2021-03-14, 15:07
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honung66
Vad är det som säger att hon inte gav honom oralsex och sedan torkade av sig på kjolen?

DNA:t på ringen kanske avsattes då hon höll i hans ”dingdong”

Eller kan oralsex uteslutas vid obduktionen?

Det låter mycket troligt. Hade hon några kläder som det inte fanns sperma på?
Citera
2021-03-14, 15:17
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Med tanke på att han mördar en granne och vän i sina egna kvarter och typ 200 meter från där hans barn sover så verkar den Grannsamverkan funka så där eller hur känner du själv kring den biten?
Är det bekräftat att SD mördat LW(har haft semester 1 månad) eller är det önsketänkande?
Annars så vidhåller jag att Grannsamverkan har fungerat utmärkt
Citera
2021-03-14, 15:25
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag erinrade mig att jag för en tid sen reagerade på ett annat konstigt ordval fr SD.
Har han kopplat in autopiloten med ett standardsvar? 😂

Eller läser jag fel, har dock dubbelkollat datum.
Måste skriva av, går inte att kopiera.
Ab 163, s 818.

En CF skriver 22 maj och undrar hur de mår.
SD svarar kl 20.36:
"Hoppas för Lenas barn att det är över snart och för Hannas del.
Våra barn tar det bra, men är rädda för journalister som ej respekterar oss. Det plåtas i äldsta flickans skola.
Själv vill jag söka Lena.
Vi stod varandra nära men just nu är det ingen kraft över till det arbetet. "

CF svarar då:
(..) de skrev på nyheterna idag att de identifierat att det var Lena som hittats (..)

SD 20.47:
Vi fick bekräftat i lördags att det var Lena (..)

Nu är detta kanske kommenterat och utrett, men efter att ha läst väldigt mycket kommunikation (främst mellan SD och LW, men även andra) så undrar jag om inte SD menar ”sörja”. De verkar inte vara jätteintresserade av att kolla stavning etc...
Citera
2021-03-14, 15:28
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Åklagaren kan lagen bättre. Det ska inte ta ett år.
Att de inte tog SD:s inlogg, LW:s inlogg eller öppnade hennes Telegramkonto vet man inte om man ska skratta eller gråta över.

Telegram hade kunnat vara avgörande.

”Vi väntar på NFC som är så sega med resultaten...osv” menar åklagaren och ledningen samtidigt i pressen...
Jag tycker att det verkar vara polisens fel.
Vem sa att det var dataintrång att kolla LW:s e-post?
Jag uppfattar att det var vad polisen sa till UW?
När det sedan kom med i förhör så borde åklagaren naturligtvis ha reagerat men när var det?
Åklagaren kan inte veta allt som polisen påstår förrän det finns nedskrivet.
Rätta mig om jag har missuppfattat.
Citera
2021-03-14, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Är det bekräftat att SD mördat LW(har haft semester 1 månad) eller är det önsketänkande?

Vem tror du mördade Lena?
Tror du att den personen kommer åka fast?
Citera
2021-03-14, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan

Mer övertygelse än önsketänk.

Men de känner sig säkert jättesäkra grannarna där i kvarteret. Särskilt de tre barnen som bor nåt hus bort i kurvan. Tryggt när han är ute med ficklampan om nätterna så de kan sova gott.
Citera
2021-03-14, 15:43
Medlem
Citat:
Mer övertygelse än önsketänk.

Men de känner sig säkert jättesäkra grannarna där i kvarteret. Särskilt de tre barnen som bor nåt hus bort i kurvan. Tryggt när han är ute med ficklampan om nätterna så de kan sova gott.
Man behöver inte vara stålmannen för Grannsämjans skull,men lite nytta har han säkert gjort.
Citera
2021-03-14, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Jag vet lika lite som ni om vem GM är.

HD har motiv men det kan lika gärna vara en granne eller en man som blivit lurad.
Jag hoppas och tror att GM hittas.
Citera
2021-03-14, 15:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Lyssnar på förhör, och SD beskriver att bästa sättet att få LW intresserad var att själv visa sej ointresserad. Detta gäller så klart inte honom själv, nej, men alla andra.
När man sedan läser deras oändliga konversationer så verkar det, åtminstone för mej, som att det är exakt det han praktiserar.

SD var verkligen på där i mitten av maj -18. Även den 13/5 ringer han polisen, då angående att han hittat sin cykel som tidigare blivit stulen.

Från det ena till det andra, med tanke på flera av de inblandades förkärlek för symboler och dubbeltydigheter, så undrar jag om inte pratet om Kilimanjaro från början härstammar från en ordlek om de mer närliggande och älskade Kilsbergen.
👍

Exakt vad jag tror också även om en fysisk resa till Tanzania också var en drömresa och googlade på flygbiljett.

Det är nåt med förkortningen "Kil" och att hon älskade platsen. Hur ser det ut med cacher där?
Nåt med symbolvärde eller kodlås?
Nåt som HD jagat trots att hon reser ragg:

"Även att exempelvis vara vid en cache som Lena lagt ut påverkade Hanna av att det var just henne cache, så illa tyckte hon om henne."

Btw är det här också helt weird i JS förhör 17 december dvs 7 månader efter mordet.

LW har pratat om hennes barn som sina?
Den som däremot pratat om bonusbarn är SD då han renoverade för att de skulle flytta in i huset och HD skulle deporteras.

" Hanna sa ganska nyligen att Lena som hade som mål att Stefan skulle bli hennes. Lena har också pratat om Hannas barn som sina."
Citera
2021-03-14, 16:00
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

Tänk om det är någon helt random ?
Då lär den aldrig bli fast ?
Citera
2021-03-14, 16:01
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Nu är detta kanske kommenterat och utrett, men efter att ha läst väldigt mycket kommunikation (främst mellan SD och LW, men även andra) så undrar jag om inte SD menar ”sörja”. De verkar inte vara jätteintresserade av att kolla stavning etc...

Låter faktiskt inte långsökt. Det är just det som SD skriver om och om till andra.
Om han missat att skriva r, föreslår autocorrect söka istället för sö(r)ja.

Reagerar på att SD också skriver till C när hon berättar att de läst tidningen idag (22 maj) att det var Lena.

SD svarar återigen med att: "Vi fick bekräftat i lördags att det var Lena."

Tidigare sa ha ju till JO att det var samma dag (19 maj) att det var bekräftat Lena.
Nu säger han lördagen.

Det är ändå märkvärdigt att han inte nöjer sig med att säga att Ja det var Lena, utan talar om att "de fått information".

Fattar mig inte på den här mannen, oavsett varifrån informationen kommit.

En sak vet vi ganska säkert, och det är att de inte har fått informationen på det sätt som JO eller C tror, på ett lagligt sätt (eller hur man ska uttrycka det).

SD och HD har antingen kännedom om mordet för att de har med mordet att göra (SDs eget sätt att utrycka sig) eller så är det en läcka.

Han kan hävda hur mycket han vill att han förstod eller han whatever, men den här meningen här visar klart och tydligt att det inte handlar om att han eller någon annan han kände dragit några slutsatser själv.

BEKRÄFTAT i lördags.
Citera
2021-03-14, 16:02
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
HD visste om otroheten (Hon fick KH att ringa hotellet i Sthlm btw) i flera år men tyckte det var bekvämt att han låg med LW, hon var rätt nöjd.

Så hon påstår hon inte reagerade så mycket när otroheten uppdagades. Det hade hon bearbetat lång tid.

2015 har hon iaf övervak på honom via Endomondo och avkräver rapport var han är.
2016 vill hon att Taggis ska försvinna ur deras liv.
2017 är det då inte nån tacksamhet mot LW som visas.

Vad är det här för svammel? Lever hon i ett parallellt universum i vissa förhör?

När otroheten uppdagas mår hon inte dåligt:

HD: Alltså just då mådde jag inte så himla dåligt. Eeh, därför att det här var ingen nyhet för mig. Jag hade ju vetat om det här under lång tid. För mig var inte det nån nyhet.
FL:Mhm.
HD: Det var mer att det var officiellt öppet ute. Men jag hade ju vetat om det. Jag hade
bearbetat det här under en lång tid.
FL: Mmh.
HD:Mmh.
FL: Hur länge hade du vetat om det?
HD: Ja, jag vet inte. Länge. Mer än månader i alla fall.
FL: Mmh. Mer än månader?
HD: Aah.
FL: Kanske år?
HD: Aah.

FL: Aah. Har Stefan bekräftat det? innan så att säga den här avslöjandet?
MT:Nej.
FL: Nej. Men du har vetat om.
HD: Mmh.
FL: På vilket sätt har du vetat det?
HD: Det är ganska uppenbart. Nej alltså, det går att se. Dom var online samtidigt och sen
försvann dom, sen var dom off-line länge och sen blev dom online samtidigt när dom träffades. Alltså, ja, så.
FL: Mmh.
BFL: Pratade du med Stefan om dina misstankar?

HD: (Suckar) jag vet egentligen inte hur mycket vi har pratat om det. Eeh, aah det är lätt att
säga i efterhand, att man kanske inte var .. jag kanske inte var .. jag var nog inte så rak sådär.
Just då var jag, tyckte att det var rätt bekvämt och aah, var nöjd med det som det var. Just där och då.
BFL: Hur menar du då? Nöjd?
HD: Eeh jag hade mått dåligt under en ganska lång tid, jag hade inte återhämtat mig, kommit
tillbaka till vardagslivet. Eeh, jag ... vi hade roligt tillsammans, eeh vi hade inte så mycket till, kärleksliv så ... Nej jag vet inte vad det här har med saken att göra men det känns som att jag sitter och berättar om mitt privatliv.
Som egentligen inte berör nån annan. Eeh men, nej vi hade inte så mycket till, till kärleksliv.

Jag var inte så intresserad över huvud taget, och ibland tänkte jag ja men det bra han hade det nån annan stans. Vi hade kul ändå tillsammans. Han var snäll mot mig och ödmjuk och vi hade det jättebra tillsammans. Så ..
FL: Var det okej för dig då att han träffade Lena?
MT: Aah men det var ju det. Lite tyst så, fast jag inte sa nånting. Så jag accepterade ju det.

Citat:
Ja, det är ju drömkvinnan.

Som tydligen anpassar tillvaron efter behov. Utåt sett.
Samt i förhör.
Sval och förstående.

Hon borde ju inte ha behövt fryst ute LW ihop m JG.

Blomsterbud och ett party hade väl varit mer lämpligt så mycket som LW värmde hennes man.

Vad är det här för snack?

Så extremt svårt att tolka HD.
Men det kanske är så att hon är ärlig även när hon pratar emot sej själv? Och att hon helt enkelt är så totalt ambivalent? Beroende på vilken dag man frågar?
Fan vet, men inte jag.
Jag har dock en mycket stark känsla av att vad HD än kände mot LW så inte var det tacksamhet inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in