2021-03-14, 14:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Phantom042
BNP utveckling:
https://1.bp.blogspot.com/-GZuTduaB65I/YEcik0Ckr1I/AAAAAAABEQI/dprhpZTF8v0YgRQubUXlDsRmv9qUUkaZgCLcBGAsYHQ/s1722/1.png

Även sidan 7 här. 4:e kvartalet 2020 jämfört med 2019 i Spanien minus 9,1% mot Sveriges minus 2,1%.
https://ec.europa.eu/eurostat/documents/portlet_file_entry/2995521/2-09032021-AP-EN.pdf/2cf0fd87-a11d-a0eb-ca36-2092f1574f80

Mer intressant är statsskulden, sista sidan. Spanien har gått från 97,5% i statsskuld av BNP till 114,1. Sverige från 35,2 till 38,4%.
https://ec.europa.eu/eurostat/documents/portlet_file_entry/2995521/2-21012021-AP-EN.pdf/a3748b22-e96e-7f62-ba05-11c7192e32f3

Det är verkligen en cocktail som ger en katastrof för Spanien i framtiden, särskilt med en åldrande befolkning. Du kan ju räkna själv. Svensk BNP är drygt 5000 miljarder SEK så svenska staten skulle behöva låna tusentals miljarder innan vi kommer upp i Spaniens nivå.

Angående demokrati och social oro. Spanien har senaste åren skakats av flera terrordåd. Upplopp efter krav på självstyre och nu senast flera dagars upplopp efter att en rappare blivit gripen som kritiserat kungahuset, är det demokrati?
https://www.dw.com/en/spain-fresh-violence-erupts-at-protests-over-rappers-arrest/a-56727266

"Protests over the jailing of a Spanish rapper in a highly contentious free speech case turned violent again, after a brief respite, in the city of Barcelona where a police van was torched, and looting broke out on Saturday."

""Hooded rioters" also looted bank branches — one of which was set ablaze — and shops, according to the police."

Nu handlar tråden om Ungern som inte är en demokrati och inte att du gillar Spaniens väder bättre än Sveriges.
Om du föredrar torr och trist öken i Spanien framför svensk natur är upp till dig.
Däremot är friheten och demokratin bättre i Sverige som ett av tre länder i världen får 100 poäng i freedom houses ranking.
Spanien får 90 och skitlandet Ungern som räknas som en hybridregim 69 poäng nere tillsammans med Afrikanska länder såsom Senegal, Tunisien och Botswana.
Ett land som drar in sändningstillståndet för radiokanaler som inte stödjer regimen är INTE en demokrati. Lika lite som DDR var det.
https://freedomhouse.org/countries/freedom-world/scores?sort=desc&order=Total%20Score%20and%20Statu s

Eftersom jag är fascist och antidemokrat så föredrar jag Spanien och Ungern framför massinvandrings- feminist- och dialogförsvarshelvetet Sverige. Jag tycker att Orban är mer sympatisk än de styrande i Spanien, men Spanien har bättre stränder, hav och klimat än Ungern.

Hur skiljer sig förresten Ungerns indragning av sändningstillstånd från Västerlandets cancel culture?

Mycket positivt att Ungern täpper till truten på vänsterblivna!

Edit: Det är bra att Spaniens ekonomi sjunker. Då blir det billigare att köpa bostad där. Och Spanien kommer att behöva oss som flyttar dit med pengar. Apropå oroligheter så får man tänka på sånt innan man köper hus/bostad och köpa på rätt plats.
Senast redigerad av Sinestro 2021-03-14 kl. 14:46.
Citera
2021-03-14, 14:59
Medlem
Phantom042s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Eftersom jag är fascist och antidemokrat så föredrar jag Spanien och Ungern framför massinvandrings- feminist- och dialogförsvarshelvetet Sverige. Jag tycker att Orban är mer sympatisk än de styrande i Spanien, men Spanien har bättre stränder, hav och klimat än Ungern.

Hur skiljer sig förresten Ungerns indragning av sändningstillstånd från Västerlandets cancel culture?

Mycket positivt att Ungern täpper till truten på vänsterblivna!

Edit: Det är bra att Spaniens ekonomi sjunker. Då blir det billigare att köpa bostad där. Och Spanien kommer att behöva oss som flyttar dit med pengar. Apropå oroligheter så får man tänka på sånt innan man köper hus/bostad och köpa på rätt plats.

Haha ja är du fascist och antidemokrat så är ju saken enkel.
Citera
2021-03-14, 15:04
Avslutad
Citat:
Haha ja är du fascist och antidemokrat så är ju saken enkel.

Ja.

Du svarade inte på frågan: Hur skiljer sig Ungerns indragning av sändningstillstånd från Västerlandets cancel culture?
Citera
2021-03-14, 15:09
Medlem
Phantom042s avatar
Citat:
Ja.

Du svarade inte på frågan: Hur skiljer sig Ungerns indragning av sändningstillstånd från Västerlandets cancel culture?

Den första är staten, dvs. regimen som bestämmer. Inte demokratiskt.
Cancel culture är en del av marknadsekonomi och ett fritt samhälle. Bolag väljer själva vilka de vill samarbeta med och du väljer vem du vill höja eller sänka. Men det finns ingen enskild person som ensam gör det eller bestämmer åt vilket håll det går.
Citera
2021-03-14, 15:26
Avslutad
Citat:
Den första är staten, dvs. regimen som bestämmer. Inte demokratiskt.
Cancel culture är en del av marknadsekonomi och ett fritt samhälle. Bolag väljer själva vilka de vill samarbeta med och du väljer vem du vill höja eller sänka. Men det finns ingen enskild person som ensam gör det eller bestämmer åt vilket håll det går.

Nonsens. (S) har haft möte med de sociala mediejättarna och talat om för dem vilka som ska stängas av. Det är alltså ingen skillnad mot hur det funkar i Ungern. Men det förstår förstås inte vänsterblivna som du, och det är just pga att ni är så tröga och lättlurade, och inte förstår hur världen funkar, som ni inte ska ha någon rösträtt.
Citera
2021-03-14, 16:19
Medlem
Citat:
Ja ni vänsterblivna hade förstås helst slagit upp en mur a la Östtyskland för att stoppa den kommande massflykten från det totalhavererande vänsterblivna massinvandringsprojektet Sverige. Lögnaktiga uppgifter om migration till Spanien och muslimer i Spanien precis som man kan förvänta sig från vänsterblivet håll naturligtvis.

https://en.wikipedia.org/wiki/Immigration_to_Spain
https://en.wikipedia.org/wiki/Islam_in_Spain

OnT: Men blir det för illa i Spanien återstår naturligtvis Ungern som en framtida tillflyktsort. Kloka människor som flyr Västeuropas vänsterblivenhet kommer att förvandla Ungern till ett strålande paradis medan Västeuropa förfaller i kaos, anarki och klanstyre. Detta har naturligtvis Orban också förstått.

https://www.euronews.com/2017/02/11/hungarian-pm-we-welcome-refugees-fleeing-germany-france-and-italy

Haha ok. Dina länkar visar ju bara på att jag har rätt. Spanien har en muslimsk befolkning på över 3 miljoner idag.

https://www.statista.com/statistics/989902/muslims-in-spain-by-nationality/

Kul att du babblar på om vänster och höger. Det handlar inte om det. Det handlar om att jag inte snackar skit om Sverige som land. Mitt land! Du är en förrädare och jag hoppas du sticker här ifrån illa kvickt ditt pack.
Citera
2021-03-14, 16:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dapanch
Haha ok. Dina länkar visar ju bara på att jag har rätt. Spanien har en muslimsk befolkning på över 3 miljoner idag.

https://www.statista.com/statistics/989902/muslims-in-spain-by-nationality/

Kul att du babblar på om vänster och höger. Det handlar inte om det. Det handlar om att jag inte snackar skit om Sverige som land. Mitt land! Du är en förrädare och jag hoppas du sticker här ifrån illa kvickt ditt pack.

Spanien hade 2019 en muslimsk befolkning på 2,091,656.
Spaniens hela befolkning är på 47,450,795.

Den muslimska befolkningen är alltså knappast ett hot.

Höj fortsättningsvis nivån på dina barnsliga inlägg och koppla dem till Topic, om du vill ha svar från mig.

------------------------

OnT: Svenne bananland är ett internationellt skämt, med ett dialogförsvar, ett pöbelstyre, en feministregering, och en CP-Greta som riksprofet.

Till skillnad mot Sverige har vi ett sunt Ungern som täpper till truten på vänsterblivna i det egna landet som vill stöpa om Ungern efter den svenska skämtmodellen. Alla sunda människor beundrar Ungern och skrattar åt skämtet Sverige.
Senast redigerad av Sinestro 2021-03-14 kl. 16:50.
Citera
2021-03-14, 17:21
Medlem
Citat:
Spanien hade 2019 en muslimsk befolkning på 2,091,656.
Spaniens hela befolkning är på 47,450,795.

Den muslimska befolkningen är alltså knappast ett hot.

Höj fortsättningsvis nivån på dina barnsliga inlägg och koppla dem till Topic, om du vill ha svar från mig.

------------------------

OnT: Svenne bananland är ett internationellt skämt, med ett dialogförsvar, ett pöbelstyre, en feministregering, och en CP-Greta som riksprofet.

Till skillnad mot Sverige har vi ett sunt Ungern som täpper till truten på vänsterblivna i det egna landet som vill stöpa om Ungern efter den svenska skämtmodellen. Alla sunda människor beundrar Ungern och skrattar åt skämtet Sverige.

Haha ”höj nivån”. Du drar upp invandring och när landet du vill flytta till har högre invandring övergår du till ”pöbelstyre”, ”feministregering”, och ”cp-Greta”. Din nivå är skyhög 😂!

Du har inga underbyggda argument för ditt hat mot Sverige. Istället visar alla undersökningar att Sverige är i topp gällande levnadsstandard och ekonomiska framtidsutsikter. Detta är ett solklart faktum för alla som testat på bananrepubliker som Ungern och liknande.

Men fortsätt du med ditt Sverigehat haha!
Citera
2021-03-14, 17:28
Medlem
Phantom042s avatar
Citat:
Nonsens. (S) har haft möte med de sociala mediejättarna och talat om för dem vilka som ska stängas av. Det är alltså ingen skillnad mot hur det funkar i Ungern. Men det förstår förstås inte vänsterblivna som du, och det är just pga att ni är så tröga och lättlurade, och inte förstår hur världen funkar, som ni inte ska ha någon rösträtt.

Du tror väl inte på allvar att Socialdemokraterna har någon makt över Facebook, Twitter, Instagram mm?
Det är stora Amerikanska bolag som har egna moderatorer och stänger av pajasar som du som sprider en massa lögner och påhitt.
De gör precis hur fan de vill och du kan inte göra någonting åt det. Så fortsätt GRÅT!
Citera
2021-03-14, 17:32
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
Ja Sverige med våldsvänstern är bland bottenskrapet.

Dags att utrota vänstern så vi kan få riktig Demokrati vi också.

Sedan kommunismen föll (ironiskt nog i just Polen och Ungern) så har vänstern inte utgjort något hot mot demokratin.

Det är konservativt nationalistiska partier som tagit över stafettpinnen - Fidesz och PiS är två bra exempel på denna utveckling.
Citera
2021-03-14, 17:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dapanch
Haha ”höj nivån”. Du drar upp invandring och när landet du vill flytta till har högre invandring övergår du till ”pöbelstyre”, ”feministregering”, och ”cp-Greta”. Din nivå är skyhög 😂!

Du har inga underbyggda argument för ditt hat mot Sverige. Istället visar alla undersökningar att Sverige är i topp gällande levnadsstandard och ekonomiska framtidsutsikter. Detta är ett solklart faktum för alla som testat på bananrepubliker som Ungern och liknande.

Men fortsätt du med ditt Sverigehat haha!

Noterar att du fortsätter ljuga om att Spanien har mer massinvandring än Sverige. Övrigt har jag redan kommenterat.
Citera
2021-03-14, 17:38
Avslutad
Citat:
Du tror väl inte på allvar att Socialdemokraterna har någon makt över Facebook, Twitter, Instagram mm?
Det är stora Amerikanska bolag som har egna moderatorer och stänger av pajasar som du som sprider en massa lögner och påhitt.
De gör precis hur fan de vill och du kan inte göra någonting åt det. Så fortsätt GRÅT!

Det är du, din lågpanna, som gråter över att Ungern inte har demokrati och yttrandefrihet.

För övrigt din naive fjant:

https://www.expressen.se/nyheter/regeringen-kallar-google-och-facebook-till-mote/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in