2021-03-14, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Detta innebär är att Binninge kommer gå all-in mot Ebba i förtalsmålet, vilket inte är någon bra nyhet för Ebba.
Jag skriver inte det för att strida mot dej, att lägga ut detta var verkligen onödigt gjort av henne.
Japp det lär det göra. Där lär hon nog åka dit ordentligt.
2021-03-14, 18:38
Medlem
Citat:
Detta innebär är att Binninge kommer gå all-in mot Ebba i förtalsmålet, vilket inte är någon bra nyhet för Ebba.
Jag skriver inte det för att strida mot dej, att lägga ut detta var verkligen onödigt gjort av henne.
Den förundersökningen läggs snart ner av åklagaren, min gissning är att Binninge inte kommer att väcka enskilt åtal.
Medlem
Xius avatar
Varför i hela världen anlita ett nytt ombud för Esb från Borås?

Är det verkligen Esb själv, eller någon annan som ordnat detta nya ombud?

Någon spekulation varför det skulle kunna vara en fördel för Esb att själv anlita ett nytt ombud från Borås i Corona-tider?
Senast redigerad av Xiu 2021-03-14 kl. 18:54. Anledning: Ändrat från Malmö till Borås efter nya uppgifter
Medlem
Citat:
Rimlig kostnad 100000-150000SEK, absolut inte högre, t ex bilarna kostar 0SEK att bli av med.
Bilarna är det minsta problemet, gratis är det inte, men ingen stor kostnad. Men hela tomten är full med annat skit och vem vet vad som döljer sig i marken, efter år av avloppsgegg i stenkista och annat skrot som kanske läck kemikalier och olja. Sedan hur mkt skit det är inne i huset kan man bara gissa, men det är sannolikt en hel del. Har protokoll från anticimex publicerats btw? Kan finnas ännu mer skit som ligger till grund för värdering/slutpriset där....
2021-03-14, 18:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Den förundersökningen läggs snart ner av åklagaren, min gissning är att Binninge inte kommer att väcka enskilt åtal.
Vi lär nog få det svaret inom kort, inom några dagar på hur han gör.
2021-03-14, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Ebba Busch har en tung bevisbörda som kärande, om att det avtal hon har med med Esbjörn som ser korrekt ut, verkligen är ett korrekt upprättat köpeavtal.

Ebba Busch måste styrka ett hennes avtal med Esbjörn är ett bindande avtal och inte är ogiltigt enligt avtalslagen. Tvärtemot det Esbjörn framför med sin bevisning.

Här tänker du fel. Bevisbördan kan omöjligt ligga på Ebba i det här läget, Hon har ett normalt avtal så ska något oväntat inträffa i tvisten nu eller senare till säljarens fördel så är det förstås Esbjörn som har bevisbördan. Annars vinner köparen tvisten.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det lär han nog göra definitivt. Varför skulle han inte göra det menar du?
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Runkas
Bilarna är det minsta problemet, gratis är det inte, men ingen stor kostnad. Men hela tomten är full med annat skit och vem vet vad som döljer sig i marken, efter år av avloppsgegg i stenkista och annat skrot som kanske läck kemikalier och olja. Sedan hur mkt skit det är inne i huset kan man bara gissa, men det är sannolikt en hel del. Har protokoll från anticimex publicerats btw? Kan finnas ännu mer skit som ligger till grund för värdering/slutpriset där....
Om det sitter katalysator kvar på bilarna så kan han t.o.m. få 500SEK per bil dessutom.
2021-03-14, 18:42
Medlem
Knut-Annes avatar
Missade detta, "Borås-advokat skall försvara Esbjörn Bolin i hustvisten".
Varför Borås?
De hittar ingen i Uppsala?
Men så slog det mig, kan det vara någon som processat åt Monica, för att hennes "pojkar" skall få stanna i Sverige?
Senast redigerad av Knut-Anne 2021-03-14 kl. 18:46.
2021-03-14, 18:42
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Bininge hoppar av.
https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/esbjorns-ombud-hoppar-av-efter-buschs-inlagg/
Goda nyheter för Esbjörn, antar jag.

Citat:
Esbjörn Bolins ombud Johann Binninge hoppar av från uppdraget i fastighetstvisten med Ebba Busch. Orsaken är förtalsutredningen mot KD-ledaren efter ett inlägg på Facebook och Instagram.
– Jag vill inte förekomma en rättsprocess, men inlägget har ställt till stor skada för mig och min familj, säger Johann Binninge till Expressen.

Hur många ggr har Binninge förekommit rättsprocessen genom att låta Expressen skriva om detaljer innan ens TR fått in några dokument....

Snarare ser vi en usel ursäkt, Binninges senaste bravad att låta Expressen gå ut med att EsB sa nej till budet, innan ens registratorn fått något dokument eller samtal, var nog droppen för domaren i ärendet.
Imorgon kan vi få veta hur det ligger till, förutsatt att medierna "vågar" fråga om detta, troligast blir nog att Reimer levererar den egentliga orsaken som bör stå i dagboken hos TR.

Viss risk att det blir samma "jurist" som företrädde EsB i trafikmålet, då sköter Binninge detta ärende på distans, så ropa inte hej än (även om det varit TR:s högsta önskan från dag 1).

P.S. Binninge har också stuvat om på Facebook lite, för er som vill forska lite mera....
Senast redigerad av vittne-x 2021-03-14 kl. 18:45.
2021-03-14, 18:43
Avslutad
Citat:
Bininge hoppar av.
https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/esbjorns-ombud-hoppar-av-efter-buschs-inlagg/
Goda nyheter för Esbjörn, antar jag.

Kanske, eller är det råttorna som lämnar det sjunkande skeppet?
2021-03-14, 18:44
Medlem
Citat:
Missade, "Malmö-advokat skall försvara Esbjörn Bolin i hustvisten".
Varför Malmö?
De hittar ingen i Uppsala?
Men så slog det mig, kan det vara någon som processat åt Monica, för att hennes "pojkar" skall få stanna i Sverige?
Var hittar ni Malmö? På expressen står det Borås-advokat. Kanske skrev dom fel först? Nu står det iaf Borås.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in