2021-03-15, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Du ska hålla igen snattran totalt tills programmet är visat på den ordinarie TV-tiden. Börjar en så lockas fler följa efter. Ska det vara så jävla svårt å hålla? Du verkar ju ändå vara 18 år fyllda fastän invektiven flyger ut ur din käft lika lätt som att du bara måste tala om att du sett programmet först och vad det i huvudsak skulle innehålla.

Du har rätt i att spoilern inte var av värsta sort och hade den varit värre hade jag rapporterat för regel 0.07. Dock har du inte rätt i att gränsen går vid när programmet släpps på play för folk kanske jobbar natt och de ska kunna läsa kommentarer här innan utan att riskera få läsa om programmet de ska se.

Jag tyckte slutövningen var bra med twisten om att de trodde de failat på sista övningen och därför skulle riskera bli underkända. Läkaren var den som höll måttet - lite för mycket snyft på de andra två som också stod kvar som vinnare till slutet.

Jag jobbade igår kväll och skulle se programmet nu på morgonen. Kan du utförligt förklara skillnaden mellan ditt inlägg ovan och det du förkastar?

Jag anser att om man går in i en tråd som diskuterar en serie så får man vara beredd att läsa vad som händer så fort ett avsnitt släpps på någon öppen plattform. Att däremot droppa vem som åker ut eller vinner innan avsnitten släpps skall så klart in i spoilers.

Jag tycker detta programmet var rätt bra och uppskattade att se alla känsloyttringar från både rekryter och instruktörer.
Citera
2021-03-15, 10:22
Medlem
spückos avatar
Alla tre i slutet var värdiga vinnare, höll på Anthony då jag minns hnm från boxningen så extra kul att han imponerade!

För övrigt har jag svårt att förstå att ni som inte vill bli spoilade går in och läser i tråden innan ni sett avsnittet? Klart man bör använda spoliertagg, men eftersom det uppenbarligen inte sker i den mån många önskar så är det väl smartast att inte gå in och läsa alls förrän efteråt.
Citera
2021-03-15, 11:49
Medlem
swimmingpools avatar
Varför var det tre vinnare?
Citera
2021-03-15, 12:24
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sgnam
Jag jobbade igår kväll och skulle se programmet nu på morgonen. Kan du utförligt förklara skillnaden mellan ditt inlägg ovan och det du förkastar?

Jag anser att om man går in i en tråd som diskuterar en serie så får man vara beredd att läsa vad som händer så fort ett avsnitt släpps på någon öppen plattform. Att däremot droppa vem som åker ut eller vinner innan avsnitten släpps skall så klart in i spoilers.

Jag tycker detta programmet var rätt bra och uppskattade att se alla känsloyttringar från både rekryter och instruktörer.
Okey, jag vet av erfarenhet från andra dokusåpaseriediskussioner här på Flashback att vad som gäller som gräns för att avslöja innehåll är när programmet har sänts på TV. Som i detta fall kan man ju ha en planerad dokusåpakväll med först söndagsfinal i Farmen som aldrig läggs ut i förväg för att sen direkt efter se Elitstyrkan. Man kan ha följt med i diskussioner här på FB om programmen och ska kunna göra det utan risk för att då få förhandsinfo innan det sänts efter den vanliga TV-tablåtiden.

Alltså du gick in på morgonen i tråden och visste att 8:e o sista avsnittet sänts i TV och visste också därmed att det hade diskuterats och kommenterats helt öppet. Jag gick in på kvällen innan TV-programmet skulle sändas kl 21:00 och var övertygad om att om någon hade sett programmet i förväg på datorn och fällt några kommentarer så hade det gjorts genom spoilerfunktionen som finns till för just sådant.
Citera
2021-03-15, 12:30
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Varför var det tre vinnare?
Programmet var upplagt så att antingen klarade man prövningen eller så misslyckades man. Det hade alltså också kunnat sluta med 0 startandes kvar eller att alla 16 hade "vunnit".
Citera
2021-03-15, 12:57
Medlem
Blorkums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tardumej?
eller hur. om man lyssnat genom serien, så förstår man att man arbetar mycket med att kunna ha tillgång till alla känslor, men att kontrollerat kunna släppa ut dom. Så att våga låta sig bli berörd är en styrka.
Precis, om man tycker de är löjluga/daltande så har man nog missat en del av poängen.
Citat:
Alltså du gick in på morgonen i tråden och visste att 8:e o sista avsnittet sänts i TV och visste också därmed att det hade diskuterats och kommenterats helt öppet. Jag gick in på kvällen innan TV-programmet skulle sändas kl 21:00 och var övertygad om att om någon hade sett programmet i förväg på datorn och fällt några kommentarer så hade det gjorts genom spoilerfunktionen som finns till för just sådant.
Sorry men jag tycker nog man får skylla sig själv i det här fallet om man går in i tråden efter att den släppts på nätet samma dag. Jag går naturligtvis in först EFTER att jag sett klart avsnittet.
2021 känns det löjligt att TV-sändningen ska bestämma.
Citera
2021-03-15, 13:19
Medlem
Scalpings avatar
Man kan ju fråga sig varför de blev så glada eftersom de inte vann en enda krona vad jag förstår. bara nån fånig bekräftelse från hårdingofficerarna
Citera
2021-03-15, 13:31
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blorkum
Precis, om man tycker de är löjluga/daltande så har man nog missat en del av poängen.
Jag håller inte med - lipsillarna duger inte - läkaren var den ende som höll måttet. Det enda som där fanns att gråta för eller över var han/hon som var en hen. Vilket jävla öde.
Citat:
Sorry men jag tycker nog man får skylla sig själv i det här fallet om man går in i tråden efter att den släppts på nätet samma dag. Jag går naturligtvis in först EFTER att jag sett klart avsnittet.
2021 känns det löjligt att TV-sändningen ska bestämma.
Ja kanske har jag fel här och att det var en svunnen tid då TV-tablån gällde som gräns för att använda spoilern. Jag har skrivit till en moderator för att få det utrett och bett dem lägga in text om det i regeln. Vad jag vet är att det var stenhårt så innan iaf och inte alls så länge sedan heller för både Farmen och Robinson att TV-tiden gällde.

Ett antingen eller bör ju råda för om jag diskuterar programmet och sen blir citerad ska ju jag utan risk kunna gå in här och se vad som skrivits som då rör tidigare avsnitt eller kanske hur den användaren tror att nästa avsnitt kommer att utveckla sig. Jag vill ju ha med mig det innan jag ser/sett nästa program.

Ja jag gick in i Farmen-tråden och där används spoilern - senaste inlägget >>> (FB) Farmen 2021

Ja och nu behöver jag inte invänta moderatorns svar heller för jag gick in i Farmen-tråden för o kommentera och möttes då av detta meddelande och samma borde nog gälla även här

Moderatormeddelande
Postat av Dr King 2021-02-10, 17:58
Moderator
Tänk på att använda spoiler för att skriva om viktigare saker i avsnitt som ännu inte har sänts på TV4.

/Moderator
Senast redigerad av kubun 2021-03-15 kl. 14:06.
Citera
2021-03-15, 14:13
Medlem
Esposito1887s avatar
Uppskattade programmet mycket och är mäkta imponerad av de som klarade sig hela vägen i mål. Personligen så hade nog kylan varit det som knäckt mig (säkert fler saker också).

Läkaren är en supercast, han borde de plocka med i Robinson.
Citera
2021-03-15, 15:31
Medlem
jutsulegendens avatar
Citat:
Sen vi som föredrar att se det på ordinarie TV-sändningstid vill kunna njuta av programmet utan förhandsinformation så använd spoilerfunktionen - alltså denna

Inte såå avslöjande info men ändå onödigt så se min kommentar ovan och nedan

Fånigt å avslöja absolut sista övningen i förtid för oss TV-tittare
Självklart ska man använda Spoiler-tag, men vill man inte veta så ska man kanske undvika att gå in i tråden och läsa innan man sett programmet. Som jag gjorde...
Citera
2021-03-15, 15:44
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
Man kan ju fråga sig varför de blev så glada eftersom de inte vann en enda krona vad jag förstår. bara nån fånig bekräftelse från hårdingofficerarna

Har man aldrig genomfört militära prestationsövningar, fångförhörsövningar, repelleringsövningar, varit borta ifrån familj under tunga övningar, haft konstant sömnbrist under veckor, dåligt med mat under veckor, burit tungt till fots, jagad av helikoptrar, militärpolis med hundar, osv, osv så skriver man som dig.

Efter att vår prestationsövning på Karlberg under 9 dygn varav det sista dygnet var i en kall källare med psykedelisk musik, huva och handfängsel(fångmoment med förhörsledare ifrån tolkskolan)så är man djävligt lycklig när man klarat det.
Djävligt glad!
Citera
2021-03-15, 15:54
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Du ska hålla igen snattran totalt tills programmet är visat på den ordinarie TV-tiden. Börjar en så lockas fler följa efter. Ska det vara så jävla svårt å hålla? Du verkar ju ändå vara 18 år fyllda fastän invektiven flyger ut ur din käft lika lätt som att du bara måste tala om att du sett programmet först och vad det i huvudsak skulle innehålla.

Du har rätt i att spoilern inte var av värsta sort och hade den varit värre hade jag rapporterat för regel 0.07. Dock har du inte rätt i att gränsen går vid när programmet släpps på play för folk kanske jobbar natt och de ska kunna läsa kommentarer här innan utan att riskera få läsa om programmet de ska se.

Jag tyckte slutövningen var bra med twisten om att de trodde de failat på sista övningen och därför skulle riskera bli underkända. Läkaren var den som höll måttet - lite för mycket snyft på de andra två som också stod kvar som vinnare till slutet.

Jag berättade ingenting som du inte hade fått reda på dom första minutrarna, din in i helvetes lilla *hora*.

Du kan rapportera mig hur mycket du vill, du är ändå patetisk.

On topic; Danmarks och UK's upplagor är inte alls "hårdare", efter att ha tittat igen (har sett alla säsonger who dares wins). Danskarna bölar vuxna män, och instruktörerna säger allt med ett leende, och vad det gäller UK så är andelen idioter tio gånger högre, minns inte exakt men en snubbe trodde han var stålmannen. En annan blev hemskickad efter första joggingturen. Fucking skämt.

En sak till, kubun: fitta.
Senast redigerad av RickRozay 2021-03-15 kl. 15:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in