Citat:
Ursprungligen postat av
Sandkaka
Du brukar hänvisa till lagtexten. Var i brottsbalken står det att kvinnor bestämmer retroaktivt om de hade frivilligt sex eller inte?
Kom inte dragandes med den enda källa din falang tycks ha; åsikter från advokat Sargen DeBasso från 2016, dvs före den nya sexualbrottslagen trädde I kraft.
https://youtu.be/KXN0qMdb264
Samtyckeslagen går emot hur folk agerar när de har sex. Ingen frågar "vill du ha sex", eller mer specifikt vilken typ av sex är okej. Får jag ta på brösten, får jag smeka fittan, får jag stoppa in den, får jag fortsätta även 5 minuter senare när jag fått okej tidigare osv. Samtyckeslagen kräver i praktiken att man kör rena porrfilmsstuket där kvinnan säger "ja ja ja ja ja mer å så skönt ja fortsätt" osv under hela samlaget, För ett inledande samtycke gäller inte hur länge som helst, samtycket måste därför inhämtas kontinuerligt.
Detta gör förstås ingen utom några porrskadade personer som kör med just "ja ja ja ja ja mer å så skönt ja fortsätt" under hela samlaget och därmed begår alla i praktiken våldtäkt. Tjejen har då i praktiken ångervecka på sex.