2021-03-14, 18:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Sån dynga du skriver mår du själv inte bra?
Det jag skriver är ju sanning. Det vet du
2021-03-14, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Där har vi olika syn. Ebba Busch sa själv att hon uppfattade honom som lite egen.

När man ser en äldre person där tillvaron gått överstyr, då ska en person som bryr sig om äldre människor fatta. Om Ebba Busch ens haft med äldre människor att göra, borde hon som god granne förstå att Esbjörn skulle behöva hjälp. När hon borde inse det, inger hon i stället en talan om bättre rätt. Och smutskastar Esbjörn och alla som står honom nära.

Om Esbjörn har så dåligt omdöme som Ebba Busch framför om vänner och ombud, då är det märkligt att han bara visar bra omdöme med henne.

Om en person inte tar hand om verandan, har bilar som ser ut som skrot, och växtlighet som hindrar framkomligheten, förstår man att den personen av någon anledning låtit saker förfalla. Man utnyttjar inte det till att köpa hela rasket till underpris, och ta en förmögenhet i flyttstädning. För att motivera ett redan avtalat underpris.
"förmögenhet i flyttstädning"?? Vad anser du själv är rimlig kostnad för att röja upp den där skrottippen? själv skulle jag tycka det va ett fynd som säljare att slippa ta hand om skiten för 300.....
2021-03-14, 18:20
Medlem
Knut-Annes avatar
Bininge hoppar av.
https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/esbjorns-ombud-hoppar-av-efter-buschs-inlagg/
Goda nyheter för Esbjörn, antar jag.
Senast redigerad av Knut-Anne 2021-03-14 kl. 18:24.
2021-03-14, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Det finns ingen värdering tidigare än när Notar skriver ut den möjligtvis dagen innan, allt annat är lögn, då skärp dej lilla man.
Så då tror du Ebba bara hittade på en summa vid tecknande av avtal? Vilken jävla flax att det va samstämmigt med efterföljande värderingar då, duktig den där Ebba på att gissa fastighetspriser....
2021-03-14, 18:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Runkas
"förmögenhet i flyttstädning"?? Vad anser du själv är rimlig kostnad för att röja upp den där skrottippen? själv skulle jag tycka det va ett fynd som säljare att slippa ta hand om skiten för 300.....

Rimlig kostnad 100000-150000SEK, absolut inte högre, t ex bilarna kostar 0SEK att bli av med.
2021-03-14, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det som du skriver är en feltolkning vad jag skriver. Om någon har ett utlåtande på att han har kognitiva svårigheter, när han är 81 år, och uppfattas som egen av Ebba Busch, och han samtidigt har ett kaos på fastigheten är det samlad information. Dom uppgifterna tillsammans är mycket trovärdiga. Det vi vet har ett sammanhang där koset är en följd av kognitiva svårigheter.

Var det tillräckligt tydligt nu?
Men EGEN har fortfarande ingen koppling till kognition.
Du måste lära dig att man interna hitta på saker om du vill att andra ska förstå vad du menar.
Alla människor är mer eller mindre enga - hur vill du koppla det till kognition?
2021-03-14, 18:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Bininge hoppar av.
https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/esbjorns-ombud-hoppar-av-efter-buschs-inlagg/
Goda nyheter för Esbjörn, antar jag.
Så bra då kanske ni kan sluta skriva spaltmeter på spaltmeter om Binninges privatliv, vilket varit fullständigt OT från ruta ett.
2021-03-14, 18:26
Medlem
Citat:
Rimlig kostnad 100000-150000SEK, absolut inte högre, t ex bilarna kostar 0SEK att bli av med.
Det kostar inte 0 kronor att bli av med bilarna. Tänket du hon skulle bära dem till tippen?
Och den jorden som måste schaktas bort - skulle hon fixa det med en spade och ro ut och sänka den i sjön på natten?
2021-03-14, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Bininge hoppar av.
Goda nyheter för Esbjörn antar jag.
Kalla fötter tror jag. Det börjar brännas runt gänget. Jag skulle tro att Esbjörn får se sig om efter någon annan som hjälper honom med ekonomin.
Senast redigerad av N.Armstark 2021-03-14 kl. 18:36.
2021-03-14, 18:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Det kostar inte 0 kronor att bli av med bilarna. Tänket du hon skulle bära dem till tippen?
Och den jorden som måste schaktas bort - skulle hon fixa det med en spade och ro ut och sänka den i sjön på natten?

Har du lässvårigheter, vad skrev jag?
Jo, att det kostar 0SEK att få bort bilarna, men du börjar svamla om marken. 5:5a!
2021-03-14, 18:30
Medlem
Citat:
Så bra då kanske ni kan sluta skriva spaltmeter på spaltmeter om Binninges privatliv, vilket varit fullständigt OT från ruta ett.
Binninge har varit en centralfigur i detta enda sedan konversationen på Pernroths Facebook. Hans strategi och hans pressmeddelanden har styrt hela processen. Hoppas Esbjörn nu hittar någon duktig som inte kladdar runt.
2021-03-14, 18:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Kalla fötter tror jag. Det börjar brännas runt gänget. Jag skulle tro att Esbjörn får se sig om efter någon annan som hjälper honom med ekonomin.

Kan någon ge lite information om vad denna artikel i Expressen handlar om? Artikeln illustreras med två helt olika versioner av Esbjörns namnteckning, den ena från köpeavtalet och den andra från den generalfullmakt som Esbjörn påstås ha skrivit under. Generalfullmakten är raderad från docdroid så jag kan inte kolla om hans namnteckning var bevittnad på den. Har någon den på sin hårddisk?

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/namnteckningen-som-ska-vinna-husstriden-at-busch/

Innebär nog att Binninge kommer gå all-in mot Ebba i förtalsmålet, vilket inte är någon bra nyhet för Ebba.
Jag skriver inte det för att strida mot dej, att lägga ut detta var verkligen onödigt gjort av henne.
Senast redigerad av LawNumberSix 2021-03-14 kl. 18:38.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in