Citat:
Ursprungligen postat av
Ohshit.Cuntwell
Samtyckeslagen går emot hur folk agerar när de har sex. Ingen frågar "vill du ha sex", eller mer specifikt vilken typ av sex är okej. Får jag ta på brösten, får jag smeka fittan, får jag stoppa in den, får jag fortsätta även 5 minuter senare när jag fått okej tidigare osv. Samtyckeslagen kräver i praktiken att man kör rena porrfilmsstuket där kvinnan säger "ja ja ja ja ja mer å så skönt ja fortsätt" osv under hela samlaget, För ett inledande samtycke gäller inte hur länge som helst, samtycket måste därför inhämtas kontinuerligt.
Du bör förbli oskuld eftersom du inte förstår hur man avgör om någon vill ha sex just där och då. För oss andra är det inte rocket science att att avgöra om den andre är med på noterna. Det är t ex inte någon bra idé att utföra sexuella aktiviteter med någon som är däckad av alkohol. Märkligt nog är det inte självklart för alla i tråden.
Citat:
Detta gör förstås ingen utom några porrskadade personer som kör med just "ja ja ja ja ja mer å så skönt ja fortsätt" under hela samlaget och därmed begår alla i praktiken våldtäkt. Tjejen har då i praktiken ångervecka på sex.
Du påstår hela tiden saker hit och dit, men du kan aldrig styrka någon av dina "sanningar" Var i brottsbalken står det att det är så sex måste vara för att det inte ska vara våldtäkt?
Ångervecka betyder per definition att någon ändrar sig i efterhand. Det går inte att bli våldtagen retroaktivt. Det är inte våldtäkt om någon av parterna ändrar sig om sin medverkan i efterhand.