2021-03-14, 22:01
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
Fånigt sista uppdrag att släpa runt på en massa bensindunkar. Nåt lite tuffare som den brittiska kunde de väl gjort?

steka 1000 pannkakor på 1 sekund eller vad
Citera
2021-03-14, 22:06
Medlem
Trodde de skulle välja ut en som var bäst. Men skönt program att följa iaf.
Citera
2021-03-14, 22:11
Medlem
Har man gjort militärtjänstgöring så vet man att det fysiska kan man klara av. Det är det psykiska som är det överjävliga. Tycker att de tre som var kvar till slutet visade en jäkla styrka på det området. Och sen att dom visade känslor i slutet när dom fick reda på att dom klarat av helvetet är bara ett bevis på styrka, tror inte att många av oss som skriver här inne hade klarat oss igenom 2 dagar.
Citera
2021-03-14, 22:11
Medlem
mr.demons avatar
Jag visste att Anthony och Läkaren skulle klara det. Synd på triatleten. Skitkul program i alla fall.
Citera
2021-03-14, 22:13
Medlem
Jermuks avatar
Hårda grabbar. Väl kämpat.
Citera
2021-03-14, 23:21
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Sådär, nu kan ni se sista avsnittet på TV4Play, det öppnas upp vid kl 02.00 , bara att njuta!

Shit, förhörsledarna har specialkompetens i förhörsteknik från SSI (Sektionen för särskilda insatser)!!!!

Kommer bli fascinerande!!!
Sen vi som föredrar att se det på ordinarie TV-sändningstid vill kunna njuta av programmet utan förhandsinformation så använd spoilerfunktionen - alltså denna

Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Slutet var inte vad man förväntade sig. Förhören var riktigt underhållande fy fan vad psykiskt påfrestande det måste vara.
Inte såå avslöjande info men ändå onödigt så se min kommentar ovan och nedan

Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
Fånigt sista uppdrag att släpa runt på en massa bensindunkar. Nåt lite tuffare som den brittiska kunde de väl gjort?
Fånigt å avslöja absolut sista övningen i förtid för oss TV-tittare
Senast redigerad av kubun 2021-03-14 kl. 23:23.
Citera
2021-03-14, 23:34
Medlem
Blorkums avatar
Värdiga vinnare, riktiga kämpar. Särskilt Anthony och läkaren kändes starka genom alla moment i serien.

Jag ser inget fel med att instruktörerna även kan visa mjukare sidor, när tillfället tillåter det. Särskilt när tävlingen börjar lida mot sitt slut, de behöver som inte bevisa så mycket för rekryterna längre.
Citera
2021-03-15, 00:09
Medlem
itsallalies avatar
Tycker att upplägget kring den svenska versionen är något tafflig.

Då åsyftar jag sättet man kör produktionen på, det är lite som att titta på mästarnas mästare 2.0...

Blir det föresten inte lite löjligt med, i den svenska versionen får man ju en känsla av att det blir mer show, medans andra utländska blir mer påtagligt att folk faktiskt uppvisar mer känslor, det känns mer "på riktigt" på något sätt.

Jag vet inte, kanske är jag för hård att dömma, men saker som görs i svensk tv känns alltid så jävla skitnödiga på något vis, det känns inte naturligt eller hur man ska säga.
Citera
2021-03-15, 02:41
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Sen vi som föredrar att se det på ordinarie TV-sändningstid vill kunna njuta av programmet utan förhandsinformation så använd spoilerfunktionen

Tyvärr, när programmet finns tillgängligt för ditt lata arsel att titta på på TV4Play så får det anses inte vara spoiler, då det går att titta på.

Sen har jag inte *spoilat* nåt i ordets rätta bemärkelse, åsna.
Senast redigerad av RickRozay 2021-03-15 kl. 02:44.
Citera
2021-03-15, 02:57
Medlem
DeValeras avatar
Mycket imponerande av deltagarna, att klara sig igenom dessa fysiska och psykiska umbäranden, och hatten av särskilt för de tre som lyckades ta sig igenom allt. Synd om de som föll på sluttampen, men jag kan förstå att de kände sig helt slut.

En bra casting som fick fram så bra deltagare. Särskilt imponerad blev jag av läkaren och flygingenjören, som med förhållandevis hög ålder tog sig så långt. Lite tråkigt var att ingen av tjejerna lyckades ta sig till sista avsnittet.

Är det någon mer än jag som tycket att instruktörerna har konstiga namn som Slam, Pam och Bella? För mig låter det mera som artisterna i en dragshow än medlemmar i en militär elitstyrka. Namn som tex "Mad Dog", "Killer" eller "Stordasen" hade låtit tuffare.

Ett kul program, med bra tävlande och bra instruktörer. Gillade även den brittiska versionen av programmet.
Citera
2021-03-15, 05:21
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Tyvärr, när programmet finns tillgängligt för ditt lata arsel att titta på på TV4Play så får det anses inte vara spoiler, då det går att titta på.

Sen har jag inte *spoilat* nåt i ordets rätta bemärkelse, åsna.
Du ska hålla igen snattran totalt tills programmet är visat på den ordinarie TV-tiden. Börjar en så lockas fler följa efter. Ska det vara så jävla svårt å hålla? Du verkar ju ändå vara 18 år fyllda fastän invektiven flyger ut ur din käft lika lätt som att du bara måste tala om att du sett programmet först och vad det i huvudsak skulle innehålla.

Du har rätt i att spoilern inte var av värsta sort och hade den varit värre hade jag rapporterat för regel 0.07. Dock har du inte rätt i att gränsen går vid när programmet släpps på play för folk kanske jobbar natt och de ska kunna läsa kommentarer här innan utan att riskera få läsa om programmet de ska se.

Jag tyckte slutövningen var bra med twisten om att de trodde de failat på sista övningen och därför skulle riskera bli underkända. Läkaren var den som höll måttet - lite för mycket snyft på de andra två som också stod kvar som vinnare till slutet.
Citera
2021-03-15, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Mycket imponerande av deltagarna, att klara sig igenom dessa fysiska och psykiska umbäranden, och hatten av särskilt för de tre som lyckades ta sig igenom allt. Synd om de som föll på sluttampen, men jag kan förstå att de kände sig helt slut.

En bra casting som fick fram så bra deltagare. Särskilt imponerad blev jag av läkaren och flygingenjören, som med förhållandevis hög ålder tog sig så långt. Lite tråkigt var att ingen av tjejerna lyckades ta sig till sista avsnittet.

Är det någon mer än jag som tycket att instruktörerna har konstiga namn som Slam, Pam och Bella? För mig låter det mera som artisterna i en dragshow än medlemmar i en militär elitstyrka. Namn som tex "Mad Dog", "Killer" eller "Stordasen" hade låtit tuffare.

Ett kul program, med bra tävlande och bra instruktörer. Gillade även den brittiska versionen av programmet.

Nej, det är bara i action filmer namn som stordasen eller killer finns. Hur många killer tror du det skulle finnas i specialstyrkor runt om i världen? namnen fås under träningen, och har kopplingar som bara de som varit med förstår/vet om, och ska vara gångbara internationellt.

Citat:
Ursprungligen postat av Blorkum
Värdiga vinnare, riktiga kämpar. Särskilt Anthony och läkaren kändes starka genom alla moment i serien.

Jag ser inget fel med att instruktörerna även kan visa mjukare sidor, när tillfället tillåter det. Särskilt när tävlingen börjar lida mot sitt slut, de behöver som inte bevisa så mycket för rekryterna längre.

eller hur. om man lyssnat genom serien, så förstår man att man arbetar mycket med att kunna ha tillgång till alla känslor, men att kontrollerat kunna släppa ut dom. Så att våga låta sig bli berörd är en styrka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in