2021-03-14, 18:45
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Så bra då kanske ni kan sluta skriva spaltmeter på spaltmeter om Binninges privatliv, vilket varit fullständigt OT från ruta ett.

Ja äntligen nu kanske det blir ordning på torpet och han får ett riktigt ombud som ser till hans vilja och väl i stället.👍
2021-03-14, 18:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Runkas
Bilarna är det minsta problemet, gratis är det inte, men ingen stor kostnad. Men hela tomten är full med annat skit och vem vet vad som döljer sig i marken, efter år av avloppsgegg i stenkista och annat skrot som kanske läck kemikalier och olja. Sedan hur mkt skit det är inne i huset kan man bara gissa, men det är sannolikt en hel del. Har protokoll från anticimex publicerats btw? Kan finnas ännu mer skit som ligger till grund för värdering/slutpriset där....

Jag fattar det, men inte 300000SEK, det är alldeles gör hög summa.
Men det finns ju Ebbafans i tråden som säger att det skulle kosta åtminstone 10000SEK per bil, tänker Ebba be hen så förstår jag!
2021-03-14, 18:46
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
Var hittar ni Malmö? På expressen står det Borås-advokat. Kanske skrev dom fel först? Nu står det iaf Borås.
Japp de har ändrat.
Tack, skall rätta mitt inlägg.
Medlem
Xius avatar
Det skulle vara spännande att se vad Esbs slutnota blir för B*nninges rådgivning, som slutade ca 2 veckor innan tingets deadline om på vilken grund Esb eller hans ombud kan visa att avtalet skall ogiltigförklaras.

(Tar jag på mig foliehatten så misstänker jag att Esbs nya ombud kommer att föreslå någon form av förlikning relativt snart, och att det efter det kommer en lösning för båda parter).
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Bininge hoppar av.
https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/esbjorns-ombud-hoppar-av-efter-buschs-inlagg/
Goda nyheter för Esbjörn, antar jag.

Oavsett vilken sida man är på så kan nog alla vara överens om att det nya ombudet lär få ett jävla jobb med att reda ut i Binninges röra. Kan tänka mig att det är som att börja om från 0 igen. Och kvällspressen har förlorat sin viktigaste läcka.
2021-03-14, 18:47
Medlem
Citat:
Det lär han nog göra definitivt. Varför skulle han inte göra det menar du?
För att han inte har någonting att vinna på en process om sin bakgrund. Även om han mot alla odds skulle vinna så skulle skadeståndet bli en struntsumma. Men jag tvivlar på att han vinner målet på grund av sitt engagemang i RO.
2021-03-14, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Om det sitter katalysator kvar på bilarna så kan han t.o.m. få 500SEK per bil dessutom.
Katalysator på en Mazda 323 och en gammal Triumph. Tror inte det.
2021-03-14, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
För att han inte har någonting att vinna på en process om sin bakgrund. Även om han mot alla odds skulle vinna så skulle skadeståndet bli en struntsumma. Men jag tvivlar på att han vinner målet på grund av sitt engagemang i RO.
Varför skulle det bli en struntsumma? Det är ju ändå en ledande politiker, partiledare, som sett till hans skada, då borde väl även skadeståndet sättas därefter med tanke på dess spridning?

Jag tror han med detta kommer gå all in i den rättsprocessen.
2021-03-14, 18:50
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Det lär han nog göra definitivt. Varför skulle han inte göra det menar du?

Av samma anledning som regeln om enskilt åtal ens finns. För att det blir svindyrt om han förlorar.
2021-03-14, 18:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Katalysator på en Mazda 323 och en gammal Triumph. Tror inte det.
Stod det inte 7-8 bilar?
2021-03-14, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xiu
(Tar jag på mig foliehatten så misstänker jag att Esbs nya ombud kommer att föreslå någon form av förlikning relativt snart, och att det efter det kommer en lösning för båda parter).

Ja, båda vinner på en förlikning nu. Varje tänkande nytt ombud kommer försöka övertyga Esbjörn om vinsterna med en förlikning, som visserligen innebär att han förlorar huset, men vinner enormt jämfört med trolig förlust i höst. Och Ebba vill förlikas nu, men vinsterna med en förlikning minskar snabbt. Förlikas de inte, kommer båda förlora stort.
2021-03-14, 18:53
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
och för tionde gången så förklara jag nu för dig att EGEN inte har ett kungens skit med kognitiva förmågor att göra. Andrew Wiles skulle nog uppfast som lite "egen" av de flesta. Du vet garanterat inte vem han är med googla...

Och ännu en idiot som inte et vad begreppet "egen" innebär.
Ni vet att man inte bara kan hitta på vad ord ska betyda - det måste liksom finnas konventioner kring sådant annars faller hela idén med ett gemensamt språk. Ni framstår allt mer som afghanska "raketforskare" i ert sätt att argumentera.
Till råga på allt så har du en tredje som inte fattar vad Ebba menade med lite egen här.
Jag har inte förstått varför hon var Tübingen att klämma in det efter Glasklar. För mig känns det som en försäkran av något slag. Eller att hon inte tänkte sig för.
Jag förstår att du kommer att tycka att jag är lika obegåvad som de två andra. Så för min del behöver du inte ge ett liknade svar för 101 gången. Jag har läst de du skrivet och har fortfarande inte förstått.

Lite på samma sätt som jag inte förstått •varför priset är så orimligt lågt
• omständigheterna kring när kontraktet skrevs.
• varför Ebba ljuger om värderingen

Ja, det var väl det mesta jag inte förstår nu. Men om jag kommer på något mer, så lovar jag att fråga här i tråden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in