Citat:
Ursprungligen postat av
Knut-Anne
Citat:
Esbjörn Bolins ombud Johann Binninge hoppar av från uppdraget i fastighetstvisten med Ebba Busch. Orsaken är förtalsutredningen mot KD-ledaren efter ett inlägg på Facebook och Instagram.
– Jag vill inte förekomma en rättsprocess, men inlägget har ställt till stor skada för mig och min familj, säger Johann Binninge till Expressen.
Hur många ggr har Binninge förekommit rättsprocessen genom att låta Expressen skriva om detaljer innan ens TR fått in några dokument....
Snarare ser vi en usel ursäkt, Binninges senaste bravad att låta Expressen gå ut med att EsB sa nej till budet, innan ens registratorn fått något dokument eller samtal, var nog droppen för domaren i ärendet.
Imorgon kan vi få veta hur det ligger till, förutsatt att medierna "vågar" fråga om detta, troligast blir nog att Reimer levererar den egentliga orsaken som bör stå i dagboken hos TR.
Viss risk att det blir samma "jurist" som företrädde EsB i trafikmålet, då sköter Binninge detta ärende på distans, så ropa inte hej än (även om det varit TR:s högsta önskan från dag 1).
P.S. Binninge har också stuvat om på Facebook lite, för er som vill forska lite mera....