2021-03-14, 20:33
Medlem
Om ett skärp är inblandat ser jag framför mig att ett skoavtryck är mycket sannolikt. Men jag har haft fel förr.
Senast redigerad av blackniggeryoe 2021-03-14 kl. 20:38.
Citera
2021-03-14, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackniggeryoe
Domen är inte ok.VK har trängt sig in i parets bostad och förmodligen
slagit en mortel i huvudet på Lars. Lindat in S i plast därefter strypt henne med ett skärp därav fotavtrycket. Brutalt och vidrigt . Han får leva med det.VK kom undan .Den livstids dömde kan ju fundera på detta varje kväll han går till sängs.
Självfallet är det ett skit-avgörande i den senaste domen i fallet.
Svenskt orättsväsende har ungefär lärt sig sig noll, från Lindomefallet (ao 1988??) !
Bägge de f.d. raketforskarna borde genom lämpliga domar ha "utackorderats" till något lämpligt fängelse på det västsibiriska tundralandet!!
Citera
2021-03-14, 20:58
Medlem
Rabattfyllans avatar
Citat:
Om ett skärp är inblandat ser jag framför mig att ett skoavtryck är mycket sannolikt. Men jag har haft fel förr.

Tänker du att ett sånt mord begås på ett speciellt sätt? Är det din utgångspunkt?
Citera
2021-03-14, 21:03
Medlem
Utgångspunkt???Mördare vill sällan se offret i ögonen. Min teori är att hon låg på mage
Senast redigerad av blackniggeryoe 2021-03-14 kl. 21:05.
Citera
2021-03-14, 21:05
Medlem
Rabattfyllans avatar
Citat:
Utgångspunkt???Mördare vill sällan se offret i lögnen . Min teori är att hon låg på mage

Offret i lögnen? Nu förstår jag inte riktigt.
Citera
2021-03-14, 21:15
Medlem
Suecokids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suecokid
För över till sitt egna konto...

Är nog inte ensam, men uppfattningen är att Victor inte gjort ett skit, förutom rånet då. Hoppas han blir frikänd, Christoffer verkar ju vara helt jävla galen!

Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Då lär du nog bli besviken för frikänd kommer inte VK bli.

Det är dumt att jinxa

Kanske blir en vända till, tror inte det, men man vet aldrig.
Men Victor är ingen mördare, men det är galningen Christoffer. Slutet gott, allting gott.
Citera
2021-03-14, 21:19
Medlem
EjSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suecokid
Det är dumt att jinxa

Kanske blir en vända till, tror inte det, men man vet aldrig.
Men Victor är ingen mördare, men det är galningen Christoffer. Slutet gott, allting gott.

Jag såg C Ö:s mors profil på FB , stackars människa om hon bor kvar i V-tuna kan inte vara kul.
Citera
2021-03-14, 21:21
Medlem
Jag tror tvärtom.C är en fitta som låter VK göra skijobbet.
Citera
2021-03-14, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Jag personligen tar inte skoavtrycket på Susannes rygg för sanningen. Om jag minns rätt berättade CÖ grejen med skosulan innan förhörsledaren delgav honom den infon. Visst VK gjorde detsamma men vad dom egentligen pysslat med i huset och med liken under söndagen och måndagen vet ingen av oss.

Ingenstans i mitt inlägg du besvarar säger jag att utredningen skulle varit snävare. Tvärtom säger jag ju din dumme fan!
Jag har nog läst det men glömt bort vad CÖ sade om skoavtrycket. Vad sade han då?
Citera
2021-03-14, 22:34
Medlem
Funderade tidigare på vad man gör när man släpps ur häkte efter så lång tid och dessutom blivit åtalad för fruktansvärda dubbelmord?
Bor han kvar i sin lägenhet? Hemma hos mamma? Jobbar man kvar på sitt jobb? Har man vänner kvar? Har så mycket frågor.
Citera
2021-03-14, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EjSvensk
Jag såg C Ö:s mors profil på FB , stackars människa om hon bor kvar i V-tuna kan inte vara kul.
Hon verkar stolt över sin son eftersom hon inte byter bakgrundsbild. Jag tror att jag nog hade gjort ifall jag hade haft barn som gjort något så hemskt som han har 🤮 Men hon vill väl visa att hon finns där for honom trots allt.
Och om jag vore CÖs ex så hade jag krävt att något loggat in på hans konto och tagit bort bilden (bilder?) där hon syns. Stackars tjej att bli förknippad med honom.
Citera
2021-03-14, 23:58
Medlem
EjSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenHonHan
Hon verkar stolt över sin son eftersom hon inte byter bakgrundsbild. Jag tror att jag nog hade gjort ifall jag hade haft barn som gjort något så hemskt som han har 🤮 Men hon vill väl visa att hon finns där for honom trots allt.
Och om jag vore CÖs ex så hade jag krävt att något loggat in på hans konto och tagit bort bilden (bilder?) där hon syns. Stackars tjej att bli förknippad med honom.

Hon kanske fortf är i chock mamman , hon var dock den som var på honom och försökte hålla ordning på honom står det i fupen. Hon brukade rota igenom huset där han bodde och gillade inte att han sysslade med suspekt verksamhet. Hans egen FB är stängd sedan dagen domen kom i HR. Måste vara ett tufft ställningstagande för henne , mor är alltid mor. Men jag instämmer att hon borde ta bort bilden , varken mor eller mormor är nog stolta att synas på bild med det svarta fåret. Jag tycker inte man ska döma henne , hon står knappast bakom hans handlingar och mår säkert inte bra nu.
Senast redigerad av EjSvensk 2021-03-15 kl. 00:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in