa gång det är ett högprofilerat fall?
Senast redigerad av Picasso2 2021-03-16 kl. 17:09.
Citera
2021-03-16, 17:17
Medlem
TrotylHasses avatar
Citat:

Det borde det vara. Både glappkäft och träskalle sitter och dömer i hovrätten. Skandal!
Citera
2021-03-16, 17:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Berra76
Jaha, pratade med en av nämndemännen som var med på rättegången i måndags och enligt honom blev det livstid för den ena och 4 år för den andre. Men om dom inte fallit än så måste jag ha missuppfattat det hela...
Men du fete fan ska det vara så svårt att hålla klaffen?
Citera
2021-03-16, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Men du fete fan ska det vara så svårt att hålla klaffen?
Du vet att han inte är nämndemannen som artikeln syftar på va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in